M. Maccullochi met M. pygmae?


M

Marjon999

Guest
hoi allemaal,

Na tijden een discus aquarium te hebben gehad ben ik doorgestart naar een kleinere aqua van 1,00 x 60 x 50.

Momenteel zwemmen hier een 9 tal p. gertrudae in met een 5 tal M. Maccullochi. Nou vind ik de P Gertrudae wat aan de kleine kant of deze moet nog verder groeien, geen idee.... tis wel een mooi visje maar je moet met je neus tegen de voorruit zitten wil je deze zien. De M Maccullochi is een pracht vis uit de Harvey creek.

Nou wil ik de Maccullochi uitbreiden naar 10 stuks. Mijn vraag aan jullie is of ik hierbij ook 10 stuks van de M Pygmae kan bijzetten? Heb nog een 7 tal aan corydoras panda zwemmen en twee ancistrus. En moet de P Gertrudae nog uitbreiden?

Hoe voeg ik een foto toe, ga ff zoeken en dan zal ik foto plaatsen van mijn aqua!
 
2016-07-04%2017.20.37.jpg
 
lukt niet om foto toe te voegen...
 
9 Pseudomugil gertrudae (PS: het is gebruikelijk de afkorting voor een genus pas te gebruiken nadat de naam van het genus eerder geheel uitgeschreven is, bv: Pseudomuil gertrudae, P. furcatus, P. luminatus, etc.) is met jouw formaat aquarium ook wel aan de erg bescheiden kant ;-) Een ca. 12-14 tal vonden wij een mooie groep voor ons 80x35x45 cm aquarium en dat is h��l wat kleiner als het jouwe.
 
Dank voor je reactie en opmerking over de afkorting,wist ik niet, weer wat geleerd!

De Pseudogumil Gertrudae is een mooi visje maar mijn gevoel zegt te klein voor deze bak of anders nog een tien of twintigtal bijzetten, wat is wijsheid? Heb je miss een foto van ze hoe ze daarin zijn?
 
Foto's van onze gertrudae en totaaltjes van het bakje toen waar ze in zaten hebben we wel. Maar dat zegt zo weinig over hoe goed je ze hun ding ziet doen gedurende de dag. Wellicht is het een idee via YouTube wat video's op te zoeken en dan ook kijken f je de bakmaat waarin ze zitten kan achterhalen? Dat gebruiken wij in ieder geval liever als preview als we naar een visje aan het informeren zijn dan alleen foto's.
 
Ik heb zelf een tiental Pseudomugil luminatus (ook bekend onder de naam sp. red neon van voor de officiele beschrijving van de vis) die qua maat vergelikbaar zijn met p. gerteudae en deze zijn altijd goed zichtbaar in mijn meterbak.

Nu zijn mijn grootste blikvangers een harem betta's (gaat overigens bijzonder goed met de pseudomugils, tegen mijn verwachting in) dus dat kan ermee te maken hebben. Ik snap dat het in vergelijking met M. Maccullochi toch wel wat klein en schriel oogt...

over of er nog een groep M. Pygmeae bij kan: ik zou heg niet doen. Regenboogvissen zijn mu eenmaal over het algemeen niet zeer rustige vissen en om dan 20 stuks van 2 verschillende soorten Mealnotaenia s te nemen zou ik zelf te druk vinden denk ik...
 
Ik heb al weer een tijd geleden P. gertrudae bij grotere regenboogvissen gehad en ik vond het niet zo'n succes. Ze raken wat ondergesneeuwd bij de grotere regenbogen. Ze zijn ook ietsjes schuw in zo'n bak. Bij tijd en wijle verloor ik steeds meer gertrudae's. Ik heb ze later vervangen door een andere Pseudomugil, nl. P. furcatus, en dat ging een stuk beter. Die soort wordt ook wat groter (6 cm) dan gertrudae en staat ook zijn mannetje/vrouwtje in het geweld van de grote regenboogvissen. Een flinke school pseudo's vind ik sowieso aan te raden. Dan zijn ze duidelijk meer op hun gemak. In een meterbak zou ik er zeker 15-20 plaatsen.

Zoals Mikyboy40 ook al zegt vind ik in een meterbak 2 soorten grotere regenboogvissen (samen 20 stuks) te veel van het goede. Dan zou ik er liever wat meer van ��n soort nemen (12-14 stuks b.v.).
 
ik ga eerst de school van de M. Maccullochi uitbreiden en nog even rustig afwachten of de pseudo nog iets gaat uitgroeien. Zoniet denk ik eraan om ze in mijn sero cube te gaan zetten van 60 liter, welke nu te koop staat, denk dat ik deze bak toch maar ga houden dan.
 
Marjon heeft de img-tags gebruikt. Daaruit blijkt dat ze de foto hier direct wil weergeven. Dan heb je ook de .jpg-link nodig ;)
 
Marjon999 zei:
ik ga eerst de school van de M. Maccullochi uitbreiden en nog even rustig afwachten of de pseudo nog iets gaat uitgroeien. Zoniet denk ik eraan om ze in mijn sero cube te gaan zetten van 60 liter, welke nu te koop staat, denk dat ik deze bak toch maar ga houden dan.
En voor dit aquarium dan nog steeds op zoek naar iets?

Iets als Taeturndina ocellicauda ook uit Australazi� is misschien leuk in een groepje?
 
Hoi , daar ben ik weer!
Ik heb een 7 tal melanotaenia maccullochi besteld , echter denk ik dat het de australis is, dus balen! De Pseudomugil Geertruida is mooi gegroeid ! En ik heb 4 tateurndina erbij gezet. Ik vind de bak nog niet voldoende bezet.. Dus ik dacht het volgende, heb nu een 9 tal Geertruida en deze uitbreiden naar 19 en de australis uitbreiden naar 11 en de tateurndina uitbreiden naar 10.

O ja dus heb nu 4 M. Maccullochi en 7 M australis, balen..

Andere idee�n opties hoor ik graag en ik beloof dat ik me zal verdiepen om een foto te zetten!
 
Thanks ik ga er morgen mee aan de slag... Dan ben ik weer uitgerust!
 

Terug
Bovenaan