Magere tetra's


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
[Ben nu enkele van mijn neontetra's diamant verloren
Ze vermageren, eten slecht en gaan uiteindelijk dood. Ben er nu 3 kwijt.
De nieuwen lijken wat rood te zijn .
Heb het met iemand er eens over gehad , die zei dat het wormen zou kunnen zijn. Dan komt de vraag wat voor wormen en wat zou dan de therapie kunnen zijn. 1van de terras had gister ontlasting hier heb ik een foto van genomen. Het was volgens mij, niet zichtbaar, een zieke terras.
De ontlasting is licht van kleur, gisteren hebben ze wel granomix als voer gehad. Het eten wat ze krijgen heeft , lijkt mij ,ook invloed op de kleur van de ontlasting.

Eerst een foto van de vis met ontlasting daarna een magere tetra. Misschien voor sommigen van jullie herkenbaar en die dan weten wat er eventueel aan te doen is.


ATTACH]244180[/ATTACH]

20180218_140742.jpg


20180218_140614.jpg
20180218_140746.jpg
20180218_140505.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de hele school neons op 1 na overleden . Ik denk dat het ontstaan is doordat ik er enkele bij heb gezet om de school aan te vullen.
Alleen de neons zijn weg, de anderen, oto's, borelli's en bijlzalmen mankeren niets. Het zal iets van kruisbesmetting zijn geweest. Heb vorige week nog een waterwissel van 50% gedaan , maar daarna zelf ziek op bed gelegen , daardoor geen actie meer kunnen ondernemen.
Helaas , maar jammer . Pech heb je soms. Bovendien ik ben er niet zo voor om medicatie in het water te doen, als je niet het juiste middel weet..
Waterwaarders gemeten maar geen nitriet , de nh3/4 iets lichtgroen gekleurd, maar dat is niet zorgelijk. Wel daarna 25% waterwissel gedaan.

Nou mijn vraag, wanneer kan ik er een nieuw schooltje erbij zetten.
Ben benieuwd naar jullie reactie.
 
Waarschijnlijk een wat mindere kwaliteit dieren gehad. Je zou bv. een nieuw schooltje eens bij een andere lfs aan kunnen schaffen.
 
Ik ga eens bij samenstelling visbestand de vraag neerleggen. Is ook beter op zijn plaats. Ik ga ervan uit dat met het water niets aan de hand is.
 
Verhoging NH3/4 ook al licht is niet goed. Moet 0 zijn. Verhoging moet ergens door komen. teken Niet genoeg bacterieen om af te breken.
 
Ik had het vermoeden van de verhoging van nh3/4 kwam doordat ik een half vergaan lijkje tegen kwam, maar ik kan dat mis hebben.
 

Terug
Bovenaan