Mening en/of tips gevraagd


M

Michael.S

Guest
Hallo ,

nu was mijn plan om een hoekbak te nemen van ong 150 tot 200L maar heb een andere plek gevonden waar het aquarium beter tot zijn recht komt alleen nu kan ik maximaal 100x30x50/60 kwijt Wat ik wil laten maken bij zorona eventueel

De bewoners zijn 2 sluiers

Hebben de sluiers genoeg aan een 100x30x50
Of is een hoekbak toch beter inhoud is waarschijnlijk groter alleen Voor mij gevoel kunnen ze beter in meter bak zitten.

Graag jullie mening en of tips
 
Vind het beide niet geweldig om eerlijk te zijn.

30cm diep + (half) volwassen sluier vind ik niks.

Zwemruimte in een hoekbak vind ik ook niks.
 
Ik heb een paar minder goede geluiden gehoord van Zorona maar heb er zelf geen ervaring mee en het is enkel wat ik heb opgevangen. Veldhuis kan ook aquaria bouwen.
 
Vind het beide niet geweldig om eerlijk te zijn.

30cm diep + (half) volwassen sluier vind ik niks.

Zwemruimte in een hoekbak vind ik ook niks.

Verder heb ik geen mogelijk heden als je toch moest kiezen ?
 
Ik ben geen Sluierkenner maar ik vraag me af of je tussen 2 moet willen kiezen als ze beiden niet echt geschikt zijn. Soms willen we wel grag iets maar ja het moet ook realiseerbaar zijn;)
 
Verder heb ik geen mogelijk heden als je toch moest kiezen ?

Wat John al aangeeft.

Je kan graag wat willen maar het moet wel haalbaar zijn.

Als het niet past zou ik het niet doen.
Ik wil ook heel graag grote rovers maarja ik moet het maar doen met wat medium grote vissen wat ook erg leuk is.

Ben overigens geen sluier kenner, maar die zullen nog wel reageren :petjeaf:
 
Snap ik bij de recht hoekige bak hebben ze om en nabij 70L per vis alleen is de bak dan iets smaller. Veldhuis in Enschede haal ik al
Me spullen de bakken zijn niet super goedkoop daar. Ik heb nog een 3de optie alleen dan gaan de sluiers terug na waar ik ze gekocht heb. En wordt het kleine visjes houden alleen ik ben begonnen aan de sluiers en wil ze eigenlijk niet terug brengen
 
Ze zitten nu in 54L bak he omdat dit veel te klein is zit ik hier aan te denken en dit is dan de enige opties die ik overhoud. En dan te bedenken dat de sluiers voor 1,5 maand geleden nog in een visekom
Zatten van krap 15 liter
 
Ze zitten nu in 54L bak he omdat dit veel te klein is zit ik hier aan te denken en dit is dan de enige opties die ik overhoud. En dan te bedenken dat de sluiers voor 1,5 maand geleden nog in een visekom
Zatten van krap 15 liter

Op deze manier lul je alles recht wat krom is :rolleyes: :D

Kijk als jij het echt graag wilt en denkt dat het wel kan moet je het vooral doen, ik zal ook nooit gaan zeggen dat dat niet kan en dat je zwaar verkeerd bezig bent. Geef er uiteraard wel mijn visie op.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het qua ruimte een verbetering maar niet ideaal voor deze vissen en als je aan het welzijn van ze denkt dan zou ik er nog eens goed over nadenken;)
 
Eerlijk antwoord,

Sluiers naar iemand met een grote bak doen en zelf iets kiezen wat wel in je bakmaat past......

Hier heb ik wat aan.

Op deze manier lul je alles recht wat krom is :rolleyes: :D

Kijk als jij het echt graag wilt en denkt dat het wel kan moet je het vooral doen, ik zal ook nooit gaan zeggen dat dat niet kan en dat je zwaar verkeerd bezig bent. Geef er uiteraard wel mijn visie op.

