Lido 120 van Trotsemammie


Die schoolvissen zijn Danio albolineatus.

Wat een mooie Corydoras aeneus heb je trouwens.
 
Mooie bak met een hele leuke maat!
Wat is je visbestand nu precies?
 
Persoonlijk zou ik Pimelodus pictus uit je aquarium halen. Het is en blijft een rovertje en zal als de kans zich voordoet een garnaaltje of klein visje opeten.

Daarbij maak je ook ruimte voor je corydoras en heb je minder voedsel concurrentie op de bodem.
 
gewoon ik. zei:
Mooie bak met een hele leuke maat!
Wat is je visbestand nu precies?

Mijn visbestand is op dit moment wel wat rommelig omdat ik nu vissen heb zwemmen die uit 2 bakken komen.
Eens kijken of ik ze allemaal kan benoemen:

*6 danio albolineatus (blauwe of goud danio)

*5 paracheirodon Simulans (blauwe of valse tetra)

*1 paracheirodon Innesi (neon tetra) Hij sluit zich prima aan bij de simulansen)

*1 Trichogaster Chuna (honinggoerami)

*1 moenkhausia oligolepis (roodoogzalm)
Ik weet dat dit een scholenvis is maar hij is als enigste overgebleven van een klein schooltje en word niet meer aangevuld. Hij lijkt zich prima te redden hoewel hij sinds kort wat scheef zwemt)

*1 Gymnocorymbus ternetzi (zwarte of rouwtetra) ook dit is een scholenvis maar heb hem een keer overgenomen van iemand die hem door de wc wilde spoelen. Ook hij lijkt zich prima te redden in zijn eentje

*2 Corydoras paleatus

*1 Corydoras Aeneus

*1 Gyrinocheilus aymonieri (siamese algeneter)

*1 Pimelodus pictus

*1 algeneter waar ik de naam niet van weet
(Zie foto)
20160430_230634.jpg


Verder nog een X aantal garnalen.
Japonica, vuurtjes en 1 waaierhandgarnaal.

Ik denk dat ik nu alles gehad heb.
Als straks het licht in de bak aan gaat zal ik eens kijken of ik niks vergeten ben.

Zoals eerder gezegd een rommelig visbestand maar dat is momenteel niet anders.
 
Pterygoplichthys joselimaianus

Mocht je nog een goed tehuis zoeken voor de aeneus, ik heb er nog 13 waar hij best bij mag.
 
Weet je het zeker Botia? Het doet mij ook best denken aan een Ancistrus vrouw... Hij heeft meer stipjes en de snuit doet me er aan denken, zeker weten doe ik t niet ;)
 
trotsemammie zei:
Tchoutang zei:
Je haaitje is een meerval: Pimelodus pictus

Zelf vind ik het een mooie vis maar voor speciaal ingericht niet voor in een Lido 120. Wordt 10-12 cm

Okee dank je wel.
Nu zij de vorige eigenaar dat die Pimelodus pictus kleine visjes at.
Op Google las ik dat ze vredelievend zijn.
Wat is jullie ervaring met deze vis?

Minimaal houden in een aquarium van 1.40
ww7RpudmryCHKy7k7OApYxTSgcle7YKr.jpeg
 
algeneter12 zei:
Weet je het zeker Botia? Het doet mij ook best denken aan een Ancistrus vrouw... Hij heeft meer stipjes en de snuit doet me er aan denken, zeker weten doe ik t niet ;)
Ik twijfel ook, maar ik kan altijd even persoonlijk de vis komen bekijken als trotsemammie dat wil. Ze woont praktisch om de hoek.
 
Botia zei:
algeneter12 zei:
Weet je het zeker Botia? Het doet mij ook best denken aan een Ancistrus vrouw... Hij heeft meer stipjes en de snuit doet me er aan denken, zeker weten doe ik t niet ;)
Ik twijfel ook, maar ik kan altijd even persoonlijk de vis komen bekijken als trotsemammie dat wil. Ze woont praktisch om de hoek.

Uiteraard mag dat Bart.
Nu is het wel zo dat ik deze vis pas 2 keer gezien heb sinds ik dit aquarium heb (afgelopen zaterdag) hij laat zich bijna niet zien.
ik stuur je morgen wel even een priv�bericht met mijn adres en om af te spreken wanneer je wilt komen.

En de Pimelodus pictus....tsja wat moet ik daar nu weer mee.
Deze zat al in dit aquarium, ikzelf zou niet zo snel gekozen hebben voor deze vis maar ja hij zit er nu eenmaal in en ik moet toegeven dat hij prachtig is.
Maar ik ben bang dat als ik ga proberen hem er uit te vissen dat het aquarium dan compleet overhoop ligt.
Eerst maar eens informeren of er een liefhebber voor is. Ik wil wel dat hij goed terecht komt.
 
Goedzo. Botia lost dit wel even op. ;)
Geen idee wat je er mee moet, eerst even op marktplaats en forums zetten denk ik. Anders eventueel nog naar een grote aquariumzaak?
 
Komt wel goed. Als Bart toch al bij mij langs komt om de algeneter te identificeren kunnen we het gelijk hebben over de Pimelodus pictus.
Misschien weet hij iemand voor de vis of wil onze lfs hem wel overnemen.
 
