maanvis koppel mogelijk 2 mannetjes


A

aquariaan26

Guest
Ik heb al lang maanvissen in mijn aquarium en heb ook met de maanvissen gekweekt. Ik heb een 2 maanvissen van mijn eigen kweek gehouden, die zijn al bijna een jaar oud en al aardig gegroeid, maar ze hebben nog geen eitjes gelegd.

nu zie ik dat bij de grotere maanvis de vinnen kapot zijn, het lijkt niet op vinrot maar op kleine hapjes en omdat er alleen algeneters en garnalen in de bak zitten moet het de andere maanvis geweest zijn, nu wil ik 1 maanvis wegdoen en de andere maanvis alleen in de bak houden of is dat erg sneu voor de maanvis die achterblijft of is het beter als ik ze beide wegdoe?
 
Hallo,
ik denk dat die andere de boosdoener is indd.
Hoe groot is je bak?
zijn eigenlijk groepsdieren dus hoor je niet per koppel te houden.
Alleen als je bak groot genoeg is kan dat.
 
Maanvissen zijn groepsdieren. Alleen is dus sneu, maar met zijn twee�n ook.
Als je bak en vissenbestand het toe laat zou je er een groepje van kunnen maken, anders doe je er beter aan beide vissen weg te doen.
 
ik heb nu een Juwel Rio 180. (de jumbo jet op de profielfoto zit er ook in, in de winkel zeiden ze dat die klein zou blijven ;))
van mijn eigen kweek heb ik ze allemaal verkocht op 2 na, ik dacht dat ze al een koppel hadden gevormd.
opnieuw een groepje maken lijkt me ook niet al te verstandig dus denk ik dat ik mijn maanvissen toch maar beide wegdoe.
 

Terug
Bovenaan