Lobelia Cardinalis verslijmt?


Maite

Member
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
14
Leeftijd
38
Mijn nieuwe tank is net een week aan het opstarten. De meeste plantjes zien er nog goed uit, maar vreemd genoeg zijn een paar van mijn Lobelia Cardinalis Dwarf aan het verslijmen.

Ik zeg 'vreemd' want het zijn in vitro plantjes en ik had begrepen dat dit met in vitro niet/nauwelijks gebeurt tijdens de opstart. Het vreemde is ook dat de Lobelia's ernaast er wel nog fris en fruitig uitzien. Net als alle andere plantjes in de bak

Heb ik iets verkeerd gedaan? Was dit gewoon een slechter potje? Moet ik ze eruit halen of gewoon afwachten of iets anders doen?
IMG_20220604_193815.jpg

Hier 2 van de 'zielige' plantjes naast de plantjes die het nog goed doen. Ongeveer de helft in deze bak is aan het vergaan. In een andere bak (op hetzelfde moment geplant) doen ze het wel allemaal goed.

De bodem is zand, met plantastart tabletten en vloeibare meststof. Er zit een CO2 installatie in (vraag me niet hoeveel CO2 die uitgeeft, maar mijn CO2 meter zegt dat het goed zit) en het licht staat op 6 uur per dag.
 
Verwijderd de plantjes die aan het verslijmen zijn maar. Ze zijn "van de wortel af" en dat kan meerdere oorzaken hebben.
Als de andere plantjes eenmaal aan de groei zijn , heb je binnen een maand of 2 heel veel jonkies per stronkje ne die kun je er gewoon afplukken en oppoten.
 

Terug
Bovenaan