Lido 120 van Trotsemammie


Let er wel op dat de nieuwe bak ongeveer 60 kg zwaarder is, dat moet de kast wel kunnen dragen.
 
Plaats even een paar foto's van de kast binnen en buiten, dan kunnen de technische mensen er naar kijken.
@tuinkabouter heeft b.v. nog al veel verstand van algemene techniek.
 
Eerlijk ik heb eens een 60l midden op een kast geplaatst .
In het begin ging alles redelijk goed , maar na enige tijd gingen de schuiven in de kast uit hun eigen open .
Is nooit meer goed gekomen met de kast :D
 
Dat heb ik hier met mijn toenmalige 80 cm gehad, opeens begon de achterkant het te begeven, goed dat ik toen nog op was anders had het anders afgelopen.
 
De kast is nu moeilijk te fotograferen. De strijkplank met een hele berg wasgoed staat er nu voor...
Maar ik heb hier nog wel foto's van de dressoir kast die net verplaatst was met de Lido er op.
Kan je hier iets mee?

20160804_113448.jpg
 
Ook belangrijk is het aantal steunpoten onder de kast , die van mij had er 5 en blijkbaar was dit niet voldoende
 
Ik ben er effe onder gedoken.
Wat is zoal kan zien heeft de kast 6 poten.
Uiteraard 4 poten aan de uiteinden en 2 wat dunnere poten in het midden maar ik kan het niet zo heel goed zien omdat er weinig ruimte zit tussen de kast en de vloer.
Ik weet wel dat het een vrij massieve kast Is, hij is echt loodzwaar
 
Als die goed ondersteund is kan de kast het gewicht wel aan , want ziet er heel strak uit . Aquarium zeker in het midden plaatsen waar de kast ondersteund wordt . Als je deze plaatst tussen de zijpoten en pootjes in het midden kun je alsnog vervorming van de kast krijgen .
 
Als die goed ondersteund is kan de kast het gewicht wel aan , want ziet er heel strak uit . Aquarium zeker in het midden plaatsen waar de kast ondersteund wordt . Als je deze plaatst tussen de zijpoten en pootjes in het midden kun je alsnog vervorming van de kast krijgen .

Okee goed dat je het zegt.
Ik zal kijken of het gaat lukken in het midden.
Er moet meer op die kast komen.
 
Leuk een Vision Thea!
Ja die kast ziet er wel heel stevig uit hoor!

Ja gaaf he? Ik heb ze altijd mooi gevonden met die bolle voorruit.
Het gaat wel weer een plantenbak worden, dat vind ik zelf gewoon het mooist.
Ik heb aan de huidige eigenaar gevraagd of hij wat foto's wil nemen.
Die zal ik dan hier plaatsen
 
Wanneer kom de nieuwe bak Thea?

Weet nog niet Ton.
Ik denk wel dat ik het doe. Die bak bied veel meer mogelijkheden dan mijn Lido.
Mijn man en ik gaan in maart eerst een paar dagen naar Venetië. Effe lekker met zijn tweeën er uit.
Ik denk dat ik daarna de bak laat komen.

Hij zal natuurlijk eerst even moeten indraaien.
Momenteel zitten er nog maar een paar visjes in die bak, de huidige eigenaar verwaarloosd hem een beetje. Ik zat er aan te denken om de nieuwe bak voorlopig naast mijn huidige bak neer te zetten zodat hij rustig kan indraaien.
Maar 2 bakken met een gewicht van ruim 300 kilo lijkt me niet verstandig of kan die kast dat wel hebben?
 
Ik ben op het meubel gaan springen :D geen gekke geluidjes gehoord dus ik plaats de bak gewoon erop :D maargoed een gewicht van 300 of een gewicht van uhm een nano van 50l groot verschil natuurlijk:D
 
Ik ben op het meubel gaan springen :D geen gekke geluidjes gehoord dus ik plaats de bak gewoon erop :D maargoed een gewicht van 300 of een gewicht van uhm een nano van 50l groot verschil natuurlijk:D

Whahaha och echt??
Nee dat ga ik mijn kast niet aan doen.
Ik ben zelf zo rond de 80 kilo.
 
