Maanvis uit lfs


L

Luc1977

Guest
Ik had bij een plaatselijke lfs mooie maantjes gezien, ze zaten daar echter in een showbak. Toen ik erachter kwam, dat ze maar op 22 graden zaten heb ik het even erbij gelaten. Zeker omdat het halfwas exemplaren zijn.. de verkoper vertelde dat het F1 redbacks (geen manacapuru) waren. Nu is mijn vraag, kan die lage temperatuur tot een groeiachterstand leiden? Of ziektes veroorzaken als ze bij mij op 26 graden zitten? Zit in dubio, heb bij een andere lfs halfwas manacapuru’s gezien maar die zijn een stuk duurder.

wat voor aantal kan ik in een rio 300 houden? Had zelf gedacht 7, op de bodem zitten 5 maroni s en koppel ramirezis.En 15 pristella in het midden.
 
Je kan prima 7 Maanvissen in een rio 300 houden. 22 graden is inderdaad veel te koud. Om ze te laten overwennen kan je misschien eerst langzaam de temperatuur in je bak naar benden doen, dan de Maanvissen toevoegen en dan weer de temperatuur omhoog doen. Of je kan vragen of de lfs de temperatuur al naar 26 graden wilt verhogen. Voor zover mij bekent kan een lage temperatuur niet tot een groeiachterstand leiden, maar de vissen zijn op deze lage temperatuur wel vatbaarder voor ziektes.
 
redbacks in een 300...nah zou ik niet aan beginnen.
(los van het feit dat de lfs ze 9/10 al om zeep geholpen heeft)
 
Dan ga ik voor de manacapuru’s uit de andere lfs, Ga niet mijn gehele visbestand aan een lagere temp. Laten wennen,en ze zitten bij de lfs in een bak van 400/80/60 dus die zullen ze niet verwarmen voor me denk ik zo. Dan maar wat meer uitgeven.
Bedankt!
 
5 maroni's en een koppel ramirezi? Ik zou zeggen dat jouw bak al vol is. Ik zou er zeker geen manen meer bij plaatsen.
 
redbacks in een 300...nah zou ik niet aan beginnen.
(los van het feit dat de lfs ze 9/10 al om zeep geholpen heeft)

Waarom niet want ik heb er ook 5 in een Aquatlantis van 1.20 met 330 liter bruto en die komen van Jos Hut en dat zou prima moeten kunnen hoor. Dat even los van bijvissen. Wellicht doel je op de hoogte van de Juwel en hoe hoog die is weet ik zo niet.
 
Waarom niet want ik heb er ook 5 in een Aquatlantis van 1.20 met 330 liter bruto en die komen van Jos Hut en dat zou prima moeten kunnen hoor. Dat even los van bijvissen. Wellicht doel je op de hoogte van de Juwel en hoe hoog die is weet ik zo niet.
is een combinatie van een beetje alles.
F1 kan zwaar territoriaal uit de hoek komen.
Vereisen ook zuiver water. 300l is wel een minimum maar ik hou niet van minima. Da's zo iets van willen maar niet kunnen.
Samen met de reeds aanwezige bewoners lijkt het me een recept voor een ramp.
 
Ik heb ook 6 redshoulders en 6 Maroni's zwemmen in een bak van 475L.. En dat is precies genoeg.. Ik zou een keuze maken tussen deze twee soorten als ik jou was..
 

Terug
Bovenaan