Medebewoners Cambarellus diminutus


I

Ischzjebel

Guest
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om Cambarellus diminutus (dus niet de oranje CPO!!) bij vissen te houden. Ze lijken me te klein om opgegeten te worden door vissen met het formaat van tetra's enzo, maar te klein om vissen te eten, is dit ook echt zo?
Zijn ze ook goed te houden met garnalen of worden die dan wel weer opgegeten?

Alvast bedankt!
 
Over het algemeen lees je positieve verhalen over deze kreeftjes in combinatie met visjes en garnalen maar garantie heb je nooit natuurlijk! ;)
 
Kruizen ze eigenlijk met de cpo? Er zit toch wel een flink grootteverschil tussen de twee soorten:br:
 
Ja die kruizen, is dezelfde familie.
Kunnen bij andere bewoners als vissen en garnalen, behalve waaierhandgarnalen want die combinatie loopt verkeerd af is mijn persoonlijke ervaring.
 
Ik durf ook geen garanties te geven want met de cpo s heb ik het mis zien gaan.
 
Zouden ze bij een dwerg kogelvis kunnen of denken jullie dat ze dan een lekker hapje worden?
 
Ja die kruizen, is dezelfde familie.

Dat is niet per se logisch, want dezelfde familie is nog niet dezelfde soort. De definitie van soort is (ongeveer) dat twee individuen van een verschillende soort geen vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen. De natuur is altijd veel ingewikkelder dan menselijke regels. Cambarellus-soorten kunnen met elkaar kruisen, maar C. diminutus en C. patzcuarensis (CPO) zijn wel van een ander subgenus, waardoor het minder waarschijnlijk is.
 
Ik zou er toch wel twee keer over nadenken...de kreeftjes bij vis. Ik had de cambarellus texanus (uit mijn hoofd), heel klein en zou echt echt echt niet agressief zijn. Na een paar dagen zag ik allemaal visjes met kortgeknipte vinnen...hoe ze het voor elkaar kregen weet ik nog niet maar het waren enorm agressieve krengen die in alles knipten wat langs kwam.
 

Terug
Bovenaan