Lido 200 MJL (Michel)


Michel

Well-known member
Lid geworden
29 december 2016
Berichten
258
Leeftijd
37
Hallo allen,

Ik ben nieuw op het forum met een nieuwe bak!
Hij draait nu een maand met planten en na de tests heb ik de eerste vissen en garnalen er gister in gelaten.

De eerste prachtige vissen en garnalen gekocht bij Chris Garnalen Shop. Een kweker die erg goed voor zijn vissen zorgt en zo hoop ik er meer te vinden hier.

Graag hoor ik wat jullie van mijn bak vinden en kan ik jullie hier updaten over wat ik met welke tip doe.
DSC_0026.JPG


De meest recente foto, vissen hebben genoeg schuil plekken.
DSC_0023.JPG


Twee van deze soort heb ik er nu in
DSC_0022.JPG


Vijf hiervan
DSC_0019.JPG


Twaalf bloody mary's
DSC_0013.JPG


Twee van deze waaierhandgarnalen

DSC_0037.JPG


Twaalf tijger endlers

En 3 borstelneusjes.

Ik zou nog een schooltje kleine vissen willen. En een type grote vissen.

Iemand een leuke tip?

Ik zal proberen bij te dragen aan dit forum.

Gr. Michel
 
Leuk gedaan met die drijvendestenen :thumbs:
Ik hoop voor je dat je borstelneuzen (mogelijk de Ancistrus dolichopterus) een beetje van je garnalen afblijven en niet te agressief naar elkaar gaan doen.
 
Mooie bak hoor.
Heb je je wel goed verdiept in de dieren? zitten een aantal beestjes bij die een specifieke verzorging nodig hebben namelijk.
 
Jazeker, degene die het heeft verkocht heeft mij voorzien van de informatie.. Maar wat bedoel jij?
 
Met name wat betreft de voeding voor die kleine zwart witte visjes en de waaierhanden,hoe en wat geef je die te eten?
 
Fijnstof heb ik meegekregen.. Moet nog zorgen voor een platte steen voor die zwarte visjes.. Maar doe nu elke dag vlokken en om de twee dagen fijnstof..
 
De waaierhanden hebben niet zoveel aan vlokken en om de 2 dagen stofvoer is veel te weinig voor zulke grote garnalen hoor,zeker omdat je bak ook nog zo vers is.
Voor die panda visjes kan je beter zinkende waffers doen oid,zorg wel dat het allemaal vooral plantaardig voer voor ze is.
 
Super.. Ga gelijk wat bijvoeren.. Ga gelijk even kijken of ik zinkende waffers kan regelen..
 
Goed zo! :thumbs:
En zo'n schelp is wel een mooi zicht maar heb dat vroeger ook in mijn bak gehad tot er een vis in kroop en er niet meer levend uitkwam.
 
Ja ook de garnaal vindt het een prettige schuilplaats.. Moeten maar ff kijken hoe dat uitpakt :)
 
Hadie Michel. Leuk man. Jij ook hier met je fraaie nieuwe Lido op het forum.
Heel veel plezier ermee.
Oja, ik heb nog wafers voor je. Breng ik binnenkort wel effe.
 
Ja leuk hè.. Ben benieuwd.. Lekker inlezen.. Wafers heb ik net gehaald samen met een nieuw visje :) ik wil nog 1 eyecatcher toevoegen.. Ik zat te denken aan kleine maanvissen?
 
Niet doen Michel, daar is je bak te klein voor, daar bij is het een groepsvis welke minimaal met z'n 5ven moet worden gehouden en minimaal 50 liter per vis benodigen.
Maar er zijn diverse andere vissen voor het uitzoeken :)
 
Gelukkig dat er ook nog andere zijn.. Weet jij waar ik dat in een goed overzicht kan vinden?
 
Nee, daar zijn anderen goed in, maar daar je Peter goed schijnt te kennen,... pak eens een sixpack bier mee en ga met deze zeer bekwame aquariaan aan de praat :D

Of open een topic in samenstellen visbestand :!
 
