Maestro's gekko's


Eigenwijze koppies hebben deze diertjes :D
 
Ik heb echt een zwak voor je wimper, vind hem schitterend!
 
Ik heb echt een zwak voor je wimper, vind hem schitterend!
Ze hoorde het en wilde even hallo zeggen:
IMG_20180720_224330.jpg

De camera van deze nieuwe telefoon vind ik nog niet zo handig, dus de foto is veel te licht. Ze was super fired up, bijna zwart.

Wel een mooie vergelijking met twee jaar geleden:
IMG_20170221_200609.jpg


Toen was ze net zo groot als mijn duim, nu is alleen haar hoofd al net zo groot als mijn duim.
 
Prachtig beestje en inderdaad ontzettend gegroeid.
 
De eerste nieuwe luipaardenbak is al binnen, maar moet gelijk terug. Ik had 60x45x45cm besteld, maar kreeg 45x45x60cm binnen :oops:

Wilde eerst 80cm, maar alle bakken van 80cm hebben schuifruiten, en met zand gaat dat snel piepen. Daarbij zijn schuifruiten niet krekelproof, en zijn de exo-terra bakken toch veel mooier. En 60x45x45cm is vrij ruim voor een luipaard, als ik de hoogte goed gebruik.
 
Dat is pech Christian. Hopelijk heb je de vervangende bak snel binnen.
 
Bijna hetzelfde :juggle: Benieuwd hoe je bak er uiteindelijk uit gaat zien.
Ja, het is wel duidelijk waarom ze die fout hebben gemaakt. Maar ja, hoewel de bak dezelfde afmetingen heeft, is die compleet iets anders.

Morgen komt de bak als het goed is aan, en ze hebben er iets bij gedaan voor het ongemak (wat het is, zullen we morgen wel zien :p).
 
Ja, het is wel duidelijk waarom ze die fout hebben gemaakt. Maar ja, hoewel de bak dezelfde afmetingen heeft, is die compleet iets anders.

Morgen komt de bak als het goed is aan, en ze hebben er iets bij gedaan voor het ongemak (wat het is, zullen we morgen wel zien :p).
Verrassingen zijn altijd leuk. Hoe heb je de andere bak terug gestuurd?
 
Verrassingen zijn altijd leuk. Hoe heb je de andere bak terug gestuurd?
Zeker leuk. Verwacht er uiteraard niet veel van (bak laten ophalen en nieuwe verzenden is al een dure grap), maar het zou best leuk of nuttig kunnen zijn.

De andere bak wordt opgehaald door een transportbedrijf.
 
Zeker leuk. Verwacht er uiteraard niet veel van (bak laten ophalen en nieuwe verzenden is al een dure grap), maar het zou best leuk of nuttig kunnen zijn.

De andere bak wordt opgehaald door een transportbedrijf.
Zo zeg, dat is inderdaad een flinke kostenpost voor het bedrijf. Die fout maken ze niet weer.
Benieuwd wat ze je erbij doen hoor. Verrassingen zijn altijd leuk.

Waar heb je de bak gekocht?
 
Zo zeg, dat is inderdaad een flinke kostenpost voor het bedrijf. Die fout maken ze niet weer.
Benieuwd wat ze je erbij doen hoor. Verrassingen zijn altijd leuk.

Waar heb je de bak gekocht?
Bij Avonturia (vogelkelder), in Den Haag. Daar had ik die van de wimper gekocht, en het is een van mijn favoriete dierenwinkels, als ik in Den Haag ben ga ik er altijd heen.
En inderdaad, als ze het transportbedrijf per kilometer moeten betalen zal dat niet goedkoop zijn...
 
Avonturia ken ik wel van naam. Fijn dat ze je snel de juiste bak leveren.
Heb hun webshop wel eens bezocht, groot aanbod.
 
Ik deed altijd tochstrips op de ruit om ze krekelproof te maken, schuifruiten zijn toch wel handiger met gekko's. Willen nog wel eens in paniek raken als ze van bovenaf benaderd worden ;)
Maar ieder zijn keus natuurlijk!
 
Ik deed altijd tochstrips op de ruit om ze krekelproof te maken, schuifruiten zijn toch wel handiger met gekko's. Willen nog wel eens in paniek raken als ze van bovenaf benaderd worden ;)
Maar ieder zijn keus natuurlijk!
Ja, dat kan ook. Deze zijn vrij rustig, dus ik ben niet bang dat ze ontsnappen.
 
Zeg met niet dat je weer de verkeerde bak hebt gekregen of dat hij het transport niet overleefd heeft?
 
Zeg met niet dat je weer de verkeerde bak hebt gekregen of dat hij het transport niet overleefd heeft?
Ha, nee. Dat zou namelijk betekenen dat het vandaag bezorgd was, wat niet het geval is.
Dus ik moet minstens tot woensdag wachten, maandag en dinsdag is er niemand thuis. En dan kan het nog dat het de verkeerde bak is, of dat de bak beschadigd is, want ja, Murphy's law.
 
Balen hoor, met welk dienst is het verzonden?
 
Nog nooit van gehoord. Wanneer staat de bezorging nu op de planning? Maandag?
Ik zou het niet weten, op de tracj&trace staat nog vandaag tussen 10 en 14, maar ze bezorgen na 5 uur niet... Ik neem aan dat dat inderdaad maandag bezorgd wordt, maar er is maandag niemand thuis.
 
Verdorie, dat is inderdaad flink balen.
 
Vind het opzich wel vreemd dat ze de bak in de verkeerde verhoudingen hadden geleverd....
 
Vind het opzich wel vreemd dat ze de bak in de verkeerde verhoudingen hadden geleverd....
Dat vind ik eigenlijk wel begrijpelijk. Gewoon te snel naar de bon gekeken, of misschien gedacht dat het HxLxB was. En ja, het is vreemd dat ze de bestelling niet twee keer checken, maar dat werd in ieder geval goed opgelost. Tot het transportbedrijf besloot niet te gaan leveren...
 
Terraria zijn erg vaak hoger dan lang, dus ik snap de verwarring ergens nog wel.
Het is wel enorm balen!

Overigens is Transmission wel een goede bezorgdienst hoor, regelmatig mee te maken gehad en nog nooit een deukje in de verpakking gezien.
 
Nouja blijf het toch wel enigszins lomp vinden hoor :)

transmission.. inmiddels 2 keer mee te maken gehad (waaronder de Malawibak) en zeer tevreden over eigenlijk.
 
Overigens is Transmission wel een goede bezorgdienst hoor, regelmatig mee te maken gehad en nog nooit een deukje in de verpakking gezien.
Ja, de twee bakken die ik besteld heb zijn zonder enkele problemen (behalve de maat dan) bezorgd, en de webshop kiest niet voor niks voor Transmission.
Er is vast een reden om vandaag niet te bezorgen, maar een mailtje waarin werd uitgelegd dat de bezorging zou worden uitgesteld was niet mis geweest, vooral omdat er op de mail stond dat het wél zou worden bezorgd.
 

Terug
Bovenaan