Magneetventiel aan drukregelaar monteren


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Ik heb net mijn nieuwe Aqua-Noa drukregelaar binnen en wil die gaan gebruiken met mij huidige magneetventiel. Nu zie ik echter overal van die drukregelaars met een gemonteerd magneetventiel en vroeg me af of ik mijn lossen Bavaria ook aan de Aqua-Noa kan monteren. Iemand hier ervaring mee?
 
Ja hoor, dat is goed mogelijk. Ik heb ook een drukregelaar zonder gemonteerd magneetventiel.
 
En hoe doe je dit? Schroef ik hem tussen naaldventiel en drukregelaar, of moet ik de uitgang van het naaldventiel er af draaien en daar het magneetventiel op schroeven?

Kan hem natuurlijk makkelijk via slangen aansluiten, maar ik las ergens dat direct aan de drukregelaar beter zou zijn.
 
Ik heb ook een los magneetventiel. Bij mij ziet het er als volgt uit:

drukregelaar------kort stukje co2slang-----magneetventiel------co2slang-----drieweg-naaldventiel-----drie co2slangen

Dat is ondertussen al twee jaar zo en ik heb nog geen problemen gemerkt.
Maar als je naaldventiel/drukregelaar/magneetventiel het toelaten om rechtstreeks te verbinden is dat natuurlijk ook een optie. Hangt een beetje af van de koppelingen dan.
 
een basic schema, er zijn natuurlijk verschillende soorten magneetventielen, terugslagventielen, bellentellers en diffusers/ atomizers
basic_CO2_schema.png
 
Ja, zo heb ik het nu ook, maar dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is of iemand wel eens een magneetventiel aan de drukregelaar vast geschroefd heeft. Dat je dus hetzelfde krijgt als die Co2arts etc., waarbij het magneetventiel aan de drukregelaar zelf zit. Dat zal toch een voordeel hebben boven een slang tussen drukregelaar en magneetventiel, of zie ik dat verkeerd?
 
.....waarbij het magneetventiel aan de drukregelaar zelf zit. Dat zal toch een voordeel hebben boven een slang tussen drukregelaar en magneetventiel, of zie ik dat verkeerd?

Misschien heeft het dan geen voordelen, maar ik vind het er minder rommelig uitzien en vraag mij hetzelfde af. Op welke manier kan ik mijn magneetventiel direct aan de drukregelaar monteren? Mensen die hier ervaring mee hebben en dit willen uitleggen?
 
Bedoel je dit ?
15527121488257176961408052791305.jpg


Ik heb het zo gekocht dus weet niet of dit met alle magneetventielen mogelijk is.
 
Ik heb er ook een zoals op de laatste foto maar de andere 2 hebben een los magneetventiel en of je die ook aan de drukmeter kan vastmaken zou ik zo niet weten. Ik meende te hebben gelezen dat je beter een los systeem kan hebben zodat je bij een defect alleen het magneetventiel kan vervangen en niet de hele set (duurder) hoeft aan te schaffen.
 
Ik heb er ook een zoals op de laatste foto maar de andere 2 hebben een los magneetventiel en of je die ook aan de drukmeter kan vastmaken zou ik zo niet weten. Ik meende te hebben gelezen dat je beter een los systeem kan hebben zodat je bij een defect alleen het magneetventiel kan vervangen en niet de hele set (duurder) hoeft aan te schaffen.

In de ‘gehele’ set, is het magneetventiel nog steeds een los onderdeel wat je kunt vervangen.

Het enige verschil is, dat je een magneetventiel met de juiste aansluiting moet kopen.

Dus geen slang aansluiting maar een schroefverbinding.
 
Kan wel maar je hebt een verloopstukje nodig draad magneetventiel is anders als bij de meeste drukregelaars
OF het beter is :juggle: hoogstens een kleinere kans op leken en eventuele druk opbouw in het stukje slang tussen drukventiel en drukregelaar maar voor de rest
0a2c731a1911df7e18c03755a20143d5.jpg

zelf gebruik ik al jaren de slang methode als eerder beschreven gaat prima
 
In de ‘gehele’ set, is het magneetventiel nog steeds een los onderdeel wat je kunt vervangen.

Het enige verschil is, dat je een magneetventiel met de juiste aansluiting moet kopen.

Dus geen slang aansluiting maar een schroefverbinding.

Heb ik het vast verkeerd begrepen.
 
Ik was dus even in de bonen met een ingebouwd magneetventiel bij een ph controller:D
 
In de ‘gehele’ set, is het magneetventiel nog steeds een los onderdeel wat je kunt vervangen.

Het enige verschil is, dat je een magneetventiel met de juiste aansluiting moet kopen.

Dus geen slang aansluiting maar een schroefverbinding.

Nee, we hebben het toch op de 'normale manier' gemonteerd allemaal. Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb het als volgt gemonteerd: CO2 fles -> Drukregelaar -> drukslang -> magneetventiel -> drukslang -> terugslagklep -> kort stukje doorzichtige slang -> terugslagklep -> lang stuk doorzichtige slang het aquarium in -> Diffuser
 
Ik denk dat het al is opgelost Jan want de laatste post dateert van maart ;)
 
Daar heb je weer gelijk in Jan :thumbs:
 
Ja, zo heb ik het nu ook, maar dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is of iemand wel eens een magneetventiel aan de drukregelaar vast geschroefd heeft. Dat je dus hetzelfde krijgt als die Co2arts etc., waarbij het magneetventiel aan de drukregelaar zelf zit. Dat zal toch een voordeel hebben boven een slang tussen drukregelaar en magneetventiel, of zie ik dat verkeerd?
Waarom denk je dat hier een voordeel in zit?
 
Dit is mijn opstelling.
IMG_0372.JPG
IMG_0416.JPG
 

Terug
Bovenaan