Maanvis beschadiging of iets anders!


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Vandaag zag ik dat een van mijn maanvissen beschadigt is of is er iets anders aan de hand!

De maanvis vertoont geen vreemd gedrag o.i.d.en zwemt gewoon met andere mee.

Is het verstandig om hier tropical aqua care sanital in het water toe te voegen.



orinoco.jpg
 
De plaats waar het zit en hoe het eruit ziet lijkt het net op een "schuurwond". Hou het even in de gaten. Kijk of het erger wordt. Ik ben er nooit zo voor om direct medicijnen in een bal te gooien. Misschien wat extra zout toevoegen om ontsteking tegen te gaan, maar daar zou ik mee wachten.
Ziet er verder mooi uit de vis, hoe groot is ie nu?
 
Bedankt voor de informatie hij is ergens tussen 27-30 cm groot
 
Ja en de enige mede bewoners zijn L46 en neos welke al langer tijd bij elkaar zitten.

Water waarde zijn goed (laboratorium test) en geen vreemde noemenswaardige gedragsgedragingen.
 
Het lijkt mij ook een schuur wond. Ik heb het ook wel eens bij mijn vissen. Ze schrikken dan ergens van, vliegen door de bak en schuren dan ergens langs waaraan ze zich verwonden. Ik gebruik dan geen medicatie omdat het tot op heden vanzelf genas. Wel hield ik in de gaten of er daar geen svhimmelbesmetying kwam.

Hobbygroet Jos Hut
 
Ja en de enige mede bewoners zijn L46 en neos welke al langer tijd bij elkaar zitten.

Water waarde zijn goed (laboratorium test) en geen vreemde noemenswaardige gedragsgedragingen.
Hoeveel maanvissen heb je zitten? Wat zijn de afmetingen van jouw aquarium? Is er recent koppelvorming of ei-afzetting geweest, want dit kan zorgen voor wat tijdelijke extra adrenaline...
 
7 maanvissen, afmeting 700ltr, er is geen koppelvorming en/of ei afzetting geweest. De beschadiging heeft zich hersteld.
 

Terug
Bovenaan