Lobelia cardinalis


Marple

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2022
Berichten
423
Wat is jullie ervaring met lobelia cardinalis? Ik wou de mini kopen, maar heb per ongeluk de gewone gekocht en nu twijfel ik waar ik hem ga zetten. De bedoeling is dat hij boven water uit gaat groeien en bloemen maakt. Maar wordt hij dan echt tot 1m20 hoog zoals op aquainfo staat...? :oops:
 
Als ie tevreden staat, kan ie 80-120cm hoog worden, het zijn wel de bloemstengels die dan zo groot zijn.
 
Ik heb hem in ieder geval maar een plekje in mijn open bak gegeven en voor mijn paludarium de dwarf variant gekocht 😄
 
De grote lobelia vorm wordt in aquariums eigenlijk maar zo'n 20 cm groot. Lobelia's groeien trouwens niet zo hard. De dwergvorm zit meestal zo rond de 10 cm. Die dwergvorm zie je vaak in die nano bakjes. De grotere vorm zie je vaak gebruikt als "straatjes" in Hollandse aquaria om een diepere indruk te geven in een bak. Wil je de plant compact houden heeft een hogere lichtsterkte effect heb ik in mijn bak gemerkt.
 
Bedoel je met die hoogte dan het blad of inclusief bloem? Want volgens mij zijn het vooral de bloemstelen die voor de hoogte zorgen
 
Ja de bloemstelen worden zo hoog, de plant zelf blijft een stuk lager (ervaring van buitenplant, niet in het aquarium).
 

Terug
Bovenaan