Man of vrouw


Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
21
Is dit een mannetje of een vrouwtje?
IMG_2638.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_2641.jpeg
    IMG_2641.jpeg
    976.5 KB · Weergaven: 40
bij de "gold" vorm van de honinggoeramie is het niet makkelijk het geslacht te zien
hoe oud is deze vis?
betere fotos waarbij de rugvin/aarsvin mooi volledig opstaan?
 
De vis is ongeveer 1 jaar oud niet jonger in iedergeval ik zal morgen wat foto’s posten
 
De enige manier waarop je de goerami’s van geslacht kan onderscheiden is door naar de kleuren te kijken. Het mannetje heeft vaak een goud/gele kleur met een gele rugvin en een zwart buikoppervlak. Daarnaast is een vrouwtje iets dikker dan de man, maar om daaruit een conclusie te trekken heb je dus wel een man en een vrouw nodig om die vergelijking te trekken.
 
Ik had dacht ik een stel maar de man is overleden aan verwondingen geen idee hoe ze vinnen waren erg beschadigd
 
De enige manier waarop je de goerami’s van geslacht kan onderscheiden is door naar de kleuren te kijken. Het mannetje heeft vaak een goud/gele kleur met een gele rugvin en een zwart buikoppervlak. Daarnaast is een vrouwtje iets dikker dan de man, maar om daaruit een conclusie te trekken heb je dus wel een man en een vrouw nodig om die vergelijking te trekken.
dit is zeker niet van toepassing op "de gourami's". Misschien op deze ondersoort, maar bij veel kun je toch echt aan de rugvin zien.
 
Ik had dacht ik een stel maar de man is overleden aan verwondingen geen idee hoe ze vinnen waren erg beschadigd
Heb je wellicht sumatraantjes of andere bekende vinnenbijters in je bak? Vooral sumatranen houden ervan om grotere vinnen aan te bijten.
 
Nee ik heb de volgende vissen

Circa 30garnalen (pearl white)
3panda goby
1 honing gourami
3ring band snoekjes
4 rasbora kubotai
3 sewellia algen eter
Circa 20helena slakken
8 neon tetra
2 neon goby
3adolfoi cory
 

Terug
Bovenaan