Lido 120 van Trotsemammie


Je bak staat er prachtig en fris bij!
die oranje gourami vind ik schitterend!


Dank jullie wel.
Helaas wel wat hardnekkige algjes op de voorruit. Heb al met schuursponsje geprobeerd maar dat geeft krassen.

Ik gebruik altijd deze mesjes:
het zijn reservemesjes van het merk stanley

Zitten per 10 in een houdertje en kosten iets van 3 euro of zo

1009251_1.jpg
 
Ziet er mooi uit zo hoor. Ik gebruik de eigen merk sponsjes van de AH en de groene kant gebruik ik dan voor de ramen zonder dat dit krast.
Een pannenspons zou ik zeker niet gebruiken:D;).

Btw, de bossen Crypto staan er erg mooi bij.
 
Dank voor de tip Sanneke, ik ga binnenkort weer beginnen met een nieuw aquarium, dus ben nu alle info weer aan het verzamelen. Alg hoort daar ook bij...
 
@Camiel, je hebt dit soort mesjes ook in een brede uitvoering met houder die als aquarium krabber verkocht worden. Maar ik heb gemerkt dat die heel slap zijn en er makkelijk een hoekje ombuigt met krassen tot gevolg als je dat niet merkt. Deze van de foto zijn wat kleiner maar wel super stevig.
 
Net ook een topic aangemaakt in het filter en pompen gedeelte maar zal het hier ook even doen.

Mijn nieuwe vriendje!!
Het externe filter van Sicce.

Erg knap en mooi van vorm.
Gaat zijn werk goed doen (als het goed is)
En ikan kan er jaaaaaaaren van genieten....

Hahaha alle gekheid op een stokje, ik ben het zo zat dat het filterhuis steeds loslaat dat ik besloten heb een extern filter te kopen en dit is het geworden:

20161112_192505.jpg
 
wist niet dat sicce filters had, vind de naam whale ook wel goed bedacht :D

je gaat er vast 10x meer plezier aan beleven dan van je interne filter.

vergeet je niet om hem 2-3 weekjes mee te laten draaien met het oude filter? :!
 
Laatst bewerkt:
wist niet dat sicce filters had, vind de naam whale ook wel goed bedacht :D

je gaat er vast 10x meer plezier aan beleven dan van je interne filter.

vergeet je niet om hem 2-3 weekjes mee te laten draaien met het oude filter? :!

Ik ben bang dat dat niet gaat, eerst zal het interne filter er uit moeten (filterhuis komt steeds los)
en dan kan ik het nieuwe filter aansluiten.
ik kan wel het filtermateriaal uitknijpen boven het nieuwe filtermateriaal.
 
En jaaaaaaaa de nieuwe pomp draait !!
Er mist nu wel een stuk achterwand maar daar heb ik de valisneria ze veel mogelijk geplaatst .
Ik ben echt blij geen gezeur meer met het loszittende filterhuis.
Hij is echt heel stil.

Helaas kan de buis waar het water er uit gaat niet aan de achterkant i.v.m de achterwand dus zit hij aan de zijkant waardoor het deksel niet goed dicht kan maar dat is dan maar zo.
Ook staat de pomp naast het aquarium en niet in de kast omdat we daar geen ruimte hebben.
Maar ik ben al lang blij dat hij draait .

20161120_162720.jpg
 
Dank je wel. ben d'r ook erg blij mee
 
Ja dat ben ik ook van plan.
Dat is een klusje voor mijn man of mijn schoonvader als die binnenkort even tijd er voor hebben.
 
Ziet er goed uit hoor, wat een ruimte heb je ineens he, als die filter weg is. ;-)
 
wist niet dat sicce filters had, vind de naam whale ook wel goed bedacht :D

je gaat er vast 10x meer plezier aan beleven dan van je interne filter.

vergeet je niet om hem 2-3 weekjes mee te laten draaien met het oude filter? :!

Dat mee laten draaien met het oude filter ging niet. mede omdat het filterhuis steeds los liet. en omdat de in of uitvoer vd nieuwe pomp dan niet paste.
Heb gewoon meteen het oude filter er uit en het nieuwe filter er in gaat tot nu toe prima.


Dat er een stukje achterwand ontbreekt zie je nauwelijks Thea.
Mooi opgelost!:thumbs:.

Dank je Cédric. als ik er voor staat zie ik het wel. maar ik heb het filterhuis nog waar de achterwand op geplakt zit. die wil ik voorzichtig proberen los te snijden en kijken of ik het in het lege hoekje kan krijgen.
 
Er is weer een update over mijn aquarium.
Ik ben nu foto's aan het uploaden op photobucket.

Ik wil jullie alleen wel voorbereiden op het ergste.
Mijn bak lijkt in niets meer op de bak die het was. Ik ben er zelf van geschrokken.
Vanwege de enorm goede groei vd valisneria en de Cryptocorine, en mijn echinodorus die mijn bak totaal overwoekerden ben ik aan het snoeien geweest maar helaas veel te fanatiek.
De echinodorus groeide zo hard dat hij de helft vd bak in beslag nam en deze heb ik gescheurd en een deel weggegeven en een deel terug geplaatst.
de valisneria is ook ruim de helft van weg omdat deze ook totaal overwoekeren en de Cryptocorine is ook drastisch gesnoeid.
Maar nu alles weer terug geplaatst is zie ik pas hoe kaal mijn bak is.

Van Ton heb ik gisteren wat drijfplantjes en een HN plant gekregen waar ik erg blij mee ben maar door al het gedoe in mijn bak en de stress vd vissen is er 1 stengel met blad over gebleven dus ik hoop echt dat de HN het gaat redden.

Foto's komen straks, nu eerst even eten maken voor het thuisfront
 
Ook het kienhout staat nu anders en ik heb er wat bossen javamos op gebonden
20170105_173149.jpg


20170105_173144.jpg


De HN plant staat tussen de echinodorus en de valisneria in. Als je goed kijkt kan je 1 dunne steel zien staan
20170105_173207.jpg
 
Haha, het is een heel ander gezicht maar wel lekker ruim weer zo Thea
 
Haha, het is een heel ander gezicht maar wel lekker ruim weer zo Thea

Ja dat wel....Maar ik vind het wel heel kaal hoor, ik was iets te fanatiek.
Maar goed het is niet anders hopelijk gaat alles weer lekker groeien.
 
Er zit voldoende groei in je bak dus gaat zeker goed komen in de komende weken :thumbs:
Misschien de Echinodoris iet meer uit de hoek plaatsen om hem wat meer ruimte te geven :juggle:
 
Ja dat wel....Maar ik vind het wel heel kaal hoor, ik was iets te fanatiek.
Maar goed het is niet anders hopelijk gaat alles weer lekker groeien.

Mijn vader zegt altijd.

Snoeien doet bloeien.

Dus ik ben dat rigoureuze wel gewend.
 
Lekker ruim toch zo?
Groeit allemaal vanzelf weer aan ;)
 
Okee gelukkig maar. Valt mee dus.
ik schrok er zelf van haha
 
Ook was door al het gedoe in mijn bak het water helemaal zwart geworden. Mijn bak leek wel zwarte soep. Zat echt effe met mijn handen in het haar.
Maar na een flinke waterwissel is het nu gelukkig weer helder.
 

Terug
Bovenaan