Maestro's gekko's


Ik ben me bewust van de gevaren van het Poecilotheria genus :) Volgens de meer ervaren houders is die echter goed te doen als je bewust bent van wat het kan doen, en hoe je het kunt voorkomen. En precies P. regalis is een erg rustige soort, die liever verstopt dan aanvalt. Ook belangrijk is het feit dat dit geen huisdier is die je constant (of überhaupt) moet hanteren, maar een soort is die je in een glazen doos opsluit om het geweldige gedrag te kunnen waarnemen.

Alle vogelspinnen zijn giftig, maar sommige soorten zijn minder geneigd om te bijten en hebben een veel minder pijnlijke gif. "Tamme" vogelspinnen met gif vergelijkbaar met die van een bij zijn Brachypelma emilia, Brachypelma smithii, Grammostola rosea en Grammostola pulchipres.
Heb je nou interesse in vogelspinnen of ben je eerder bezorgd om de gevaren van een tiener met een giftige spin? :p
Het eerste doelde ik eigenlijk op want ik heb al zolang zovele jaren een fascinerende interesse naar vogelspinnen toe en als ik zie hoe sommige die zo uit de kooi of bak nemen en die in hun hand houden dan dacht ik altijd "dat moet toch super tof zijn".
 
Het eerste doelde ik eigenlijk op want ik heb al zolang zovele jaren een fascinerende interesse naar vogelspinnen toe en als ik zie hoe sommige die zo uit de kooi of bak nemen en die in hun hand houden dan dacht ik altijd "dat moet toch super tof zijn".
Ja, lijkt me ook gaaf, al moet ik bekennen dat ik een beetje bang ben voor spinnen :p

Nog een soort die ik vergeten was die ook heel mild en tam is, is Aphonopelma chalcodes, waarschijnlijk mijn favoriet van al deze milde soorten.
 
Ja, lijkt me ook gaaf, al moet ik bekennen dat ik een beetje bang ben voor spinnen :p

Nog een soort die ik vergeten was die ook heel mild en tam is, is Aphonopelma chalcodes, waarschijnlijk mijn favoriet van al deze milde soorten.
De Mexicaanse blonde vogelspin is ook qua kleuren een pracht van een dier maar beduidend kleiner dan degene die jij wil houden.
En das de allereerste keer dat ik dat verneem dat iemand die bang is van spinnen graag een spin wil gaan houden,ik ben dol op spinnen.
 
En das de allereerste keer dat ik dat verneem dat iemand die bang is van spinnen graag een spin wil gaan houden,ik ben dol op spinnen.
Dat is misschien ook wel de reden dat ik een spin wil. Ik denk dat als ik eenmaal een vogelspin heb, misschien de angst verlies. Naast het feit dat het prachtige en super interessante dieren zijn uiteraard.
 
Hier een ontwerp van een vogelspin terrarium die ik zou kunnen maken met een volglas 50x30x30 aquarium, een beetje plexiglas, en een glasplaat van 30x30 die ik heb liggen:
Vogelterrarium.PNG
 
Alle Poecilotheria soorten leven in holen in bomen, dus ik ga een nepboomstam maken met piepschuim (of kurk), en de zij en achterkant ga ik bedekken met een zwart papier. Zo kan de spin rustig verstoppen als ze dat wil, maar als ik haar wil zien, of ik wil kijken of ze verveld is, kan ik het papier verwijderen.
 
Alle Poecilotheria soorten leven in holen in bomen, dus ik ga een nepboomstam maken met piepschuim (of kurk), en de zij en achterkant ga ik bedekken met een zwart papier. Zo kan de spin rustig verstoppen als ze dat wil, maar als ik haar wil zien, of ik wil kijken of ze verveld is, kan ik het papier verwijderen.

Amai mocht ze eens ontsnappen dan zou ik op het plafond zoeken:Dk
 
Grapjas maar geen probleem hoor ik zal het spinnetje met open armen ontvangen.;)k
Met open armen naar het ziekenhuis :)
De beten zijn erg pijnlijk en kunnen resulteren in een ziekenhuisopname. Veel meer beten werden toegeschreven aan Poecilotheria regalis en Poecilotheria ornata dan aan andere spinnen uit het genus.
 
Ik wilde even deze video delen. Waarschijnlijk een van de mooiste bakken die ik heb gezien, ondanks het feit dat er geen achterwand aanwezig is. Deze bak, samen met de bakken van Peter, Daan en Ruben heeft mij een beetje jaloers gemaakt... Ik moet veel meer takken toevoegen.... En zo snel mogelijk een glazen bak kopen...

 
Ik wilde even deze video delen. Waarschijnlijk een van de mooiste bakken die ik heb gezien, ondanks het feit dat er geen achterwand aanwezig is. Deze bak, samen met de bakken van Peter, Daan en Ruben heeft mij een beetje jaloers gemaakt... Ik moet veel meer takken toevoegen.... En zo snel mogelijk een glazen bak kopen...


Ziet er inderdaad mooi uit zo'n bakje met een boomstam gemaakt van piepschuim.
Het is vooral dat ik geluk heb gehad dat ik een holle boomstam van een meter hoog heb kunnen vinden, anders had ik het ook zeker met piepschuim gemaakt :)
 
Mijn moeder heeft de gekko's goed gevoerd! Ziggy, die altijd de dunste was (eigenlijk te dun), omdat ze de eerste 4-5 weken niet at, is in twee weken tijd van 23 naar 31 gram gegaan! Op camera is het verschil niet goed te zien, maar in het echt is het heel duidelijk!
IMG_20180107_151018.jpg
 
Jij moet vaker op vakantie;) Ze ziet er goed uit!
Haha, gelukkig was mijn afwezigheid niet de oorzaak, maar het dieet. Mijn moeder wilde absoluut geen krekels geven, dus heeft ze meelwormen gevoerd. Dit vindt Ziggy blijkbaar veel lekkerder dan krekels, en heeft ze dus meer gegeten.

Vreetzakje aan de andere kant, vindt krekels veel lekkerder, en is op hetzelfde gewicht gebleven, 24g, klein voor haar leeftijd, maar niet te dun, en de staart is ook vrij ok, dus dat betekent dat ze gewoon een trage groeier is.

Dus... ze krijgen beiden ander voer. Krekels voor vreetzakje en meelwormen voor Ziggy, uiteraard met een beetje variatie. Ik wil ook kijken of ze bij de petsplace wasmotlarven kunnen krijgen, die zijn vet, maar goed geschikt als snoepjes, of voor jonge luipaarden die aan het groeien zijn.
 
Dat was even erg scherp licht in hun oogjes, misschien overdag een filmpje maken zonder extra licht ;)
Dat was niet eens direct in hun gezicht :p Alleen is vreetzak (achter) heel verlegen, dus zodra hij licht ziet...
Ik kan niet overdag filmen, want dan zitten ze allemaal verstopt :)
 

Terug
Bovenaan