Maanvissen doen raar


H

Herbuiten

Guest
Ha iedereen,

Mijn maanvissen gedragen zich al een tijdje gek. Ik heb 2 maanvissen (als het goed is een mannetje en een vrouwtje). Ze maken zich dan heel groot en gaan dan schokkerig tegen over elkaar zwemmen, waarbij ze met de mond naar de kin of voorhoofd van de ander happen. Uiteindelijk kruipt het vrouwtje helemaal weg.
Moet ik dit zien als een paringsdans? Of juist als een gevecht omdat ze elkaar niet mogen?
 
Geen idee wat voor maanvissen je hebt en hoe ze behuisd zijn, mogelijk wat meer info daarover en een foto van de bak.
Zoals je beschrijft is dit gewoon uitdagend gedrag, of het een mannetje en een vrouwtje zijn is altijd lastig te zien.
 
Heb je wellicht wat meer informatie over de bak? Afmetingen, waterwaarden, temperatuur, andere vissen, planten, inrichting, wellicht een foto?
Ik kan je met je vraag niet helpen, maar met wat meer informatie andere leden wellicht wel

edit: had de pagina nog niet gerefresht :oops:
 
Haantjesgedrag, is vrij normaal bij maanvissen. Mannetjes onder elkaar, maar ook wel vrouw tegen man. Komt in de beste relaties wel eens voor :)
 
Helaas heeft Herbuiten nog niet aangegeven hoe groot de bak is en een fotootje ervan, of zich hier verder in gemengd.
 
Hij is ook 2 dagen na zn post niet meer online geweest. Wellicht gewoon vakantie, wie zal het zeggen!
 
Mijn koppel maan vissen doen dit gewoonlijk voor de paring. Het lijkt op uitdagen of signalen afgeven van ik wil paren, of help mee! Het kan ook haantjes gedrag zijn inderdaad. Of puber gedrag om rangorde te schikken.
 

Terug
Bovenaan