Mannetje en vrouwtje sluierstaart


R

Raymond574

Guest
Hallo allemaal.

We zijn onlangs gestart met een aquarium met een sluierstaart. We hebben hem, samen met twee goudvissen, gered van marktplaats.
De goudvissen zwemmen nu in de vijver van mijn schoonmoeder en hebben, zo het lijkt, nieuwe vriendjes erbij. Dus de sluierstaart bleef over. Wederom hebben we een zielig gevalletje gevonden op MP en die heb ik gisteravond dan ook opgehaald.( 1.5 rijden ) vanochtend een intro.
Maar o jee. Volgens mij hebben we een beginnersfout gemaakt en blijkt Elvis niet een Elvis maar een Precilla te zijn. Precilla is de helft keer zo klein als het mannetje en hij jaagt behoorlijk op haar.
Nu is mijn vraag,
Kan ik ze wel bij elkaar houden?
We willen geen baby's want de bak is ook maar een meter lang.
En wat als dit niet zo kan?
Dan willen we graag een nieuw onderkomen zoeken. Waar en/of bij wie kunnen we dan terecht?
Zelf komen we uit Friesland en zoals boven vermeld ben ik niet de beroerdste om een eindje te rijden. Liever niet natuurlijk.

Groetjes Raymond
 
voor paai gedrag maakt het niet uit of je mannetjes of vrouwtjes hebt bij mij was altijd 1 mannetje de pineut als ze gingen paaien(degene met de dikste buik). Als het goed is stopt dat vanzelf na een paar dagen. Je kan extra verversen en zorg dat je wat schuilplaatsen hebt in je aquarium zodat de opgejaagde een beetje kan bijkomen. Voor baby's hoef je niet zo bang te zijn sluiers hebben geen broedzorg dus eten hun eitjes/jonge vissen gewoon op. Om het geslacht te kunnen identificeren kun je kijken of ze witte pukkels op de kieuwdeksels of voorste vinnen hebben, is dit het geval heb je een mannetje.
 

Terug
Bovenaan