Maanvis heeft ineens redelijk grote gaten in zijn lichaam zitten


C

cazzbouwzz

Guest
beste mensen,

ik heb sinds kort een maanvis met redelijk grote gaten in zijn lichaam.
dit viel me net ineens op.
de vis eet ook nauwelijks meer.

kan iemand mij vertellen wat dit is of wat ik er aan kan doen?

hoor graag snel

WhatsApp Image 2018-06-12 at 21.14.56.jpeg


WhatsApp Image 2018-06-12 at 21.14.57.jpeg
 
http://www.manaus-aquarium.de/NL/octocil.php

Kijken of leefomstandigheden optimaal zijn en vaak te wijten aan gebrek aan nodige voedingstoffen, vitamines, mineralen. Kijken wat maanvissen moeten eten. topic openen bij maanvissen gedeelte. daar mensen met kennis van het soort. heb ik verder niet. Volgens mij kan je niet 1 maanvis hebben zijn groepsdieren meen ik.
 
dankjewel, ik heb meerdere maanvissen in mijn aquarium zitten. heb 5 maanvissen, daarom vind ik het zo raar dat er maar eentje zo'n soort wond heeft. ik ga even op die link kijken.
 
Misschien nog even wat meer info geven, grote aquarium, welke en hoeveel mede bewoners, waterwaarden en een overzichtsfoto.
 
Dat 1 ziek is, is vaker het geval. Zitten altijd wel wat flagelaten in darmen. degene met de minste weerstand word er ziek van een ander niet of komt op een later tijdstip als die ook dermate verzwakt is. Heeft alles te maken met imuunsysteem/weerstand. Des te zwakker een vis is des te meer gespuis erop komt om hem naar de eeuwige wateren te brengen. Als vis overlijd meteen eruit halen want al wat op hem leeft gaat op zoek naar een nieuwe verse vis. Verversen hevel je ook een hoop ellende mee af. remt vermeerdering.
 

Terug
Bovenaan