Lost_Person

Member
Lid geworden
23 maart 2022
Berichten
24
Leeftijd
19
Hey!

Vooraleer ik mijn probleempje wou delen, wou ik eerst even laten weten dat ik niet zeker was bij welk onderwerp dit echt paste bij de categorie "Welzijn" maar ik dacht eerder aan een ziekte? 🤔

Ik heb al voor een tijd mijn vissen goed verzorgd, al veel baby gupjes gehad en mijn Blauwalgen probleem is nu ook al voor een lange tijd opgelost....maar mijn vrouwtjes vissen zijn er 1 voor a mager aan het uitzien en ik weet niet of dit normaal zou zijn sinds ik ze wel al lang heb of..juist niet? Ik geef ze voldoende voeding en varieer hun voeding ook elke keer wanneer ik hun voor (dus ene dag snuifje (tussen wijsvinger en duim) vlokjes, andere dag een snuifje korrels, enz... ook geef ik het elke ochtend zodat ze er doorheen de dag nog de restjes kunnen zoeken en dus een bezigheid zouden hebben maar..nu weet ik niet of ik iets fout heb gedaan of het een ziekte is of dit juist met ouderdom te maken zou hebben of juist niets?

Wat weten jullie hier over?

Ik heb alvast wat foto's maar omdat de vissen wel wat beweeglijk waren, kon ik er niet zo'n goede maken 😅
 

Bijlagen

  • 20231004_105218.jpg
    20231004_105218.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 51
  • 20231004_105223.jpg
    20231004_105223.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 49
Foto s zie ik niet echt duidelijk maar ik zie niets iets bijzonders nu. Misschien kun je een duidelijke close up maken.
 
Foto s zie ik niet echt duidelijk maar ik zie niets iets bijzonders nu. Misschien kun je een duidelijke close up maken.
Ik heb wat geprobeerd om betere foto's te pakken. Zijn deze wat duidelijker?
 

Bijlagen

  • 20231005_082613.jpg
    20231005_082613.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 44
  • 20231005_082643.jpg
    20231005_082643.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 45
  • 20231005_083115.jpg
    20231005_083115.jpg
    883.4 KB · Weergaven: 43
Weet je zeker dat ze niet allemaal drachtig waren en inmiddels bevallen? Door een stressvolle gebeurtenis of juist positieve gebeurtenis (waterwissel) kunnen de dames synchroon gaan lopen, met als gevolg dat ze ook gelijktijdig bevallen.
 
Misschien wil @stanovic de foto s eens bekijken want ik zie welke in mijn ogen mager eruit zien en ook die toch een normale buik hebben.
 
Weet je zeker dat ze niet allemaal drachtig waren en inmiddels bevallen? Door een stressvolle gebeurtenis of juist positieve gebeurtenis (waterwissel) kunnen de dames synchroon gaan lopen, met als gevolg dat ze ook gelijktijdig bevallen.
De rechter Gup op de meest rechtse foto vindt ik eng mager en volgens mij zijn ze niet zo dun na het bevallen maar ik ben geen expert.
 
Weet je zeker dat ze niet allemaal drachtig waren en inmiddels bevallen? Door een stressvolle gebeurtenis of juist positieve gebeurtenis (waterwissel) kunnen de dames synchroon gaan lopen, met als gevolg dat ze ook gelijktijdig bevallen.
Weet ik niet zeker....want sommige die aan de magere kant zitten sterven ook. Vandaag weer eentje gehad die stierf, vorige die stierf was zondag 😅🥲
 
Nee dat is geen gebruikelijke bijwerking van zwangerschap.
 
Ik denk toch dat ze iets onder de leden hebben want ze zijn erg mager.
 
Ik denk toch dat ze iets onder de leden hebben want ze zijn erg mager.
Ja dacht ik ook maar ik weet niet echt wat. Want sommigen zijn dan wel goed en sommige zijn dan mager. Die magere blijven dan ook mager na dat ik ze eten heb gegeven dus... misschien eten ze gewoon niet, misschien geven de andere vissen hun niet de kans om te eten of zijn ze ziek maar is het niet duidelijk wat
 
Misschien inteelt en daardoor zwakker?
 
Misschien inteelt en daardoor zwakker?
Waarschijnlijk.... ik kan inteelt ook niet zo makkelijk voorkomen wegens dat ik maar 1 bak in mijn kamer kan plaatsen, het vrij lang duurt om die 2de dan goed te maken als ik het zou hebben en het ook lang zou duren tot ik vissen gratis zou kunnen weggeven of verkopen voor een lage prijs. Als ik dan weer veel vissen zou kopen, zou het ook weer wat geld voor me kosten dus kan enkel maar 1 bak houden 😅
 
Maar j
Ja dacht ik ook maar ik weet niet echt wat. Want sommigen zijn dan wel goed en sommige zijn dan mager. Die magere blijven dan ook mager na dat ik ze eten heb gegeven dus... misschien eten ze gewoon niet, misschien geven de andere vissen hun niet de kans om te eten of zijn ze ziek maar is het niet duidelijk wat

Maar je kunt toch wel zien of ze gaan eten als je ze voert?
 
Ja doe ik meestal oook en als ik kijk eten ze wel maar komen ze juist niet bij dus kan ook zijn dat ze het enkel maar proeven en dan weer uitspugen
 
Op de laatste foto is het wel vrij duidelijk dat ze mager is. En eigenlijk meer een ingevallen buik. Dat zou op een op een parasiet of wormen kunnen duiden. Kijk, als een vrouwtje net bevallen is ziet het er ook niet al te geweldig uit doch niet ingevallen.
 
Op de laatste foto is het wel vrij duidelijk dat ze mager is. En eigenlijk meer een ingevallen buik. Dat zou op een op een parasiet of wormen kunnen duiden. Kijk, als een vrouwtje net bevallen is ziet het er ook niet al te geweldig uit doch niet ingevallen.
Ah zou kunnen. Zou het dan beter zijn dat ik dan zo'n middeltje zou zoeken? Of bestaat het niet?

Sorry..ben echt nieuw op het vlak van ziektes bij vissen 😅
 

Terug
Bovenaan