Maestro's gekko's


Ben net met de voedseldieren bezig geweest.
Van de springstaarten heb ik een derde cultuur (en ik heb in het terrarium zelf natuurlijk ook een vierde cultuur) gemaakt, aangezien de eerste nog steeds overbevolkt was. Ik weet niet wat ik met zoveel springstaarten moet, want ik heb maar twee terraria, maar ze kunnen ook als visvoer dienen.

Gewoon vochtige kokosnoot vezel, wat zachte bladeren uit het aquarium, en een paar rijstkorrels. De rijstkorrels beschimmelen, en de springstaarten eten dat op. Ze leggen hun eitjes ook op de rijstkorrels.

IMG_20171123_203355.jpg


IMG_20171123_203837.jpg


Links de drie bakken springstaarten, in het midden de meelwormen en meelwormtorren, en rechts de krekels.

De wimpergekko is in de laatste 6-7 weken van 7 naar 13 gram gegaan, en ik zou zweren dat het een man is.
De luipaarden doen het ook goed, ze eten allebei.
 
Interessant wat je schrijft. Ook fijn dat de dieren goed groeien en goed eten! :thumbs:
Heel fijn inderdaad, tot ongeveer een week geleden is het eigenlijk alleen maar stress geweest met de luipaarden. Ging de ene eten, dan stopte de andere... Nu zijn het allebei eigenlijk vreetzakken...
 
Kleine update:
Mr. Sticky Paws, helemaal fired up. Hij weegt nu 16 gram, in Oktober was dat nog maar 8 gram. Groeit lekker dus :p
IMG_20171214_171801.jpg

IMG_20171214_171755.jpg


Ziggy na haar derde vervelling bij mij, ze krijgt na elke vervelling meer tangerine (oranje) kleuring, wat de kweker al had gezegd. Het beste zie je dat aan de staart, alles wat nu oranje is was ooit wit.
IMG_20171211_192629.jpg
 
Wat zijn ze prachtig!

Helemaal mee eens, er moeten wekelijks update's komen:Dk:pk
Dit weekend krijgen jullie waarschijnlijk een update, de luipaardenbak krijgt waarschijnlijk een make over, want eindelijk heb ik genoeg (droge) kokosvezel om de bak met een laag van 1 tot 2 cm te voorzien. Ik moet alleen bij de lfs nog een paar stukken leisteen halen...
 
Wat een mooie foto's, die ogen zijn echt indrukwekkend! Prachtig beestje zeg. Je bent me lekker aan het maken.
Deze kleurslag heet tangerine? Zo komen ze in het wild niet voor?
 
Wat een mooie foto's, die ogen zijn echt indrukwekkend! Prachtig beestje zeg. Je bent me lekker aan het maken.
Deze kleurslag heet tangerine? Zo komen ze in het wild niet voor?
Het zijn kweekvormen inderdaad. De wildkleur is geel met zwarte stippen (vandaar de naam luipaardgekko), ook heel erg mooi, en ik was eigenlijk van plan de mack snow te halen en een wildvorm, maar toen ik de tangerine zag werd ik verliefd :)

Het donker oranje pigment wordt veroorzaakt door de tangerine genen, maar het patroon en een deel van de kleur komt omdat het een tremper albino is.

Dit zou een tremper albino zijn zonder tangerine:

tremper.jpg

Bron: http://reptileapartment.com/leopard-gecko-breeding-part-7-incubators/
LzY1Bz
 
Laatst bewerkt:
Ga je misschien later overstappen naar een soort baardagaam of iets in die zin.
In principe wil ik geen reptielen meer. Ik zou in April in Houten een vogelspin willen kopen, en daar blijft het bij.
Later, maar dan echt later, als ik op mezelf woon, wil ik er wel een, maar niet de normale, het zou de dwergbaardagaam (Pogona henrylawsoni) worden, maar ik heb andere prioriteiten. Als het om grote reptielen gaat staan meerdere soorten slangen en de reuzegekko, Rhacodactylus leachianus hoger op de lijst dan de dwergbaardagaam. De soort die het hoogst staat is Hemitheconyx caudicinctus.
 
In principe wil ik geen reptielen meer. Ik zou in April in Houten een vogelspin willen kopen, en daar blijft het bij.
Later, maar dan echt later, als ik op mezelf woon, wil ik er wel een, maar niet de normale, het zou de dwergbaardagaam (Pogona henrylawsoni) worden, maar ik heb andere prioriteiten. Als het om grote reptielen gaat staan meerdere soorten slangen en de reuzegekko, Rhacodactylus leachianus hoger op de lijst dan de dwergbaardagaam. De soort die het hoogst staat is Hemitheconyx caudicinctus.
En welke vogelspin word het dan want daar heb je ook verschillende soorten in dacht ik toch.
 
