Los aquarium?


Lucas180692

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2018
Berichten
57
Leeftijd
31
Hallo forumbezoekers,

wellicht heeft een aantal van jullie al mijn speurtocht naar informatie gevolgd en wederom loop ik weer eens vast.

Ik heb dus besloten een los aquarium te kopen. Nu heb ik het forum afgezocht naar webwinkels en de winkel met het grootste aanbod is toch wel veldhuis.

het punt is echter dat er zeer weining aquaria los worden verkocht (zonder meubel dus). Ik kan alleen de Juwel en de akvastabil vinden. Nu wil ik dus geen Juwel omdat ik niet van plan ben de meegeleverde apparatuur te gebruiken.

Akvastabil ziet er zeer degelijk uit en ik lees goede recenties.
Akvastabil levert de volgende 2 opties: Move en Fusion.

De move is wat luxer naar mijn idee en heeft de optie om je filter via de bodem het aquarium in te brengen. zijn er mensen die ervaring hebben met dit aquarium? hoe sluit je 2 filters aan, moet je dan evengoed 1 filter "normaal" aansluiten? daarnaast vind ik een gat in de bodem van je aquarium maar een raar principe maargoed daar zullen de denen vast wel over na hebben gedacht.

de Fusion is hun "budget" model, evengoed aan de prijs maar goede kwaliteit.
hebben mensen hier ervaring mee?

Ondanks dat akvastabil mooie aquaria aanbied, vind ik of de fusion of de move wel een beetje een karige keuzen. Zijn er nog meer aquaria die los worden verkocht? ik ben opzoek naar aan aquarium in de maat +/- 120*50*50 lengte en hoogte mogen wat groter zijn.

tot slot heb ik gekeken naar wellicht een "custom made" door veldhuis zelf, ondanks dat ik hier niet echt een prijskaartje aan kan hangen ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen met een aquarium van veldhuis.
Weten jullie eigenlijk of veldhuis aquaria zonder meubel maakt maar wel met lichtkap?

bedankt alvast :)
 
Qua prijs kan er weinig op tegen de Juwel denk ik, ook als je de technic niet gaat gebruiken.

Als je goed wegkomt met de maten vd juwelbak kun je de filter makkelijk verwijderen en alleen de bak en lichtkap gaan gebruiken.
 
tot slot heb ik gekeken naar wellicht een "custom made" door veldhuis zelf, ondanks dat ik hier niet echt een prijskaartje aan kan hangen ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen met een aquarium van veldhuis.
Weten jullie eigenlijk of veldhuis aquaria zonder meubel maakt maar wel met lichtkap?

bedankt alvast :)
Veldhuis maakt wat je vraagt, goed en stevig maar niet de goedkoopste.
 
@jessicapilon beste bak ook! alleen ook hier komt dus weer een hoop techniek bij. ik wil echt een los aquarium met enkel een lichtkap erbij in de bovengenoemde maat.

Ik zal veldhuis eens een mail sturen, kijken wat ze me aanbieden. anders toch maar een juwel xD. Dan maar een extra set aan apparatuur.

Blijf het toch apart vinden dat je niks los kan kopen. stel nou dat je een aquarium plus meubel hebt aangeschaft en om welke reden dan ook gaat het glas kapot. dan zou je dus weer dezelfde set moeten kopen in plaats van enkel het aquarium?
 
De bijgeleverde filter heb ik ook niet in gebruik hoor en die zit er los bij en die kan je als je wil weer verkopen. Ben wel erg tevreden over Ferplast. Volgens mij moet je wel als je handig bent de kap van de bak los kunnen maken maar goed dat is niet voor iedereen weggelegd.
 

Terug
Bovenaan