Massale vis ontsnapping


N

Niekserr

Guest
Ik heb een klein probleempje met mijn achterwand.
Mijn achterwand is namelijk nogal 3d :p. Dus er zit aardig wat ruimte achter.

Zo ziet het eruit:
4nPs6.jpg


En er zitten een paar kleine kiertjes aan de zijkanten, omdat ik hem zelf op maat heb gesneden en dat niet erg handig heb gedaan ...

Nu gaan mijn CR en trigonostigma hengeli er af en toe achter. Er zitten telkens een paar visjes achter, heel irritant... Vooral om ze er weer uit te vissen wat bijna onmogelijk is.

Garnaaltjes kunnen wel weer terug maar de vissen niet. Iemand tips om ze er uit te vangen? Heb geen ruimte om het netje fatsoenlijk te keren.

En heeft iemand een idee wat ik aan de zijkant tussen het glas en de wand kan drukken, zodat het niet meer gebeurd?
 
Mischien om ze uit te vangen zelf een klein netje maken die er wel tussen past met een stukje ijzerdraad en daar een stukje horgaas of zo slap er tussen maken.

Hoeveel ruimte zit er tussen de achterwand en het zijraam als het hier gaat om max een halve cm dan zou daar een randje kit tussen kunnen doen zodat ze er niet meer achter kunnen komen.
 
Probeer of je ze kan opzuigen met een slang en je kan die kiertjes dichtstoppen met stukken filterspons bv.
 
Oja, goed idee vd filterspons. Heb nog zat watten en zo hier liggen.

Nee, hij kan er niet uit, de wand zit vastgekit op een paar punten.

Zit de hele tijd met mijn kleinste netje te vissen...
 
Ik zou geen watten nemen,vallen meer op en zijn wat dicht van structuur.
Probeer of je wat van die zwarte kan vinden,is wat meer open van structuur zodat je nog een heel klein beetje van wat rondstroming achter de wand hebt want staat toch aardig wat water achter waardoor je misschien problemen kan krijgen als dit stil staat.
 
Hmm oke, dat heb ik zo niet. Gaat ook maar om een paar kleine spleetjes van slechts enkele millimeters.
 
Dichtkitten met siliconenkit.
Wel een speciale voor aquaria nemen! De andere zijn giftig.
Iets er tussen proppen werkt bij een paar mm niet.
 
Niekserr zei:
Hmm oke, dat heb ik zo niet. Gaat ook maar om een paar kleine spleetjes van slechts enkele millimeters.

O een paar mm,dan zal het toch ook wel meevallen met een massale ontsnapping!? ;)
 
Seabait zei:
O een paar mm,dan zal het toch ook wel meevallen met een massale ontsnapping!? ;)

Ja, maar heb wel constand CR achter de wand wandelen :p. Nou vind ik dat nog niet zo erg, maar als ik elke paar dagen visjes moet gaan vangen met een netje..... Het gaat wel eens even goed, maar dan zitten er ineens weer 2 a 3 achter. Erg vervelend als je elke dag visjes moet gaan tellen :p.

En uh, dat kitten... Ik heb nog kit liggen dat is het punt niet, maar de punt van de kitspuit past niet tussen de rand, en erachter is te weinig ruimte om het dicht te kitten. Vandaar dat ik het toen der tijd ook niet dicht heb gekit. Dan krijg ik aan het glas aan de zijkant zo'n lelijke naad :p.
 
Knip je een zwarte panty van je moeder in stukjes,hoeft de bak ook niet leeg.
Wel 1 uit de kast pakken en niet uit de wasmand hoor! ;)
 
Seabait zei:
Knip je een zwarte panty van je moeder in stukjes,hoeft de bak ook niet leeg.
Wel 1 uit de kast pakken en niet uit de wasmand hoor! ;)

Ga alleen de bovenste rand dichtstoppen. Onderin is ook nog een stukje, maar denk dat de CR er zelf ook wel weer achter weg kunnen.
 

Terug
Bovenaan