Ga er idd eens opzitten, desnoods met een paar man meer zodat het qua gewicht klopt. Heb ik hier ook gedaan met mijn nachtkastje, komt dan wel maar een nanobak op met 20L, maar kon mij houden dus durfde het wel aan
 
Dit is het aquarium dat ik zeer waarschijnlijk ga overnemen.
Schrik niet, dit was ooit een mooi beplant aquarium die goed onderhouden is.
Nu zit er geen plant meer in, lelijke witte schelpen op de bodem en nog enkele visjes.
1 black molly, 1 flinke algen eter, 1 witte corydoras en 1 of 2 neon terras.
De achterwand is een poster van rotsen die er achter geplakt is.
Of ik dat zo ga houden is nog de vraag.
Al met al gaat deze bak helemaal anders worden en word een grote maar leuke uitdaging
IMG-20180204-WA0003.jpg
IMG-20180204-WA0004.jpg
 
Idd, ik hoop ook dat het gezichtsbedrog is.
Gewoon erheen met een prop filterwatten en eerst de voorruit schoonmaken.
Als het echt krassen zijn de bak mooi laten staan.

Ik heb de bak gezien. Hij is wel flink bealgd maar dat is er wel af te krijgen.
Krassen heb ik zo gauw niet gezien maar eerlijk gezegd ook niet op geled
 
Zijn mooie bakken, zonde dat deze bak is 'vergeten'.
Ik lijk ook wat krassen te zien, net iets uit het midden aan de rechterkant. Hopelijk valt het mee.
 
Hier vooral ja.

Gewoon schoonmaken en hopelijk is het niets en anders verder kijken tenzij je hem gratis krijgt natiirlijk want het kriebelt wel bij je :D

20180205_105617.jpg
 
20180218_201349.jpg
20180218_183316.jpg
20180218_183331.jpg
Vandaag de Lido weer even onder handen genomen.
Je kon door de bomen het bos niet meer zien.
De valisneria groeit in deze bak letterlijk de pan uit en ook het javamos was een hele dikke bos geworden dat los door het aquarium zwierf .
Het javamos heb ik verwijderd en de valisneria drastisch verminderd en ingekort.
En water verversing gedaan.
Alleen de ruiten moeten nog schoon gemaakt worden maar dat ga ik nog doen
20180218_201323.jpg
 
Altijd weer extra mooi he als je flink onderhoud hebt gedaan. Leuk dat je een grotere bak neemt, ben heel benieuwd hoe die er straks uitziet! Leuk vooruitzicht!
 
De Valisneria zal nu afsterven nu je ze gekortwiekt hebt, je kan ze alleen in toom houden door de te langere bladeren bij de wortel af te knippen
 
De Valisneria zal nu afsterven nu je ze gekortwiekt hebt, je kan ze alleen in toom houden door de te langere bladeren bij de wortel af te knippen

Ik heb de Lido nu ongeveer 2 jaar. De valisneria zit er al in van de vorige eigenaar.
Hij groeit bij mij elke keer megalang en ik knip hem iedere keer zo kort.
Is met een week al niet meer te zien.
Ik had maar enkele bruine bladeren voor de rest gewoon kortwieken
 
Hoe staan de vorderingen met de Vision?

Daar wil ik toch nog even mijn gedachten over laten gaan.
De bak word verkocht kompleet met meubel maar ik ga het meubel niet gebruiken omdat ik daar geen plek voor heb.
Daarbij is de bak niet beplant en er zit amper vis in.
Dit is uiteraard geen ramp maar ik ga wel proberen wat van de prijs af te krijgen daar de bak niet gratis is.
Wel zit er een mooie pomp bij wat op de eerder geplaatste foto's te zien is.
 

Terug
Bovenaan