Maankempvis


T

tasso

Guest
Beste mensen,

Ik heb sinds een half jaar een aquarium in huis staan met als main vissen de kempvis. Jammer genoeg ben ik verkeerd geïnformeerd met ander soort visjes erbij te zetten en is mijn kempvis mannetje overleden.

Ik heb sinds een maandje dus een ander mannetje erbij gezet en sinds dien gebeurt er de raarste dingen in mijn aquarium. De dag dat ik het mannetje erbij had gezet begon er een vrouwtje gelijk met hem te vechten en te happen. Ik dacht in eerste instantie dat ze gelijk zin had. Een dag later zag ik dat de twee vrouwtjes verminkt waren, er waren stukken uit de vinnen en de ander had een wondje. Ik heb verstop plekken gecreëerd zodat ze konden verstoppen want het mannetje zat extreem achter ze aan. Dus heb ik er ook nog is twee vrouwtjes erbij gezet dus in totaal 4 vrouwtjes.

Een vrouwtje verstopte zich continu in het boomstam die ik er in had gezet en kwam er alleen uit om te eten tot ik haar dood vond. Het andere vrouwtje hevig verminkt (het vrouwtje met dat wondje) vind ik nu net nog wel levend maar een stuk van haar bek weg. En raad eens het mannetje zag ik met zijn kop uit dat boomstammetje koekeloeren.

Nu is mijn vraag: Kan een kempvis mannetje zo agressief zijn dat het de vrouwtjes verminkt? Zo ja wat kan ik er aan doen?
 
Altijd een Risico, dames met een bettaman, en ja beiden kunnen agressief reageren en elkaar kaal halen. Van het jagen krijgen ze Stress en daar gaan 1 of meer betta's dood aan. De grote van een bak kan iets uitmaken maar ook van mensen gehoord met bv 1,5 meter dat er flink gejaag werd. Dus zou gewoon je man alleen laten en de dames eruit halen.

In het wild zoeken de Mannen ook alleen de dames op om te paren en daarna worden ze weer weggejaagd uit hun Territorium.
 
Ik heb nu hetzelfde probleem.

Heb mij toch laten verleiden om een harem te nemen. 1 man 2 vrouwen. De man heeft schade aan zijn mooie vinnen en de vrouwen constant in de stres. Nu heb ik ze ook appart.
 

Terug
Bovenaan