En terwijl het buiten prachtig weer was en lekker warm vanmiddag zocht kat Senna de warmte van het aquarium op. En mij dan ook nog aankijken met zo'n blik van: heb niet het lef om mij hier weg te halen want anders........


20160504_130859.jpg
 
Want buiten was het net niet warm genoeg :D

Bak ziet er mooi uit, vooral de vallisneria is om jaloers op te worden :smitten:
 
Dank je Mike ik ben ook trots op deze bak.
De planten zaten er al in dus heb veel mazzel gehad.
 
ziet er leuk uit hoor.

zijn zoiezo leuke bakken hoor die lido s, heb m zelf ook. tis dan wel 60cm maar toch 120 liter :D

vind alleen t inrichten wat lastiger, je hebt maar 60cm.. maar wel weer die grote inhoud :p

heb de mijne al 3x veranderd in een half jaar :)

blijf deze zeker volgen.
 
Dank je Richard.
Heb jij een fotoalbum van jouw lido 120?
Dan kan ik daar ook eens kijken.
 
nee heb er geen fotoalbum van, zal er binnenkort wel even 1 gaan maken denk ik :p
 
Ik heb de vis in het echt gezien, en het is een Ancistrus.
 
Botia zei:
Ik heb de vis in het echt gezien, en het is een Ancistrus.

Leuk dat je er even was Bart.

Ik blijf het knap vinden dat je ondanks dat je van de vis alleen de buik zijde zag omdat hij tegen het zijraam geplakt zat evengoed wist welk soort en geslacht het was.

Ik ben door jouw kennis ook weer heel wat wijzer geworden


Nekko zei:
ga je de Pimelodus pictus wegdoen?

Ja hij word veel te groot voor mijn bak, daarbij is het een scholenvis en een rovertje.
Wie interesse heeft in deze mooie vis mag een brul geven.
Ik heb hem net even kunnen fotograveren.

20160505_231639.jpg
 
is het in jullie aquariums ook zo heet?
het is bijna 30 graden in mijn bak. de vissen lijken nergens last vante hebben maar ik vind het toch erg hoog hoor.
stekker vd verwarming is er al lang uit.
 
Hier is het 27 graden in de bak, normaal 21. Maar ook hier hebben de vissen nergens last van.
 
Heb net even gekeken, in mn Lido is het 26 graden volgend de thermometer.
En in mn meterbak geeft de PH-control 25 graden aan,
 
mijn lido hier vandaag ook op bijna 29 graden. dit is geen probleem als het tijdelijk is. zodra de buitenlucht koeler is het raam opzetten en de kap op een kier.
 
Kap op een kier is helaas geen optie met 3 katten die graag een visje lusten.
 
trotsemammie zei:
is het in jullie aquariums ook zo heet?
het is bijna 30 graden in mijn bak. de vissen lijken nergens last vante hebben maar ik vind het toch erg hoog hoor.
stekker vd verwarming is er al lang uit.

Hoe warm is het bij jou in de kamer?
 
De ancistrus kan je dus gewoon houden. Die temperaturen zijn verschrikkelijk indd. In ons huis lukt het altijd redelijk goed om de temperatuur tot max 26 graden op te laten lopen. Sochtends gelijk de ramen openzetten en daarna alles potdicht, gordijnen dicht aan de zonkant en ventilator aan.
Mooie bak heb je!
 
algeneter12 zei:
De ancistrus kan je dus gewoon houden. Die temperaturen zijn verschrikkelijk indd. In ons huis lukt het altijd redelijk goed om de temperatuur tot max 26 graden op te laten lopen. Sochtends gelijk de ramen openzetten en daarna alles potdicht, gordijnen dicht aan de zonkant en ventilator aan.
Mooie bak heb je!

Dank je wel.

Op dit moment is de bak ong 24 graden dus gelukkig wel wat afgekoeld.
 
Mijn bak draait dit weekend 4 weken.
vandaag maar eens een water wissel gedaan. 2 emmers water er uit en uiteraard 2 emmers schoon water er weer in.
Ook het filtermateriaal een beetje uitgespoeld. Niet te veel omdat anders de goede bacteri�n dood gaan.
Ik heb ook de valisneria ingekort.
bak ziet er weer kraakhelder uit.
 
Zeker daar ben ik ook erg blij mee.
mijn oude bak is nu ook definitief weg. Daar heb ik mijn buurvrouw heel blij mee gemaakt, haar oude aquarium is lek.
 
Yessss helemaal heppie de peppie.
Zojuist is mijn Pimelodus pictus verhuisd naar van mijn lido 120 naar een vision 450. En hij krijgt er ook nog een soortgenootje bij omdat die meneer er al 1 heeft zwemmen. Ben dus echt blij hij krijgt het een stuk beter nu.

Ook vandaag een berg valisneria gesnoeid dat groeit zo mega hard in mijn bak dat het echt nodig was te snoeien.
Iemand die graag wat valisneria wilde hebben komt het zo ophalen en neemt als ruil wat garnaaltjes voor me mee.
Echt super!
 

Terug
Bovenaan