Luchtsysteem vervangen (en verdere uitbreiding)


Frank0

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2020
Berichten
238
Leeftijd
49
Mijn kweekstelling (link) loopt prima en ben tevreden over de bouw. Nu ga ik waarschijnlijk beginnen aan een uitbreiding (apart topic volgt) waarbij ik het aantal bakken verdrievoudig. Echter, het huidige rack kan wat upgrades gebruiken. Nu ben ik inmiddels aan mijn 8e luchtpomp bezig, aangezien er allemaal egg tumblers, breedingboxen etc bijkomen.

Nu overweeg ik alle kleine pompjes te vervangen voor 1 grote en een systeem te maken zoals op internet te zien is met 1 pomp, een lange PVC buis met daarin kraantjes die naar de bakken gaan. Dat ziet er netter uit, geeft meer capaciteit en ik ben van al die kleine pompjes af.

Ik heb een paar vragen:
- is de Nitto Piston pomp een goed merk?
- Welke capaciteit heb ik nodig voor 12 bakken, 3 artemia sets en een stuk of 5-6 egg tumblers etc? Dus laten we zeggen 20 aansluitingen? Heb ik dan aan DEZE (link) voldoende?
- hoe zit het met de geluidsproductie?
- en kan de pomp omgaan met overcapaciteit, maw als ik een aantal kranen dichtdraai en hij niet al zijn capaciteit kwijt kan, wat gebeurd er dan?

dank!
Frank
 
Ja de nitto piston is een absolute aanrader, stukken stiller dan een membraampomp en overcapaciteit is geen probleem, welke je precies nodig heb kan ik je helaas niet bij helpen
 
Ja de nitto piston is een absolute aanrader, stukken stiller dan een membraampomp en overcapaciteit is geen probleem, welke je precies nodig heb kan ik je helaas niet bij helpen
Dank! Goed te weten dat ik met deze in de goede richting zit. Ik zag er op marktplaats meerdere staan.
 

Terug
Bovenaan