Mascha&Ivo in Zuid-Amerika


Dank iedereen :)

Betzz zei:
Waarom hebben jullie alle HN weggedaan?
Toe aan what anders, zou je kunnen zeggen. We vonden het een beetje druk worden twee plantjes met drijfbladeren.
 
Ochtendzon scheen even mooi op de bak:

2015-10-03-01_zpsfmky5bfd.jpg


2015-10-03-02_zpskkhkddla.jpg


2015-10-03-03_zpsxigcbuw5.jpg
 
We hebben de ledstrip die hier al tijden ligt ook maar eens geinstalleerd.

Van wit, via geel en oranje naar rood. We moeten nog even bekijken welke het wordt als schemerverlichting.

2015-10-10-01_zpsgffu80nx.jpg


2015-10-10-02_zpslpta0lxo.jpg


2015-10-10-03_zps6nffx6xv.jpg


2015-10-10-04_zpswopp2ito.jpg


2015-10-10-05_zpsfrg0bzm3.jpg
 
.........................















Ik word er stil van.
Prachtig.
Heb je nog garnalen over? Dan kan ik weer eens live komen kijken :D


En je inspireert ook weer.
Ik ga komende week eens mijn eigen plantenbestand bekijken. Ik vind het al tijden ook veel te druk. Denk dat ik in elk geval 1 grote Echinodorus eruit ga gooien. Misschien allebei wel..... De 2 langsten dan.
De lagere Echino-soorten mogen wel blijven denk ik. Ik vind echt een bak met weinig planten en veel hout zo sfeervol. Dus binnenkort ook maar weer eens een mooi stuk hout erbij regelen..
 
Ik vind rood persoonlijk wel heel mooi hoor! en zoals de anderen al zeggen, prachtige bak zoals altijd!!! :D
 
Geef jij je Hydrocotyle leucocephala nog wat plantenvoeding? Bij mij worden de oudere bladeren gelig en sterft dan af. De rest van de plant groeit als een malle!
 
prachtig (altijd) ik vind qua verlichting de 3e het mooiste ;)

hoe komt dat toch jullie bakken zijn steeds prachtig en ik vind de mijne steeds niet geslaagd ...

hij krijgt een make-over dus effe geduld (ik moet nog wachten op het hout van bij hans) .
ook zou ik er nog een plantje of 2 bij willen bv vallisneria en een drijfplantje .
 
We moesten een beetje snoeien:

en dit was nog maar de helft:

2015-12-02-01_zpsn5ezgtbk.jpg


dit de andere helft:

2015-12-02-02_zps4pnmic0y.jpg


want was een beetje donker geworden en gaan woekeren :D

DSC_5729_zpswbvlsuhh.jpg
 
Ziet er nog steeds lekker uit hoor. Meer en meer raak ik er van overtuigd dat het kiezen van een bepert aantal plantensoorten de way to go is.
 
danku allen :)

nekoneko zei:
Die eikenbladeren kopen jullie die of halen jullie ze uit de natuur?
Met deze bladeren hebben we veel gelukg gehad. Bij onze ouders in de buurt was een enorme tak van een eik geknapt dus er hingen massale hoeveelheden bladeren en takjes met bladeren zo op ooghoogte. Staan in de kelder nu een tempexdoos voor bladeren en een tempexdoos vol takjes met de bladeren nog aan.

MauriceM zei:
Ziet er nog steeds lekker uit hoor. Meer en meer raak ik er van overtuigd dat het kiezen van een bepert aantal plantensoorten de way to go is.
Het draagt in ieder geval bij aan de 'eenheid' die je in een biotoop-isch aquarium zoekt ;)
 
Zo en passant nog een derde plaats behaald op de districtskeuring - en dat terwijl de bak totaal niet met die keuring in het achterhoofd is ingericht etc.
 
Toch altijd mooi als je werk zo gewaardeerd wordt. gefeliciteerd.
 
Mascha&Ivo zei:
Zo en passant nog een derde plaats behaald op de districtskeuring - en dat terwijl de bak totaal niet met die keuring in het achterhoofd is ingericht etc.
Dat krijg je met echte kwaliteit ! Gefeliciteerd !
 
Gefeliciteerd.
Wij moeten nog een paar weken wachten voor onze uitslag.
 
Heel Fraai, is dat mos of alg op de takken? Ik vind het i.i.g. erg mooi! Zo'n soort bak zou ik zelf ook nog wel eens willen.
 
Ook hier hebben we een 'huis-tuin-en-keuken-plant' met zijn wortels in het water gehangen.

Totaaltje met de bladeren op de lichtkap:
2016-05-22-01_zps5tgegk3r.jpg


Close-upje van de hoek met de plant:
2016-05-22-02_zpslqxfeen6.jpg


De oplettende kijker zag ook een extra eikentak links acher, close-upje:
2016-05-22-03_zpsl3kps1ff.jpg


Worteltjes van de Brailiaanse klimop:
2016-05-22-04_zpsg8zt7zle.jpg


Doorkijkje door linker zijruit:
2016-05-22-05_zps43hkztl0.jpg


De plant is nog een 'verkeerde', want het is dezelfde klimplant uit Zuidoost-Azi� (Epipremnum aureum, syn. Scindapsus aureus). Voor nu even goed. Het is vooralsnog een probeersel. Er blijken wel wat alternatieven te zijn die wel uit Zuid-Amerika komen.
 

Terug
Bovenaan