Lucht of vocht tussen glasplaten


Lein

Well-known member
Lid geworden
23 juni 2018
Berichten
83
050B49DA-8DD0-47C9-A0D4-064F6003523B.jpeg
95C34CE9-6B16-433A-9391-983ED8CA9FBB.jpeg
sinds vorige week staat mijn RIO 125 (waterpas)
Zag gisteravond dat er lucht of vocht tussen 2 glasplaten zit. Was mij niet eerder opgevallen en zat er waarschijnlijk niet. Trekt dit nog weg of andere maatregelen nemen?
 
Hoe oud is de bak
Lijkt er dat ze de boel niet goed ontvet hebben tijdens het in elkaar zetten
 
Heb hem vorige week gekocht
 
Zijn er veel van zulke plekken in de naden Lein?
 
Bij een nieuwe bak zou ik ermee teruggaan voor alle zekerheid. Beter nu een week langer weer indraaien dan later met de ellende komen te zitten.
 
Het zijn 3 plekjes onder elkaar aan rechtervoorzijde, verder zie ik geen
 
Heb ook net de foto’s naar LFS gestuurd, waar ik hem gekocht hebt. Daarnet reactie terug: kan waarschijnlijk geen kwaad, maar wordt nog verder bekeken morgenmiddag door haar collega.
 
Ja even afwachten want dat woord waarschijnlijk zou mij niet lekker zitten;)
 
Het woord “waarschijnlijk” zelf ingevuld. Reactie was letterlijk: over het algemeen kan dit geen kwaad. Morgenmiddag zal ik (naam) vragen even naar de foto’s te kijken.
 
Nou ja over het algemeen is ook geen 100% garantie hoor:D. Het hoort niet zo dus in principe kun je een beroep op garantie doen. Ik ben niet technisch maar ik zou dit niet willen bij een nieuwe bak in elk geval.
 
Ik zou er idd ook mee teruggaan.. better safe than sorry
 
De winkel kan lekker kletsen maar zullen wel geen zin hebben om er werk van te hebben.
 
De winkel kan lekker kletsen maar zullen wel geen zin hebben om er werk van te hebben.
Daarom ook mijn aanraden mo zelf juwel te contacten John.
Ken dat liedje met dat soort gebeuren al.
Verkopen ja maar oo als er wat mee aan de hand is.
 
Helemaal met je eens Ben. Service is bij sommige winkels ver te zoeken.
 
Die paar luchtbelletjes hoeven geen probleem te vormen is mij altijd verteld.
Maar het is idd geen porem, en better safe than sorry
 
Ik zou me inderdaad ook al storen aan het zicht erop. Je betaald het volle pond dus dan mag je ook een goed produkt verwachten.
 
Nou niet gelijk de winkel veroordelen.
Kan best een medewerker zijn die niet over dat soort zaken mag beslissen.

Ik zou er wel mee terug gaan.
Ik heb dit een keer gehad met een zelfgemaakte bak.
Ging jaaaren goed.
Maar op een gegeven moment kwam er een groen algrandje om de luchtbel.
En nog weer later begon het te lekken.

Aquaria zijn duur zat, Jewel een merk met aanzien, waar je wat van mag verwachten, en een zichzelf respecterende zaak zal er zeker geen probleem van maken.
 
Als het mijn bak was zou ik het niet accepteren. Het hoort niet en het maakt je ongerust. Nu kun je nog beroep doen op garantie maar zul je zien dat als het fout gaat je garantie is verlopen. Daar zijn dit soort bakken te duur voor.

Succes!
 
3B42EFE8-806E-4EB6-9CCC-83991A2BBBC3.jpeg
D9860EAD-E472-4119-A842-816E03B8B637.jpeg
73CA5574-B78E-440D-90A7-BFE8DCF28264.jpeg
Ik ga morgen na werk langs. Heb nu het licht aan is meer foto’s.
 
Heb een nieuwe bak meegekregen :thumbs:
Morgen aan de slag met het inrichten.
Handige tips, over bijvoorbeeld zandbodem van oude naar nieuwe bak, zijn zeer welkom!
 
Handige tips, over bijvoorbeeld zandbodem van oude naar nieuwe bak, zijn zeer welkom!

Misschien beter even een nieuw topic openen in "bodems" anders gaat het wel erg door elkaar lopen.
 
Mooi opgelost.

Ik had hier trouwens met een kennis in ons dorp over die een glascentrale heeft en hij zegt dat het platgedrukte luchtbelletjes in de kit zijn.
Komt veel voor en kan geen kwaad.
Het bij elkaar houden het glas gebeurt voornamelijk door de kitnaad aan de binnenkant.

maar goed.
Beter zo, toch.
 
Mooi opgelost.

Ik had hier trouwens met een kennis in ons dorp over die een glascentrale heeft en hij zegt dat het platgedrukte luchtbelletjes in de kit zijn.
Komt veel voor en kan geen kwaad.
Het bij elkaar houden het glas gebeurt voornamelijk door de kitnaad aan de binnenkant..

Het ene kan niet zonder het andere, een luchtbelletje kan geen kwaad maar om nu te zeggen dat dit veel voor komt en geen kwaad kan ben ik het niet mee eens.
bakken die uit elkaar klappen of plots beginnen te lekken hebben meestal dit probleem van de kit.
Mooi dat hij een nieuwe bak gekregen heeft, maar de verkoper kon gewoon niet anders.
 
Misschien beter even een nieuw topic openen in "bodems" anders gaat het wel erg door elkaar lopen.

Nieuw onderwerp is aangemaakt, bedankt voor je advies.
 
Netjes opgelost toch :thumbs:
 
Oké, okê, " komt veel voor is (mijn!) verkeerde woordkeuze.
"Komt wel meer voor" was beter geweest.:daisy:
 
Nieuwe bak goed nagekeken. Was goed en ingericht. Zie nu weer zo’n luchtbel / vochtvlek op ongeveer zelfde plek. :stom:
Serienummer nagekeken; controlenummer is hetzelfde als andere bak
 
BC5422E8-180D-4292-B1DD-09A11CB81F7F.jpeg
 
Oh echt... flink balen! Maar weer een belletje tegenaan dus?
 
Ga morgen toch terug om ‘oude’ bak terug te brengen.
 
Dit is bijna onvoorstelbaar zeg. Ik ben niet technisch maar goed ik zou ook geen risico willen lopen met zo n bak en hem dan ook weer terugdoen en het geld terug vragen. Hebben ze geen Ferplast van 80cm te koop? Voordeel van die bak is dat met TL je ook goedkope buizen kan gebruiken.
 
Ik zou ook terug gaan, hoor.
Je hebt gewoon recht op een goed aquarium.

Maar ik zit mijn bak eens te bekijken.
(Nooit eerder op gelet)
En zie dat ik het ook heb, zij het minder extreem.
En dat gaat al 30 jaar goed.

Dit even ter kleine geruststelling.
 

Terug
Bovenaan