Lullen ben ik goed in idd.

En het het gaat om het welzijn van de vissen en ik had een idee en vroeg om jullie mening en jullie advies dat heb ik gekregen dankjewel.

Kun je de sluiers niet omruilen voor andere vissen die wel in de 2 bakmaten kunnen leven ?

Ik zou moeten informeren
Alleen het nadeel is een hond bijvoorbeeld doe je ook niet weg na 1,5 maand dat is mijn gedachten
Maar ik ga het zeker in gedachten houden
 
Natuurlijk is het qua ruimte een verbetering maar niet ideaal voor deze vissen en als je aan het welzijn van ze denkt dan zou ik er nog eens goed over nadenken;)

Dat ga ik zeker doen en ben blij met alle meningen
 
Als je echt andere vissen gaat nemen willen veel mensen wel graag een steentje bijdragen voor ideetjes:D
(Ik ook wel, ik vind dingen inrichten leuk!)

Wij hebben ook een sluier thuis, maar die gaat ook weg, de bak is veel te klein en mijn vader kent iemand die hem wel wil hebben, als jij nou ook zoiemand vind:thumbs:
 
Je kan ze denk ik eventueel op MP zetten of ze op het forum aanbieden maar dar moet je maar even goed over nadenken;)
 
Eens met bovenstaande, als je dieren niet de ruimte kunt geven die ze nodig hebben kun je ze beter weg doen. De vergelijking met een hond, tsja, als je een hond in huis neemt en na 1,5 maand alweer weg wilt doen omdat je er toch niet voor kunt zorgen heb ik een heel stel woorden voor je die ik niet zal gebruiken op dit forum ;) maar dan ben je gewoon niet lekker bezig.
Goudvissen/sluiers net zo. Het lijken leuke kleine beestjes maar als ze eenmaal gaan groeien worden het monsters, daar kun je niets aan veranderen.
Er zijn heel veel leuke vissen die in een hoekbak of een 100*30 prima tot hun recht zullen komen, en vele malen gelukkiger zullen zijn dan sluiers.
 
Alleen het nadeel is een hond bijvoorbeeld doe je ook niet weg na 1,5 maand dat is mijn gedachten
Maar ik ga het zeker in gedachten houden
Maar je neemt ook geen herder als je in een appartement van 35m² woont...

Kun je de bak niet 10-15cm breder maken? Lijkt mij dat dat qua ruimte niet heel veel problemen zal leveren, en als je de bak 40 of 45cm hoog maakt, zal de prijs ongeveer gelijk zijn aan de prijs van een bak van 100x30x50/60cm
 
Ik denk na over de mogelijk heden. Waarschijnlijk toch een andere vissenbestand dan maar.

Breder gaat wel Alleen moet die deels in de muur richting de entree van het huis dat is een heel project. Dan kan de bak 100x50x50 worden.

Bedankt voor alle Reacties alvast
 
D7172A57-5D48-4C08-96F7-89325CDCB112.jpeg


Dit idee :smitten:
 
Wel mooi! Vraag me alleen af hoe duur dat word...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is er mooier dan bij binnen komen na een dag werken zo heerlijk je aquarium in kan kijken.
Ik blijf zowiezo brainstormen
Dit idee als je zelf kunt slijpen(Zagen) en netjes kunt afwerken hoeft het Niet duur te Zijn. Voorlopig weet ik voldoende
 
Probleem is bij goudvissen en sluiers..het worden uiteindelijk bakbeesten en ze kunnen erg oud worden. En 100 cm aquarium is al sowieso beter dan de 50 liter die ze nu hebben, dat zeker.
Maar voor de langere termijn niet ideaal. Want ze kunnen echt groot worden!

En sluierstaarten zijn groepsdieren en kun je daarom ook beter in een groep houden. Daarvoor is een bak van 100 cm zeker te klein.
Heb je geen vijver of ken je niet iemand met een grote vijver?
 

Terug
Bovenaan