Dat is nog eens een tip! :) hij komt vaak hier een biertje doen! En andersom :)
 
Ziet er goed uit!

Ik ben nog beginnend, maar zijn de plantjes op je derde foto anubias?
 
Op de vierde bedoel je want dat zijn Anubias idd.
Moeten trouwens niet met hun wortelstok in de bodem want dan gaan ze dood,beste is om ze op het hout te binden bv.

Doe nu ook wachten met nieuwe vissen nemen want anders haal je heel de boel uit balans.
Beste is om beetje bij beetje je bestand op te bouwen want elke verandering heeft oa invloed op de bacterien in het filter,een te grote belasting en je kan zo weer pieken krijgen in de waarden die dodelijk kunnen zijn voor de bewoners.
 
Idd niet met wortelstokken in grond (vandaar mijn vraag :)), en ik las ook iets icm garnalen een beetje voorzichtig mee zijn.
 
Hmhm.. Dat wist ik niet.. Moet ik even een oplossing voor verzinnen..
 
Goed opgemerkt van je Fuubs!
Wat betreft dat garnalen verhaal zijn daar idd ervaringen mee dat het sap schadelijk voor garnalen is maar zou ik mezelf niet druk om maken met bijna 200 liter water,is anders met bv een nano bakje.
 
Ik heb nu aan de achterkant, in het midden, een schuilplaatsje gemaakt.. Er ligt een platte steen op twee stenen zodat de bodem kan blijven ademen.. De platte steen is prettig voor de panda algenetertjes.. Nu twijfel ik nog of ik die schuilplaats niet liever wat naar voren haal want ook de grote waaierhandgarnaal gaat graag onder de steen zitten.. En alle dwerggarnalen.. Het is een plek vol leven,, achterin mijn aquarium nu.. Dus ik twijfel nog.. Ik heb ook nog 1 olifantenvis gekocht, die is nog wat timide maar hij eet prima.. En een klein schooltje van 8 visjes..

DSC_0070.JPG

DSC_0068.JPG

8 van deze visjes
DSC_0058.JPG

De waaierhand eet ook van de wafer trouwens..

DSC_0064.JPG
 
En de olifantvis komt even wat eten..
DSC_0075.JPG
 
Ja ik zie het.. Allemaal gelezen.. Vervelend voor de vis indd.. Zie ook dat hij andere visjes achterna zit.. Hmmzz.. Hij had ook een wond op zijn hoofd de eerste dag.. Nu wel hersteld.. Verkoper zei dat 1 wel paste.. Afwachten wat er gebeurt..
 
Michel zal bedoelen dat hij nu net de info gelezen heeft C.

De vis zal zeker doodgaan in je aquarium hoor,kan ik je op een briefje geven.
Gewoon terug brengen naar de winkel,geld terug vragen en de verkoper "bedanken" voor het slechte advies!

En lees jezelf van te voren eerst heel goed in voor je iets koopt!
 
Ik zal morgen wel ff bellen inderdaad..
 
Bellen? gewoon de winkel binnen stappen met de vis is beter.
 
Ik lees wel veel verschillende reacties.. Over het algemeen wel eens dat het een grote bak nodig heeft, maar solitair of groepsdieren kan ik niet opmaken uit de reacties.
 
De mensen met een kleine bak zullen in hun voordeel beweren dat de vis beter solitair gehouden kan worden natuurlijk en de mensen met genoeg ruimte kunnen meerdere exemplaren houden wat ook in het wild het geval is.
 
Ok hij gaat morgen terug
 
De Olifantvis is ten opzichte van andere vissen vreedzaam, maar soortgenoten worden niet getolereerd. De dieren zijn vooral te vinden op de bodem van het water waarin ze leven. Overdag houden ze zich schuil tussen dichte beplanting en wortelhout. 's Nachts jagen ze op wormen en insektenlarven. Het zijn territoriumvormende vissen. Hierdoor leven ze doorgaans solitair en kunnen ze onderling erg agressief zijn.
 
Dus? hij zwemt nog gewoon in je bak zeker? ;)
 

Terug
Bovenaan