Lineatus, zijn ze aan het vechten?


G

Galina

Guest
Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier, maar heb vaak hier diverse posts gelezen. Nu heb ik zelf een vraag over mijn lineatus, weining info over hun te vinden! Kijk mijn youtube video gezet om de situatie te kunnen observeren.

Kan mij iemand vertellen of mijn lineatus aan het vechten of paren zijn?

YouTube: mijn lineatus
 
2 mannetjes, is vechten.
Plaats bepaling in rang.
 
Wat vervelend, ze werden mij als man/vrouw verkocht...Bedankt voor je reactie iig
 
Welkom op het forum Galina!


Bertus zei:
2 mannetjes, is vechten.
Plaats bepaling in rang.

Weet je dat zeker Bertus?, zie de beschrijving over het geslacht verschil hieronder. De vis rechts (Man?) heeft wel een puntigere vin dan de vis links en is ook kleuriger.

Breeding Aplocheilus Lineatus is easy and can be quite rewarding. Sexual diphormism is obvious. Males are usually much more colorful than their counterparts. They also have longer fins. Natural females are more grayish with seven vertical bars going from their mid-body to the base of their tail. Female Golden wonders are usually grey with gold reflections and no vertical bars.

bron: http://www.fishandtips.com/displaydb.php?ID=53
 
Volgens mij zijn dat ook twee mannen, ��n van die mannen is nog jong of niet zo mooi op kleur, vermoed ik.
Tja deze soort wil ook wel eens ruzie maken onderling, zorg daarom voor bijv meerdere mannen/soortgenoten, genoeg schuilplaatsen en/of koeler water.
Het zijn ook gulzige eters, heb eens meegemaakt met deze soort, dat de ene tijdens voeren bij de ander in zijn bek beet en niet meer los liet. Een hoop herrie in de bak en heb ze later eruit kunnen vangen tot die eindelijk wel losliet. De bek van die ene was helemaal uitgetrokken/uitgeklapt, maar na een paar dagen was die weer hersteld.

Hoe gaat het nu met ze, Galina?
 
Hi bedankt voor de reacties allemaal. Wat de kleur betreft, toen ik ze kocht waren ze veel grijzer. Ik geef hun regilmatig levende voer, zoals watervlooien en arthemia,daarnaaast diepvries voer (arthemia, bloodworm,vlooien) en af en toe droogvoer. Ze eten goed dus en ze zijn heel erg mooi geworden wat kleur betreft, de ene is een mooi goud en de andere iets witter gelig met reflectie.
Iig ik heb de iets grotere vis naar de winkel teruggebracht. Ze hebben hun geslacht bevestigd, allebei man. Hoewel ik vond dat ze erg goed met elkaar deden, alleen de laatste 1-2 weken niet meer. De ene was ook wat beschadigd. Nu is wat meer rust in de aquarium :)

Mijn vissen :
8 tetras
2 kullis
2 dwergkreeften
1 grote slack
2 Ancistrus Gold
1 macmastery paar
1 lineatus
3 guppis
1 botia(arme botia Ik weet,Ik ga binnenkort nieuwe en groetere aquarium aanschaffen voor 1-2 speelmaatjes)

hierbij nog een foto van mijn aquarium:

my_aquarium2.jpg
 

Terug
Bovenaan