Medebewoners Lamprologus Multifasciatus


Ik ben trouwens gestart met 15 multi’s, via een kweker kopen kost je de kop niet. Nu pas lees ik dat je een 80 cm. bak hebt. Vermoedelijk kan een paartje transcriptus er nog wel erbij, maar dat lijkt me dan meer dan voldoende. Zorg wel voor een rotsenpartij waar de transcriptus in kan huizen en verstoppen als ze door de multi’s achterna gezeten worden. En hou zo veel mogelijk ruimte tussen de twee soorten om zoveel als mogelijk conflicten te voorkomen (Slakkenhuizen aan de ene kant, rotsen aan de andere kant).
 
Het is wel een ouder topic maar ik sta ook op t punt deze multis aan te gaan schaffen maar mij was verteld dat ze hun eigen kolonie in vorm houden en niet overbevolken over het algemeen, maar dat is dan een fabel???
 
Heeft dit ook niet te maken met hoeveel slakkenhuizen je voor ze neerlegt?

Nee, want multi's trekken ook tussen de rotsen bij gebrek aan slakkenhuisjes....

Hoi, ik heb een meterbak met multi’s, naast 6 Cyprichromis Leptosoma en 4 transcriptussen. Als duidelijk is wat een paartje is, gaan de andere transcriptussen er weer uit. Tot nu toe gaat het erg goed samen, de 15 multi’s hebben inmiddels een stuk of 25 jongen gekregen. Dus ik denk wel dat er op termijn wat multi’s uit moeten om het goed te laten blijven. Qua inrichting heb ik de multi’s rechts gehuisvest, en helemaal links rotsen voor de transcriptussen. Dus de multi’s rechts, transcriptus links en de leptosoma’s links boven. Want multi’s dulden geen vissen in hun territorium, ook niet bovenin. Idealiter had ik de bak liever iets groter, maar het werkt tot nu toe.

Even voor de goede orde.... geen Cyp's houden in een bak kleiner dan 120 cm.
 

Terug
Bovenaan