Maanvissen en roodkopzalm


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Heeft iemand ervaring met deze combi? Zou dit goed gaan, of worden deze vissen voer (of zijn deze zwemmers te druk voor de maanvissen?)
 
Alle soorten spitszalmen zoals kardinaaltetra’s, neontetra’s, Roodneuszalmen zijn NIET geschikt om samen met maanvissen gehouden te worden. Bij Santa Isabels is het helemaal een feest voor de maanvissen al dat voorbijzwemmend voer. Het komt erg vaak voor dat ze opgegeten worden. Zorg ervoor dat bijvissen zeker niet in de bek van de maanvis passen. Ook het samen laten opgroeien werkt voor geen meter! Er zijn nog steeds mensen die zeggen dat zij er geen problemen mee hebben, vraag die direct hoe groot hun maanvissen zijn......Garnalen en maanvissen is een goede combinatie als je je maanvissen eens levend voer wilt geven.

Hobbygroet Jos Hut
 
Alle soorten spitszalmen zoals kardinaaltetra’s, neontetra’s, Roodneuszalmen zijn NIET geschikt om samen met maanvissen gehouden te worden. Bij Santa Isabels is het helemaal een feest voor de maanvissen al dat voorbijzwemmend voer. Het komt erg vaak voor dat ze opgegeten worden. Zorg ervoor dat bijvissen zeker niet in de bek van de maanvis passen. Ook het samen laten opgroeien werkt voor geen meter! Er zijn nog steeds mensen die zeggen dat zij er geen problemen mee hebben, vraag die direct hoe groot hun maanvissen zijn......Garnalen en maanvissen is een goede combinatie als je je maanvissen eens levend voer wilt geven.

Hobbygroet Jos Hut

Dat vermoeden had ik ook al.... ga ik even nadenken. Mbt Kardinalen heb je volledig gelijk (uit eigen ervaring; samen laten opgroeien gaat een tijdje goed totdat de maanvissen groter zijn en grote introduceren gaat ook een tijdje goed. Maar de groep neemt langzaam in aantal af!). Vandaar ook mijn vraag.

Jij hebt het ook over garnalen, ik heb inderdaad die ervaring met vuurgarnalen (gekregen van een vriend), na een paar maanden waren ze echt allemaal weg.
Ik heb in een bak een (opvang)groep Macrobrachium brasiliense zitten, deze worden 6 cm. Zou dat ook niet gaan? Of worden die uit elkaar "gerukt"

Even positief:
-Bloedvlektetra's (grotere groep) gaat goed samen. Doen de maanvissen (en vice versa niets mee)
-Bijlzalmen (Thoracocharax stellatus) gaat ook goed. Ik zie de maanvissen wel een iets proberen, maar na een paar maanden is de hele groep nog compleet.

(Maar ik vind wel dat de T. stellatus kleiner blijft dan ik had verwacht. Of zijn het langzame groeiers)
 

Terug
Bovenaan