Maanvissen en vuurkeelchiclides?


M

Miss tigra

Guest
Hi,
Ik ben nieuw hier .Dus vuur me niet af als je mijn combinatie aan vissen verkeerd vind, houd het aub bij dit onderwerp (lees zoveel niet relevante dingen hier nadat men een topic opent) want ik ben hier om te leren van de ervaren aquarium houder. Ik heb een aquarium van iemand overgekocht met daarin 5 maanvissen 4 gouramies , 3 dwerggouramies,2 vuurkeelchiclides, 3 black mollies ,4 ballonmollies en 3 zwaardragers & 3 corydoras en nog een algeneter waarvan ik niet weet wat het soort is.
Met mijn vraag aan jullie: is deze combinatie te doen? Ze zijn allemaal redelijk vriendelijk naar elkaar, geen gevechten oid. De grootste maanvis is de leider van de hele bak merk ik. Ik heb een 120 bak bij 50 hoog bij 50 diep.

Thanks in advance
 
Als ze het met elkaar kunnen vinden, zou ik er niets aan veranderen. De combinatie is nl normaal gesproken "not done". Het zullen wel F-zoveeltjes ziijn alleen al qua waterwaardes passen ze niet bij elkaar. Ook zitten er een paar vissen bij die als hoofdvis wel in deze maat bak zouden passen maar niet allemaal bij elkaar.
Ik ben echter bang dat als je vissen verwijderd de balans tussen de vissen verstoord raakt en het hele zaakje met elkaar aan de knok gaat. Alleen goed in de gaten houden of er geen stress ontstaat want daar gaan vissen gegarandeerd dood aan.
Wat je ook kan doen is bv een soort die je het mooist vindt als basis gebruiken, de rest verwijderen en een nieuw bestand maken.
Aan jou de keus :)
 

Terug
Bovenaan