Maanvis eitjes zijn altijd weg..


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Ik heb regelmatig eitjes van een van mijn 4(-5?) koppeltjes in mijn 3 meterbak. Maar na 1-2 dagen waren ze altijd weg.
Ik dacht dat de Sturisoma dit altijd deed, maar ik zag net de werkelijkheid. Ook de ruzies en soms kleine beschadigingen...
De Krobia sp Xingu vreet ze op. Ik zag het hem net doen terwijl de maanvissen nog aan het leggen waren. Hij jaagt ook de maanvissen weg...
 
Maanvissen kunnen heel fel zijn tegen elkaar, maar het zijn grote lobbesen tegen andere vissen en laten zich (soms) makkelijk weg jagen. overigens is de kans dat eitjes uitkomen al klein in een gezelschapsbak, als er al larfjes komen is het haast onmogelijk voor de ouders om deze te beschermen, mede omdat de andere manen deze ook willen opeten.
 
Maanvissen kunnen heel fel zijn tegen elkaar, maar het zijn grote lobbesen tegen andere vissen en laten zich (soms) makkelijk weg jagen. overigens is de kans dat eitjes uitkomen al klein in een gezelschapsbak, als er al larfjes komen is het haast onmogelijk voor de ouders om deze te beschermen, mede omdat de andere manen deze ook willen opeten.
Ik WIL ook geen kleintjes, daarom had ik de Sturisoma en een flinke school "kleine piranha's" de bloedvlektetra's....

Het fel zijn tegen elkaar valt ook wel mee, alleen wat "duwen" en "luchthappen"
 
Om dit even verder uit te diepen,

Mijn valt op dat Krobia toch veelvraten zijn . Het vrouwtje is echt veel te dik, vreet zich helemaal vol. Zie haar geregeld met de zinktabletten voor de Corydoras op de vlucht gaan. Ze blijft maar eten.....:chef:
 

Terug
Bovenaan