lijm plus watjes om hout vast te maken


dwergkikkerfan

Well-known member
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
223
hoi ik ben bezig met een nieuwe inrichting voor mijn aquarium en ik heb in videos gezien dat je met aquarium lijm en watjes hout kan vast maken waardoor het niet drijft en ik dacht dat ga ik uit proberen, dus dat dee ik maar ik werd een beetje misselijk van de lucht. heeft iemand dit eerder gedaan? en werden je ook misselijk?
 
en is het gevaarlijk?
 
Van de lijmlucht?
Wat voor lijm gebruik je?
 
nee van de lucht met de watjes ik gebruik cyano acrylaat aquarium lijm
 
Ehmm dat moet je doen onder afzuiging ik hoop wel dat je de instructies van de lijm hebt gelezen en gezien dat de dampen die veroorzaakt worden giftig zijnšŸ˜…

Een andere truc is superlijm en bakingsoda, en superlijm en piepschuim! De piepschuim en bakingsoda smelt dan helemaal in vorm en vult alles op terwijl de superlijm voor verbinding zorgt. Hier komen heel veel giftige dampen vanaf en dit is ook ontzettend vlambaar!
 
ooh oke er is enige lucht circulatie maar ik doe nu wel even het raam extra open en er stond nergens op dat iets giftig kan worden of dat dat al is
 
en is het giftig voor vissen lijkt me niet maar ik wil het zeker weten
 
en is het giftig voor vissen lijkt me niet maar ik wil het zeker weten
Het lijm bevat stoffen die verdampen zo gauw de lijm is opgedroogd (neem daar goed te tijd voor) zou inprincipe niet meer giftig zijn, maar met superlijm ben ik daar niet zo zeker van. Als het goed droog is zou het geen kwaad moeten kunnen evenals piepschuim zelf dus het lijkt me dat dat zelfs geen kwaad kan. Lijm voor een aquarium al helemaal niet in iedergeval. Maar je veroorzaakt wel giftige chemische reacties als de 2 in contact komen. Naast het feit dat de lijmdampen op zichzelf al giftig zijn.
 
oke kleine update ik heb wat sterkere vissen in gedaan want het was een her inrichting en geen enkele vis is dood gedaan ik ruik niks raars en ik zie geen raar gedrach dus ik doe er langzaam wat extra vissen in
 
oke kleine update ik heb wat sterkere vissen in gedaan want het was een her inrichting en geen enkele vis is dood gedaan ik ruik niks raars en ik zie geen raar gedrach dus ik doe er langzaam wat extra vissen in
Als jij zeker bent dat de lijm droog is en het lijm voor aquariums is zou het allemaal prima moeten zijn šŸ˜„
 
Als ik mij niet vergis werd dit vroeger gebruikt om oorlogswonden dicht te plakken, dus een beetje lucht overleef je wel :))
 
Deze lijm is veilig voor al het onderwaterleven en wordt heel veel gebruikt in aquascaping. Je hebt het in gel vorm en vloeibaar. Vooral de combinatie met filterwatten is goed om zaken vast te plakken. Als de lijm in aanraking komt met water hard het snel uit. De combinatie met piepschuim kon ik nog niet, maar hier zullen zeker schadelijke dampen bij vrijkomen. Hier zou ik zelf niet voor kiezen, want je wilt wel veilig kunnen werken neem ik aan.
 
ja precies ik dacht wel dat het veilig is maar ik wou zeker weten dat het veilig is want ik wil niet dat mijn vissen doodgaan maar ze zitten er allemaal in en er is nog geen doodgegaan dus het is helemaal goed
 

Terug
Bovenaan