Maanvis met wond


K

KGR

Guest
zie hier, 1 van mijn maanvissen heeft bij de rugvin een plek/wond. Begon als een plekje maar nu zag ik een gaatje waar je dus doorheen kan kijken. deze zit aan beide kanten.

vis is ca een jaar oud

wie heeft een idee wat het is

DSC04839.JPG
 
Een centimeter onder die plek die je noemt zit er toch ook nog een Kees? Ik moet zeggen dat ik zo niet weet wat het is. Lijkt me geen schimmel in elk geval.
 
heb het vermoeden dat dit 1 van een stelletje is. Ik heb geen papargedrag oid gezien zover.
John, klopt er zitten meereder plekjes ook op de staart 3 in ttl.
Maar je ziet duidelijk de grootste.

zouden algeneters dit kunnen doen? ik heb van die HONGKONG algeneters
 
Dat denk ik niet,deze vis ligt op de bodem.Tenminste bij ons komt hij nog geen 5cm omhoog.Bovendien zal een maanvis dit minder gauw toelaten als een discus.
 
Denk dat er een bacterie in de bak zit/zat. deze week spijtig 3 van de 6 Maanvissen verloren en vrees dat er meer zullen gaan. Vinnen van de andere maanvissen lijken te verslijmen..
 
Helaas niks.. ik heb geen verstand van vissenziekten en behandelingen.
Volgens mij is er nog 1 ziek/zwak

heb nu active coal in de filters om te zuiveren. we gaan het zien
 
Helaas niks.. ik heb geen verstand van vissenziekten en behandelingen.
Volgens mij is er nog 1 ziek/zwak

heb nu active coal in de filters om te zuiveren. we gaan het zien
Maar dat gaat niet helpen bij de behandeling. Als het inderdaad een bacteriele infectie is zou https://www.sera.de/nl/product/sera-baktopur-direct/ kunnen helpen. Maar is altijd lastig, zo niet onmogelijk om dit te bepalen op basis van een enkele foto. Zie je ook nog andere vreemde dingen ? Wat is het gedrag??
 
Dit is een bacterie die je bij discus ook wel eens ziet. De gaten vallen in je vissen.

Kool, zeoliet uit je filter, ozon en uv uit en als een speer een goede antibiotica in je bak !
 
Dit is een bacterie die je bij discus ook wel eens ziet. De gaten vallen in je vissen.

Kool, zeoliet uit je filter, ozon en uv uit en als een speer een goede antibiotica in je bak !
Wat voor bacterie is dit dan? Ik neem aan niet hetzelfde als de "gatenziekte" veroorzaakt door flagellaten.
 
Wat voor bacterie is dit dan? Ik neem aan niet hetzelfde als de "gatenziekte" veroorzaakt door flagellaten.

Gatenziekte is een gebreksziekte waarbij secundair flagalaten kunnen ontstaan. Dat heeft niks met bacteriën van doen.
Deze bacterie vreet echt vlees weg, ik heb vissen gezien waar echt hele happen waren weg gevreten zoals de halve kop weg.
Of complete kraters waar de vinnen hoorde te zitten.

Als eerste keer ik hiermee te maken toen ik vis uit azie binnen kreeg van een bepaalde kweker die er ook bekend om staat flink de verfkwast te gebruiken.
4 prachtige rode schijfen die binnen 1 maand compleet opgevreten werden en niks hielp ertegen, zo agressief.
 
Gatenziekte is een gebreksziekte waarbij secundair flagalaten kunnen ontstaan. Dat heeft niks met bacteriën van doen.
Deze bacterie vreet echt vlees weg, ik heb vissen gezien waar echt hele happen waren weg gevreten zoals de halve kop weg.
Of complete kraters waar de vinnen hoorde te zitten.

Als eerste keer ik hiermee te maken toen ik vis uit azie binnen kreeg van een bepaalde kweker die er ook bekend om staat flink de verfkwast te gebruiken.
4 prachtige rode schijfen die binnen 1 maand compleet opgevreten werden en niks hielp ertegen, zo agressief.

Aiii, dat is echt erg. Ik wist dat in sommige streken deze "methode van werken" wordt toegepast.... kan meepraten over geïmporteerde "ellende". Zit er trouwens een incubatietijd op de bacterie? Anders blijft hij natuurlijk in de bak aanwezig!
@KGR : succes en ik hoop dat je het onder controle krijgt.
 
2 van de 3 zijn weer goed levendig, eten ook, 1 niet.
Bij die maanvis hierboven zaten ook behoorlijke kraters ook in de kiewdeksel. Helaas het waren ook natuurlijk de mooiste die weg zijn zaten 2 joekels bij.
 

Terug
Bovenaan