Mbuna en Aulonocara's mix 280 x 70 x 70 aquarium


M

Mookie

Guest
na een tijd een Zuid Amerika aquarium gehad te hebben wil ik nu over gaan op malawi.
heeft iemand ervaring met mbuna en Aulonacara ik zou namelijk mbuna mannen en vrouwen samen met alleen aulonacora Mannen voor de kleur willen zetten in een 2.8 x 80 x 80 aqurarium

Gaan de aulonacora mannen vechten om de Mbuna Vrouwtjes?
 
Dus als ik je goed begrijp wil je alleen Aulonacara mannen met Mbuma vrouwtjes en mannetjes? of alleen vrouwtjes?

Wij hebben gewoon Aulonacora en Mbuna koppels bij elkaar zitten, is altijd prima gegaan. En ik heb ook een gemengde mannen bak gehad. In de mannen bak waren ze niet altijd even lief voor elkaar om eerlijk te zijn. Maar het ging wel ok na een tijdje.
 
Dus als ik je goed begrijp wil je alleen Aulonacara mannen met Mbuma vrouwtjes en mannetjes? of alleen vrouwtjes?

Wij hebben gewoon Aulonacora en Mbuna koppels bij elkaar zitten, is altijd prima gegaan. En ik heb ook een gemengde mannen bak gehad. In de mannen bak waren ze niet altijd even lief voor elkaar om eerlijk te zijn. Maar het ging wel ok na een tijdje.
ja klopt ik dacht mbuma mannen en vrouwen samen met aulonacora mannen te houden. maar als koppels van beide soorten niet teveel vechten ook samen gaan doe ik dat
 
ja klopt ik dacht mbuma mannen en vrouwen samen met aulonacora mannen te houden. maar als koppels van beide soorten niet teveel vechten ook samen gaan doe ik dat
Het zou in theorie wel kunnen denk ik. Als je genoeg verstop plekken hebt, genoeg ruimte. (En dat heb je met 270/70/70). Zowel alleen mannen als koppels. Alleen mannen heb je kans dat ze elkaar gaan ruzie maken, mannen met vrouwen kunnen ook weer territoriaal tegenover de Mbumba's worden. Ligt ook een beetje aan de vis. Zoals Fire Fish zijn een stuk dominanter als de Multicolors bijvoorbeeld.
 

Terug
Bovenaan