Melanotaenia boesemani plotseling dood


F

Firefly

Guest
Deze week dreef mijn Boesemani mannetje van bijna 5 jaar plotseling dood in het aquarium. Het stomme is dat hij perfect gezond was. Die ochtend schoot hij nog vrolijk achter de vrouwtjes aan, en toen ik uit mijn werk kwam was hij dood. Ik begrijp dat het lastig gissen is naar een doodsoorzaak, maar tot nu toe heb ik de dood van mijn vissen altijd kunnen voorspellen door hun veranderende gedrag. Dit was echt pats boem.

Ik vraag me wel af: op hete zomerdagen loopt de temperatuur in mijn aqua op tot 30 graden. Dat is waarschijnlijk warmer dan ze prettig vinden, maar is het ook levensbedreigend? De andere regenboogvissen hadden op het oog nergens last van.
 
Je geeft zelf al een goed mogelijk antwoord: stomme pech (voor de vis en voor jou). Sommige gezonde mensen overlijden ook aan een hartaanval op hun 40ste.

Een paar dagen op 30 graden is niet echt een groot probleem volgens mij, hang er eventueel een (extra) luchtpomp aan. Tips over de temperatuur wat omlaag brengen en andere maatregelen zijn elders op dit forum wel te vinden.
 

Terug
Bovenaan