Malawi Cichliden Rio240


K

Kapti

Guest
Beste leden,

Binnenkort wil ik een nieuw aquarium opstarten en mijn oog is gevallen voor een Malawi bak. Maar voor mij is het nog niet helemaal duidelijk wat de mogelijkheden zijn met dit formaat aquarium, zeker als je kijkt hoeveel soorten Malawi's er wel niet zijn. Hier had ik dus een aantal vragen over;

Kun je Mbuna/Aulonocara/Utaka met elkaar combineren of moet je het per soort houden, en zijn deze 3 soorten allemaal mogelijk in een Rio240?
Waar moet ik nog meer op letten voor het het samenstellen van het visbestand?
Hebben jullie een voorbeeld van een mooi Malawi bestand voor een Rio240, dus met naam van de vis en het aantal?

Bedankt!
 
mbuna´s zijn alleen te combineren met mbuna´s.

mbuna´s hebben een dieet van groenvoer, de andere dierlijk voer.
geef je mbuna´s te veel dierlijk eiwit dan gaan ze daar dood aan.

met deze bakgrootte moet je het eigenlijk houden op mbuna´s.

er zijn maar 1 of 2 soorten aulonocara die in 120cm passen en utaka´s volgens mij geen 1.

zoek maar even op MBUNA AQUARIUM om voorbeelden te krijgen hoe dat eruit ziet. zijn bakken met flinke stenenstapels.

malawi´s kunnen flink fel uit de hoek komen en als je ze niet genoeg de ruimte geeft is de kans aanwezig dat het goed fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
mbuna´s zijn alleen te combineren met mbuna´s.

mbuna´s hebben een dieet van groenvoer, de andere dierlijk voer.
geef je mbuna´s te veel dierlijk eiwit dan gaan ze daar dood aan.

met deze bakgrootte moet je het eigenlijk houden op mbuna´s.

er zijn maar 1 of 2 soorten aulonocara die in 120cm passen en utaka´s volgens mij geen 1.

zoek maar even op MBUNA AQUARIUM om voorbeelden te krijgen hoe dat eruit ziet. zijn bakken met flinke stenenstapels.

malawi´s kunnen flink fel uit de hoek komen en als je ze niet genoeg de ruimte geeft is de kans aanwezig dat het goed fout gaat.

Ik ben het helemaal eens met deze woorden....
 
mbuna´s zijn alleen te combineren met mbuna´s.

mbuna´s hebben een dieet van groenvoer, de andere dierlijk voer.
geef je mbuna´s te veel dierlijk eiwit dan gaan ze daar dood aan.

met deze bakgrootte moet je het eigenlijk houden op mbuna´s.

er zijn maar 1 of 2 soorten aulonocara die in 120cm passen en utaka´s volgens mij geen 1.

zoek maar even op MBUNA AQUARIUM om voorbeelden te krijgen hoe dat eruit ziet. zijn bakken met flinke stenenstapels.

malawi´s kunnen flink fel uit de hoek komen en als je ze niet genoeg de ruimte geeft is de kans aanwezig dat het goed fout gaat.

Bedankt voor je reactie!

Welke Mbunas zou ik dan in deze 1.20m bak kunnen zetten, heb je voorbeelden? :)
 
aardig wat :)

ga even naar www.malawifreaks.nl en maak een account aan, dan naar de database -> mbuna´s

staan lijsten vol met de verschillende soorten incl benodigde bakmaat.

ik zou zeggen lees alle artikelen over huisvesting enzo even goed door en maak daar even een topic aan over je bestands samenstelling.
daar zitten net even wat betere experts dan hier :)
 

Terug
Bovenaan