Maestro's gekko's


Ziet er gaaf uit, man! Nu de beessies er nog in!
De bak heeft al de permanente bewoners, een honderdtal springstaartjes. Leken me veel beter geschikt voor deze bak dan de wimpergekko.

Nu serieus, eerst moeten de planten erin, die ik tijdens vivarium zal kopen, en daarna mag de gekko erin!
 
Ben erg benieuwd wat je er van maakt!
Vandaag weer staan sjansen met de groene wateragame bij de Waterlelie.. Ik moet daar echt niet te vaak komen :D
Haha! Of juist wel ;)
Wateragamen zijn leuke dieren, vooral de Australische wateragamen zijn prachtig. Helaas worden ze te groot om ze een degelijke huisvesting te geven, vooral door de watergedeelte, die is moeilijk te maken.
 
Als ik ze op vivarium vind, zou ik één of twee Tonkinbolus dolfusii willlen kopen, het blijken goede opruimers te zijn, die goed met de wimpergekko kunnen samenleven.
 
Haha! Of juist wel ;)
Wateragamen zijn leuke dieren, vooral de Australische wateragamen zijn prachtig. Helaas worden ze te groot om ze een degelijke huisvesting te geven, vooral door de watergedeelte, die is moeilijk te maken.
Nee, Wateragamen zijn echt te groot voor hier. Je moet echt wel aan een 1,20 hoogte komen om ze een beetje fatsoenlijk te behuizen. Dat is me echt teveel.
ALS er al hagedisjes in huis komen dan zijn het kleine gekko's. Echt kleine.
 
Nee, Wateragamen zijn echt te groot voor hier. Je moet echt wel aan een 1,20 hoogte komen om ze een beetje fatsoenlijk te behuizen. Dat is me echt teveel.
ALS er al hagedisjes in huis komen dan zijn het kleine gekko's. Echt kleine.
Klein als in luipaardgekko grootte, of eerder Lygodactylus?
Ik moet zeggen, ik begin de voordelen van kleine gekko's wel te zien. Nu het zover is, zit ik naar planten te kijken, en de meeste zijn niet sterk genoeg om een gekko van 55 gram te houden. Dat moet met Lygodactylus geen groot probleem zijn :p
Ik zat trouwens net te meten of ik met de stukken hout en acryl die ik heb een terrarium kan maken die groot genoeg is om Lygodactylus of gifkikkers te huisvesten. Ik zou een bak van 45x45x45 kunnen maken, al denk ik dat ik het wat kleiner houd.
 
Lygodactylus dan inderdaad, dat formaat.
Die kan ik makkelijk neerzetten zonder dat de vrouw er last van heeft.
Zit daarnaast te spelen met de gedachte een klein schildpaddenbakje neer te zetten, even kijken welke soort het kleinst blijft en op minder dan een meter kan zitten. Bij voorkeur 90cm, de stelling die ik op het oog heb is 90cm breed :D
 
Lygodactylus dan inderdaad, dat formaat.
Die kan ik makkelijk neerzetten zonder dat de vrouw er last van heeft.
Zit daarnaast te spelen met de gedachte een klein schildpaddenbakje neer te zetten, even kijken welke soort het kleinst blijft en op minder dan een meter kan zitten. Bij voorkeur 90cm, de stelling die ik op het oog heb is 90cm breed :D
Waterschildpad? Muskusschildpadden vind ik zelf heel leuk, blijven vrij klein en kunnen volgens mij in 90cm. Ze hebben wel uvb verlichting nodig. Als je een landschildpad wilt, zal dat moeilijk zijn.
 
Ja, waterschildpad. Land wordt inderdaad te groot, hoe mooi ze ook zijn. Heb de Muskus al bekeken en die is erg leuk, ook niet al te moeilijk te verzorgen. UVB is geen probleem, dat is wel te doen. Niet gigantisch duur en een lamp kan een jaar mee.
90cm is echt de max. Heb vandeweek zaagruggen zien zitten, die zijn geweldig, maar worden alweer een stuk groter. Dan zou je kunnen beginnen met 90cm maar met een jaar of 4 moet je dan toch wel richting 150cm en dat gaat niet passen.
 
IMG_20171102_231150.jpg
IMG_20171102_231142.jpg
 
Wat een bijzonder beestje om te zien!
 
Bedankt!

Ik zit nog te brainstormen over een nieuwe bak voor op de stelling.
Ik denk dat 60x45x35 een mooie maat is. Wordt een Rio Tahuayo biotoop, met Apistogramma panduro en Nannostomus marginatus. Het zal dan ook de eerste keer worden dat ik echt een biotoop probeer na te maken.
 
Lygodactylus dan inderdaad, dat formaat.
Die kan ik makkelijk neerzetten zonder dat de vrouw er last van heeft.
Zit daarnaast te spelen met de gedachte een klein schildpaddenbakje neer te zetten, even kijken welke soort het kleinst blijft en op minder dan een meter kan zitten. Bij voorkeur 90cm, de stelling die ik op het oog heb is 90cm breed :D
Ik heb zelf muskusjes.. En ik had ze in 1meter bak maar als je die beesten ziet dan denk je toch wel, dit is te klein voor ze.
Ze zijn bij mij iniedergeval heel druk aan het zwemmen altijd. Ik raad je minimaal 1,50 aan.

en nog een nadeel is dat ze zoveel troep maken dat je hun bak nooit echt mooi kan inrichten met planten (ook verscheuren ze de planten met hun klauwen best vaak)
 
Barbaren zijn jullie Ruben en Ben:D:D
Dat is de "natuur" nou eenmaal, dieren eten dieren. Vooor zover je dit natuurlijk "natuur" kunt noemen. Blijft wel zielig hoor.

Maar het is echt super schattig om te zien hoe hun ogen groot worden als ze eten zien, ze worden echt heel blij! :p
 
Feedback nodig! Ik ben vandaag met het terrarium van de Lygodactylus begonnen (al denkt mijn moeder nu dat het voor planten is, dan heb ik het terrarium in ieder geval al. Eenmaal het terrarium er staat, komen de beestjes vanzelf wel, hoop ik).
Nu kan ik twee kanten op, 45x30x65 (staand) of 65x30x45 (liggend). Voor Lygodactylus is 45 cm genoeg hoogte en qua ruimte maakt het niets uit, wat moet ik kiezen? Ik neig nu erg naar een liggend terrarium, dan kan ik meer varens en dergelijken gebruiken.
 
45 is genoeg maar wel minimaal voor ze. Hoogte vinden ze fijner dan breedte, ik zou kiezen voor meer hoogte, ik denk dat je er voor de dieren meer aan hebt.
 
45 is genoeg maar wel minimaal voor ze. Hoogte vinden ze fijner dan breedte, ik zou kiezen voor meer hoogte, ik denk dat je er voor de dieren meer aan hebt.
Daar heb je wel gelijk in.
Ik heb net gekeken en staand kloppen de verhoudingen meer dan liggend, 35cm is namelijk niet heel diep. Dus, ik ga het staand gebruiken :p
 
Ik hoop ze tegen te komen op Vivarium, dan kan ik mn vrouw even polsen ;)
 
Kimhowelli (die ik wil) is moeilijk te vinden volgens mij, maar williamsi vind je waarschijnlijk wel.
Kimhowelli is inderdaad wel het pronkstuk, maar heb ze nog nergens zien zitten.
Bij HCH in Hilversum hebben ze wel de conraui... beetje duur diertje :D
 
Ja, het zijn niet de goedkoopste diertjes ;)
 

Terug
Bovenaan