Limnobium laevigatum lijkt dood te gaan


hier ook zonder voeding, dan eens een enorme berg, en een week later is bijna alles weg. Ik denk dat het te maken heeft met alg (bij mij iig) want als ze dood beginnen te gaan zit er alg tussen de wortels, standaard...
Ik denk eerder een voeding tekort.
De alg is niet een oorzaak maar een gevolg.
 
De alg kan komen door een voedingstekort, maar de Limnobium doet het hier goed in de garnalenbak zonder enige plantvoeding toevoeging.
 
Ik heb vorige week de Limnobium die er in zat uitgeschept (Home 80), zowel als open bak als met de afdekplant werd de plant steeds kleiner en de nieuwe blaadjes werden wit tot geel en verslijmden ook nog.
Temperatuur 22 graden, NO3 10, PO4 1... geen sporen ivm de garnalen die gaan komen.

Op zoek naar een nieuwe drijver.
 
Lemna minor, maar ja, als die er eenmaal in zit, krijg je hem er vrijwel niet meer uit...
 
Ik heb vorige week de Limnobium die er in zat uitgeschept (Home 80), zowel als open bak als met de afdekplant werd de plant steeds kleiner en de nieuwe blaadjes werden wit tot geel en verslijmden ook nog.
Temperatuur 22 graden, NO3 10, PO4 1... geen sporen ivm de garnalen die gaan komen.

Op zoek naar een nieuwe drijver.
Welke garnalen?
Mijn bak zit nokvol sporen en ook garnalen.
Denk dat een hele lichte dosering wel moet kunnen.
 
Lemna minor, maar ja, als die er eenmaal in zit, krijg je hem er vrijwel niet meer uit...
Precies en met het gevaar dat ik het meesleep van de Home 80 naar de Fusion.
Salvinia natans deed het in het verleden wel goed, maar ik vind hem niet echt mooi, misschien toch weer in de bak doen.
 
Salvinia natansis ook een sterke drijver.
 
Welke garnalen?
Mijn bak zit nokvol sporen en ook garnalen.
Denk dat een hele lichte dosering wel moet kunnen.
Het worden citroentjes.
Ik heb laatst een topic geopend over de sporen en het moet inderdaad kunnen, alleen de overige planten zijn zo weinig eisend dat ik het eerst eens zonder sporen wil proberen. Mocht ik met sporen beginnen ga ik wel dezelfde gebruiken als Sanne (waar de garnaaltjes vandaan gaan komen) gebruikt. Ik weet niet of het verschil maakt maar daar zijn de garnalen aan gewend en Sanne heeft er goede ervaringen mee.
Mijn eerste bakje was een bakje zonder plantenvoeding en dat deed het ook erg goed met makkelijke planten.
 
als hij al wat groter is kun je hem misschien ergens aan vast maken
 
als hij al wat groter is kun je hem misschien ergens aan vast maken
Ja dat is waar en ik bedacht me dat hij waarschijnlijk ook wel in een hoek gaat hangen.
Als ik bij APO moet bestellen zal ik hem eens mee bestellen, wie niet waagt, die niet wint. Ik kan hem ook een tijdje in de Fusion laten drijven totdat hij een 'matje' vormt en dat overbrengen naar de Home 80.
Goed dat je het nog even aanhaalt.
 
Ik heb nogal wat oppervlakte stroming, vrees dat die door de bak geblazen wordt. Het is overigens wel en heel mooi plantje!
Zou er niet aan beginnen het kan een enorme rotzooi worden.

Als je perse wil kan ik je wel een paar plukjes opsturen.

Ik heb het ooit in de bak gedaan maar het is net als kroost er bijna niet meer uit te krijgen.
 
Zou er niet aan beginnen het kan een enorme rotzooi worden.

Als je perse wil kan ik je wel een paar plukjes opsturen.

Ik heb het ooit in de bak gedaan maar het is net als kroost er bijna niet meer uit te krijgen.
Hmmm dat is wel waar ik bang voor was. Ik heb het ooit in de Juwel gehad en het werd in het begin helemaal uit elkaar geblazen. Ik had het inderdaad overal in de bak zitten. Denk er nog even over na Dirk, mocht ik wat willen hebben dan meld ik me bij je. Dankjewel :)
 
Daarom heb ik jou toen een bak gestuurd :D


Haha, van je vrienden moet je het hebben merk ik al wel weer;). Op zich is het best een leuk plantje maar als je het snoeit of het gat stuk dan zit je oppervlak snel vol met kleine stukjes en dat krijg je erg lastig er weer uit inderdaad. In een wat grotere bak kan het lekker groeien maar in een nano is het snel teveel en dan begint het dus:deal:
 
Ik heb ook regelmatig turbo Limnobium laevigatum over.

Ik pak deze even op... want... Ik zoek een drijfplant die het goed doet in mijn bak.
Ik merk dat veel van de door mij gekochte drijfplanten verpieteren:
bv pistia stratiotes, Pistia stratiotes. Ik heb het idee dat dit komt omdat ik slechts 4 cm tussen wateroppervlak en mijn dekruiten heb (daarbovenop liggen de led balken, Mitras Daylight)
Zou dit kunnen??? Dat de hoge luchtvochtigheid en gebrek aan luchtdoorvoer ervoor zorgt dat drijfplanten dood gaan?

Volgens mij heb ik deze (Limnobium laevigatum) nog niet gehad. Is deze gevoelig voor vocht op de bladeren??
 
Ik moet zeggen ik heb het in een open bak en daar groeit het geweldig.
In de Borneo biotoop minder gaten in bladeren etc. of dat door condens komt of gebrek aan voeding weet ik niet zeker maar ik denk het laatste aangezien deze bak een ec heeft van 120 en zo goed als geen nitraat en fosfaat.
 
Ik moet zeggen ik heb het in een open bak en daar groeit het geweldig.
In de Borneo biotoop minder gaten in bladeren etc. of dat door condens komt of gebrek aan voeding weet ik niet zeker maar ik denk het laatste aangezien deze bak een ec heeft van 120 en zo goed als geen nitraat en fosfaat.
Zal ik eens kijken of ik ergens wat van deze planten kan scoren .... proberen kan ik het altijd
 

Terug
Bovenaan