Lido 120 van Trotsemammie


De filmpjes werken overigens niet lekker, ik moest ze apart downloaden om te kunnen bekijken, wel mooie beelden.
 
Botia zei:
Ik hoop dat je iemand vind voor die pleco's want die worden 40cm!

Verder ziet het er goed uit!

Bart, ja ik ben op zoek naar een nieuw huisje voor die 2.
Ik heb ze bij iemand vandaan met een klein bakje (denk 60 cm of kleiner) bommetje vol guppen, de 2 pleco's en de Corydoras concolor.
Gelukkig was ze de meeste guppen al kwijt maar een restantje guppen, de pleco's en de cory raakte ze niet kwijt en waren gedoemd tot een enkele reis toilet.
Dat kan ik niet laten gebeuren, daar ben ik te gevoelig voor.
Vandaar dat ze tijdelijk mij in de bak zwemmen

De guppen gaan naar een collega, de pleco 's zoek ik nog iemand voor en de Corydoras concolor mag bij mij blijven.
 
yeeeeee inloggen op het nieuwe forum is gelukt.
fijn,dan kunnen we hier verder met alle mooie fotolbums
 
ik zie nu alleen wel dat de link die onder mijn posts staat die verwijst naar mijn bak niet onder mijn berichten staat.
 
Ja dat klopt hoor. Helemaal linksonder zit de keuze talenkiezer ook nog dus.Kun je alweer online komen nu dan??
 
Hier weer even een update, guppen zijn verhuisd naar een collega van mij.
De pleco's zijn ook verhuisd en zitten nu in een heel groot aquarium.

Gisteren 2 sliertjes spaghetti in de bak gedaan, niet alleen de garnalen smullen er van!!

20160914_190057.jpg


20160914_190137.jpg


20160914_190204.jpg


20160914_223202.jpg


20160914_223336.jpg


20160914_223222.jpg
 
Maar of het goed voor ze is wordt betwijfeld... zouden de verkeerde (harde) typen vezels voor ze in zitten.
Vergelijk dat maar eens met het natuurlijke dieet van veel garnalen en gerelateerde diersoorten: detritus, bladmateriaal, etc.
Als je ze 'eens wat anders' wilt geven zijn diverse bladeren die je zelf kan plukken of wat geblancheerde sla, paprika, etc. zeer waarschijnlijk veel eter voor ze.
 
Ik heb nu ook mijn handtekening aangepast omdat de link nog verwees naar het oude forum.
Als het goed is staat het nu goed.
Had wat hulp nodig van Ton maar volgens mij is het gelukt!!
 
Vandaag wat snoeiwerk verricht in de bak.
Er zitten maar 3 soorten planten in mijn bak en die groeien de pan uit....
De valisneria spant de kroon en word mega lang en ik heb veel uitlopers verwijderd die kris kras door de bak groeide.
De crypto''s raakten elkaar aan terwijl ze een eindje van elkaar verwijderd zijn en de echinodorus stond in bloei en heb ik ook flink ingedund. Er waren van de echinodorus veel bladeren met gaten en die zijn allemaal weg.

De bak ziet er weer fris uit en ik ben heel tevreden.

20160918_194820.jpg


20160918_194827.jpg


20160918_194848.jpg
 
Soms is het beter om grote planten groepen te hebben dan veel planten soorten, deze scape bevestigd dat.
 
Klopt Ton, daarom ga ik ook geen planten soorten meer toevoegen. Hoewel ik soms twijfel of een laagblijvend voorgrond plantje en/of mosbol nog mooi zal staan.
Zal ik het zo laten?
ik ben een ontzettende twijfel kont
 
Een veldje van Hemianthus callitrichoides misschien :juggle:
Maar ik zou er persoonlijk niets meer aan doen.
 

Terug
Bovenaan