Man of vrouw Kersenbuik Cichlide


Y

Yemi

Guest
image-2014-09-27.jpg
 
Is dit een man of vrouwtjes cichlide ?
 
Als de vinnen nu wat meer openstaan dan kun je het wel wat beter zien of het een man of vrouw is. Het buikje lijkt een lichtelijke doorzakking te hebben wat typerend is voor een vrouw. Het kersenrood zie ik hier echter niet op de buikpartij.

Het lijkt erop van wat ik ook op de foto zie is dat de uiteinden van de vinnen niet puntig genoeg zijn om te stellen dat het een man is. Dus ik neig te stellen dat het een vrouw is...
 
De rugvin lijkt me veel te puntig voor een vrouw.
 
Ik sluit me aan bij stanovic, ik denk ook dat dit een vrouwtje is
 
Heb je misschien nog meer foto's en dan vooral van de zijkant?

De vrouwen hebben vaak een typische lichaamsbouw, korter en 'gedrongen'.Dat zie ik bij dit exemplaar niet echt,daarom denk ik het een man is. Maar kan me vergissen.Maar misschien nog wat meer foto's zou wel handig zijn.
 
Duidelijk is Yemi dat je twijfel over M / V niet geheel ten onrechte is.

Wat is de lengte van dit visje trouwens Yemi? (geef ook even aan of je de staartvin wel of niet meetelt)
 
Zou een vrouwtje niet meer rode buik hebben? Bij mij hebben de vrouwtjes een rode buik. en de mannen veel minder of niet zelfs. Kan dat geen jong manneke zijn?
 
Dat is zeker een (jong) mannetje. Kijk maar naar de punt aan de rugvin en de lichaamsbouw.
 
Jones zei:
Dat is zeker een (jong) mannetje. Kijk maar naar de punt aan de rugvin en de lichaamsbouw.

Dat leek mij ook inderdaad, hoewel de foto niet ideaal is :)
 
Zonder de reacties gelezen te hebben was mijn antwoord een mannetje.

Bij de man loopt de rugvin uit in een punt en bij het vrouwtje rond.

Foto:
sbRU6aNk0PjmMtZz1FIRriPfOrK06bGl.jpeg


Boven man, onder vrouw.
 
Ik zeg ook vrouww
 
Aan de hand waarvan? De foto die rschiks gepost heeft laat het verschil goed zien. De vis van TS is absoluut geen vrouw.
 
Ik mis ook een tekening in de staart, die de mannen van sommige populaties hebben.
Dat is dus mede afhankelijk van welke pulcher je precies hebt, want die heeft nogal een behoorlijk verspreidingsgebied.

Hier een pulcher met tekening in de staart:
xFIz91tZ_4JZZq1coYxr6le-21nY5dYZ.jpeg


De foto van Rschiks laat een man zonder tekening in de staart zien �n een rugvin die veel verlengder is dan die van de vrouw.
Dat laatste ook te zien op onderstaande foto, waar de vrouw wel degelijk ook een iets verlengde rugvin heeft:

xFIz91tZ_4JZZq1coYxr6le-21nY5dYZ.jpeg


Ik vind het dus niet zo gek dat wordt gevraagd om een extra foto, al is het maar omdat dan alle discussie misschien ten einde is.
Verder zou ik willen weten of dit een kersenbuikje uit een winkel is of nakweek van een particulier.

~ Ivo
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, ik weet nu zeker dat het een vrouwtje is.
De situatie in mjjn bak begrijp echter nog niet. Ik heb nu 1 mannetjes kersenbuik en 2 vrouwtjes. 1 van de 2 vrouwtjes is erg gekleurd en dominant (wel.kleiner dan de ander) en het andere vrouwtje zit steeds in een hoek van de bak en is helemaal bleek. Het vrouwtje probeert steeds contact te zoeken met de man en heeft ook een paar keer de balts gedaan. Alleen het mannetje moet hier niks van hebben en zwemnt telkens achterhaar aan (het lijkt een beetje op opjagen).
Waarom wil het mannetje geen koppel vormen ?

Mvg Yemi
 
Omdat ze 'koppelvormers' zijn. Een man die eenmaal een koppel heeft gevormd met een vrouw zal weinig interesse tonen in andere vrouwen. Vaak alleen maar agressie naar de andere vrouwen. Ik zou de vrouw die nu bleek is er uit halen, want die gaat anders over een paar dagen, misschien nog een paar weken, zeker dood van de stress.
 
Ja maar het vrouwtje dat dus gekleurd is doet steeds de balts bij de man maar de man jaagt haar dan weer steeds weg...
 
Lijkt me een teken dat hij haar niet zo leuk vindt, �f het is toch een man en wel de minder agressieve van de twee. Je bent niet in staat nog wat foto's te maken? Of een filmpje van het gedrag? Het eerste voor man/vrouw, het tweede als hulp bij het verklaren van het gedrag.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan