Malawi voeding advies


S

Sander_o13

Guest
Ik heb een Malawi bak en ik ben opzoek naar een goed voedingsschema. Ik wil dat ze gevarieerd eten, maar daaruit moet je keuzes maken uit voer. Wie heeft er z'n schema met het beste voer voor deze vis soort? Of wie heeft er een goede website om eten te bestellen en informatie op te halen? Of wie heeft er goed advies?

Thnx :zwaai: :zwaai:
 
New Life Spectrum kopen vanuit de UK.
Beste voer wat er is. Helaas niet in Nl te koop en ook prijzig incl verzendkosten. Dit is het enige wat ik voer en geschikt voor omnivoren en carnivoren.
Voer hier zelf ook mijn Aulonocara's en Mbuna's mee.

Google er maar eens op, mensen zijn er helemaal weg van.

Hier heb ik het besteld. Na 4 dagen had ik het in huis.
link
 
Mbuna's kun je het beste voornamelijk groenvoer geven met en met kleine mate dierlijk voedsel. Je zou bijvoorbeeld vlokvoer kunnen geven welke een groot percentage spirulina bevat. Wat ik altijd aanraad is om afwisselend te voeren, dus meerdere soorten voeding. Ik ben zelf geen malawi deskundige dus kun je er niet zoveel over vertellen, misschien heb je hier wat aan: http://www.vissenpraatjes.nl/phpBB2/vie ... fa8d2027e8

Er is op internet aardig wat de lezen over de voeding van Malawi vissen.
 
Welke malawi's heb je? Alleen mbuna? Of haps, utaka, combi?

Als je alleen mbuna's hebt dan inderdaad groenvoer (vlokvoer voor planteneters icm zaken als komkommer), aangevuld met een klein beetje dierlijk voer, dit bij voorkeur in de vorm van harde kreeftachtigen (mysis enzo). Absoluut geen rode mug of tubifex voeren aan mbuna, en beter ook geen zwarte/witte mug.

Als je andere malawi dan mbuna hebt wordt het verhaal anders, dus nogmaals wat heb je precies?
 
Dank allen voor de tips! Ik heb een bak met Mbuna's!
 
Goede soorten droogvoer voor mbuna zijn bv:

Hoofdvoer, hier het beste een mix van geven:
JBL novo Rift (sticks, voor volwassen mbuna)
JBL Novo Malawi
JBL Spirulina
Tetra Pro Algae (een grote hit bij mij thuis, ik heb een emmer van 10L gekocht...)
Sera Granugreen (mini granulaat)
Diepvroes groenvoer bv Malawi mix of ander groenvoeder (sommige soorten voor zeevissen zijn wel erg fijn, vind ik niet handig)
Andere soorten 'groene' vlokken en granulaat


Bijvoer:
Vers groenvoer bv komkommer
Gelvoer zelfgemaakt van bv broccoli baby hapje
Diepvries kril, mysis, mosselen, garnalen
Gedroogde krill, gedroogde watervlokreeftjes
Van die zeewiervellen van de toko, gedroogd over een steen heen
Kroos!


Let er we op dat als je teveel spirulina geeft sommige soorten cichliden zwarte vlekjes m.n. rond de bek kunnen krijgen. Geen idee of dit kwaad kan, maar puur spirulina vlokken als hoofdvoer zou ik om deze reden niet doen.
 

Terug
Bovenaan