Mag je nou wel of niet appelslakken verkopen?


B

Bumblebiekje

Guest
Ik heb nogal vrij "actieve" appelslakken in mijn bakken en heb op het moment 3 trosjes appelslakeitjes.

Nu dacht ik dus te hebben vernomen dat er geen handel meer mag zijn in appelslakken (kan het ook verkeerd hebben begrepen) maar ik zie op marktplaats veel advertenties van mensen die hun slakken wel nog verkopen. Ook weet ik nog een lfs die ze verkopen, dus mag het nou wel of niet?
 
Haaa, dank je John... Dus na twee jaar is er nog steeds geen definitieve wet voor opgemaakt... Dan weet ik genoeg :)
 
Nou bedankt voor de link Ivo want dit was mij niet bekend.
Of hier bij partikulieren op gelet gaat worden durf ik te betwijfelen want dat is een onmogelijke opgave denk ik.
Maar als ik het goed begrijp dan mogen wij dus hier ook geen Appelslakken verkopen.
Aanbieden is dan denk ik ook strafbaar.
 
Ik zou dus in elk geval geen groot reclamebord langs de A12 plaatsen ;)
 
Ik denk dat er niemand is die moeilijk gaat doen, omdat de handel van die dieren vooral verboden was doordat ze een gevaar vormen voor de inheemse fauna in 'sub'tropische gebieden. Zoals spanje etc. Hier in Nederland overleven ze niet in de winter, dus is het gevaar niet zo groot.

Er wordt dus veel minder streng op toegezien dan in andere landen. Maar als ze wat willen, zouden ze je inderdaad een straf kunnen geven daarvoor ja.
 
Mascha&Ivo zei:
Ik zou dus in elk geval geen groot reclamebord langs de A12 plaatsen ;)

Misschien een topic in aangeboden hier op het AF :S
 
Ik zeg niets ;)
 
Heb er duizenden verkocht door mijn vruchtbare slakken, had een ware plaag, geen grindbodem maar een bewegende bodem hihi! Gooide uiteindelijk wekelijks trossen weg!
 
Ik wou ook de trossen gaan verwijderen maar komt wel goed... :)

Ben begonnen met twee appelslakken en van die twee heb ik nou een stuk of 14 grote slakken verdeeld over drie bakken. In de 100 liter heb ik nou twee trossen en in de 200 liter 1 tros zover ik kon zien.

Als er nou nog ergens een tros bijkomt ga ik die wel verwijderen, moet de slakken ook nog hier kwijtkunnen, ze kunnen onmogelijk allemaal in de aqua's blijven... Maar daar weet ik ook nog wel wat op.

De eitjes zullen ook allemaal denk ik ongeveer tegelijkertijd uit gaan komen, want het lijkt of ze afgesproken hebben om allemaal ineens trossen eitjes te gaan afzetten. Zal ook eens in de gaten houden wie nou op wie kruipt, dan kan ik ze misschien beter gaan scheiden.
 
Ik moet zeggen dat ik ook vaak meerdere trossen tegelijk had of binnen 1 of 2 dagen.
 
Ik heb hele mooie donker paarse slakken te koop. Ik weet dat ze idd in de lfs niet verkocht mogen worden, maar particulier dacht ik nog wel als je ze niet opstuurt.
 
Particulier mogen ze ook niet verkocht worden.
 
Sorry als ik dit topic omhoog schop, maar ik wilde toch nog even reageren op dit topic. Ik vind het ten eerste jammer dat ze hier niet meer verkocht mogen worden. Raar ook, ik snap dat ze in subtropische landen een plaag kunnen zijn maar hier overleven ze de winter inderdaad nooit.

Anyway, ik zie ze her en der nog wel eens in winkels. Blijkt vaak zo te zijn dat ze die van klanten krijgen die ze voor de hobby kweken.
 

Terug
Bovenaan