En welke vogelspin word het dan want daar heb je ook verschillende soorten in dacht ik toch.
Jep, er zijn inderdaad meerdere soorten. Poecilotheria regalis wordt het. Of in ieder geval, ik moet mijn moeder nog overtuigen. Zij wilt geen dieren meer, maar als ze maar eens in de twee weken eten (waardoor zij hem maar 1 keer hoeft te voeren als ik bij mijn vader ben), dan vindt mijn moeder het niet zo erg. Ze wilt eerst zien dat de gekko's goed worden verzorgd, daarna mag het waarschijnlijk wel.
 
Jep, er zijn inderdaad meerdere soorten. Poecilotheria regalis wordt het. Of in ieder geval, ik moet mijn moeder nog overtuigen. Zij wilt geen dieren meer, maar als ze maar eens in de twee weken eten (waardoor zij hem maar 1 keer hoeft te voeren als ik bij mijn vader ben), dan vindt mijn moeder het niet zo erg. Ze wilt eerst zien dat de gekko's goed worden verzorgd, daarna mag het waarschijnlijk wel.
Bij deze:
37386_duimen.jpg
 
Jep, er zijn inderdaad meerdere soorten. Poecilotheria regalis wordt het. Of in ieder geval, ik moet mijn moeder nog overtuigen. Zij wilt geen dieren meer, maar als ze maar eens in de twee weken eten (waardoor zij hem maar 1 keer hoeft te voeren als ik bij mijn vader ben), dan vindt mijn moeder het niet zo erg. Ze wilt eerst zien dat de gekko's goed worden verzorgd, daarna mag het waarschijnlijk wel.
Christian ik heb even wat opgezocht over de Indiase boomvogelspin die jij graag wil gaan houden en dit is wat ik net gelezen heb.
**************************************************************************************************************************************
Gedrag: Het Poecilotheria-genus staat erom bekend even mooi als potentieel gevaarlijk te zijn. In eerste instantie zal de vluchtweg worden gekozen, zij het dat bij aanhoudende provocatie geen waarschuwing zal worden gegeven alvorens te bijten. De beten zijn erg pijnlijk en kunnen resulteren in een ziekenhuisopname. Veel meer beten werden toegeschreven aan Poecilotheria regalis en Poecilotheria ornata dan aan andere spinnen uit het genus. Poecilotheria regalis laat zich doorgaans relatief goed zien van zodra de avond valt.

Groeisnelheid: Snel.

Levensverwachting: Vrouwtjes kunnen tot 12 jaar worden. Uitzonderingen worden 15 jaar oud. Mannetjes worden tot 3 jaar oud. In het wild halen de spinnen deze leeftijden wellicht niet

Toegankelijkheid (1/beginner, 10/expert): 10.
http://www.theraphosidae.be/poecilotheria-regalis/
Dan ga je wellicht een vrouwtje houden want die worden 4 tot 5 keer zo oud als een mannetje.

Weet jij een soort vogelspin die niet bijten en niet giftig zijn dus handtam ?
 
Christian ik heb even wat opgezocht over de Indiase boomvogelspin die jij graag wil gaan houden en dit is wat ik net gelezen heb.
**************************************************************************************************************************************
Gedrag: Het Poecilotheria-genus staat erom bekend even mooi als potentieel gevaarlijk te zijn. In eerste instantie zal de vluchtweg worden gekozen, zij het dat bij aanhoudende provocatie geen waarschuwing zal worden gegeven alvorens te bijten. De beten zijn erg pijnlijk en kunnen resulteren in een ziekenhuisopname. Veel meer beten werden toegeschreven aan Poecilotheria regalis en Poecilotheria ornata dan aan andere spinnen uit het genus. Poecilotheria regalis laat zich doorgaans relatief goed zien van zodra de avond valt.

Groeisnelheid: Snel.

Levensverwachting: Vrouwtjes kunnen tot 12 jaar worden. Uitzonderingen worden 15 jaar oud. Mannetjes worden tot 3 jaar oud. In het wild halen de spinnen deze leeftijden wellicht niet

Toegankelijkheid (1/beginner, 10/expert): 10.
http://www.theraphosidae.be/poecilotheria-regalis/
Dan ga je wellicht een vrouwtje houden want die worden 4 tot 5 keer zo oud als een mannetje.

Weet jij een soort vogelspin die niet bijten en niet giftig zijn dus handtam ?
Ik ben me bewust van de gevaren van het Poecilotheria genus :) Volgens de meer ervaren houders is die echter goed te doen als je bewust bent van wat het kan doen, en hoe je het kunt voorkomen. En precies P. regalis is een erg rustige soort, die liever verstopt dan aanvalt. Ook belangrijk is het feit dat dit geen huisdier is die je constant (of überhaupt) moet hanteren, maar een soort is die je in een glazen doos opsluit om het geweldige gedrag te kunnen waarnemen.

Alle vogelspinnen zijn giftig, maar sommige soorten zijn minder geneigd om te bijten en hebben een veel minder pijnlijke gif. "Tamme" vogelspinnen met gif vergelijkbaar met die van een bij zijn Brachypelma emilia, Brachypelma smithii, Grammostola rosea en Grammostola pulchipres.
Heb je nou interesse in vogelspinnen of ben je eerder bezorgd om de gevaren van een tiener met een giftige spin? :p
 

Terug
Bovenaan