Lichtkap aanpassen


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Hallo allemaal,

Na mijn maatwerk fiasco ben ik nu op zoek naar een 'fabrieksaquarium'. Omdat het op mijn bureau moet passen maar ook weer niet te veel ruimte in beslag moet nemen zat ik vast aan wat vreemde maten, maar uiteindelijk heb ik een mogelijke kandidaat gevonden, namelijk de: Trofis Caridina Aquarium A-550K

Het enige minpunt voor mij is dat ik perse LED verlichting wil gebruiken, sterker nog deze heb ik al in huis en kan op maat aanbrengen. In de Trofis zit 'nog' T8 verlichting. Kan ik deze op een veilige en nette manier uit de kap verwijderen/los maken zonder dat ik de kap moet vernielen of er allerlei zaken uitsteken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben al op zoek naar een aquariumzaak in de buurt waar ik eens een kijkje kan nemen, maar deze aquaria worden niet overal verkocht.

Tips en advies is zeer welkom. Alvast bedankt voor de reacties!
 
Ik weet de constructie van de kap niet, maar het ontleden zal geen problemen moeten geven lijkt me?
Iets wat in elkaar is gezet zou ook weer uit elkaar moeten kunnen.
 
Ik weet niet of je nog vertrouwen hebt in maatwerk maar dat lijkt me een betere oplossing (tenzij je dit aquarium heel goedkoop kunt krijgen) Je hebt wel ledverlichting die je in een T8 kunt plaatsen of waar je een verloopstuk voor kunt krijgen maar ik weet niet welke verlichting jij hebt.
 
Ik heb ook een Trofis 1200, er is bij mij ruimte genoeg om in de aansluiting van de TL balken een LED balk te doen.
 
Bij veel leds kan dat maar als het niet kan zou ik niet veel gaan slopen in de lichtkap. Is een Juwel lido niet wat voor je? Deze komt standaard met ledverlichting.
 
Je hoeft ook niets te slopen er zitten ook stabilisator strips in
 
Ik denk dat ik voor de Juwel Lido ga. Ik ben net even gaan kijken in de winkel en ik kan daar de externe filter wel in wegwerken zonder al te veel gedoe en de interne filter eruit halen.
Er zitten als LEDs in en ik kan de LED strips die ik hier nog heb eventueel nog toevoegen. Ik weet alleen niet of ik de time-controller die ik hier heb ook kan koppelen aan die LED buizen in het aquarium. Iemand die weet of dit mogelijk is?
 
Er zit een aansluiting in voor TL: balken en in die gaten kan je de LED balken ook doen. In de Trofis heb je ook glazenstrips der er dwars in gekit zitten van ruit tot ruit die heten stabilisator strips en daar kan je ook eventueel de led verlichting op leggen of met tie wraps vast zetten
 
Er zit hier geen intern filter in zie de beschrijving hier onder.


Trofis Caridina a-550k Zwart LED Set

Dit Trofis aquarium is van uitermate goede kwaliteit en zeer aantrekkelijk geprijsd! Je krijgt waar voor je geld met dit prachtige Trofis Caridina LED aquarium.
Er is gebruik van gemaakt van hoogwaardige materialen. Door middel van het stevige basisframe en de extra stabilisatiestrip (bij de meeste modellen) tussen de voor- en achterruit is veiligheid gegarandeerd.

Dit aquarium van Trofis bevat Aqua-led LED-verlichting met een controller voor dag/nacht simulatie. Dit bestaat uit 1x Daglicht 10,9 Watt en 1x Tropical Special 11,4 Watt. Deze LED-verlichting verbruikt 80% minder stroom dan tl buizen.

Omschrijving dag/nacht simulatie LED-verlichting:

De led verlichting is uitgerust met de dag/nacht controller. Deze controller bevat 9 programma's waarbij je standaard opstart in het programma dag en nacht simulatie. Dit betekend dat de controller het eerste uur een langzame rode ochtendgloed simuleert, gevolgd door 12 uur daglicht en 1 uur zonsondergang daarna volgt maanlicht welke 6 uur duurt en dan langzaam uitgaat. Daarna uitschakelen met een tijdschakelaar, en op het moment dat de tijdklok weer inschakelt begint het programma opnieuw. Zo kun je het programma opstarten op het tijdstip wat jij wenst.

De Trofis Caridina LED aquarium wordt geleverd zonder intern filter. Zo behoudt je meer ruimte in het aquarium. Je hebt dan de mogelijkheid om een extern filter erop aan te sluiten.

Met zijn strakke en moderne design zal dit Trofis aquarium direct in het oog springen!
 
Nee, ik heb het over de Juwel Lido 120, deze heeft standaard een interne filter.
De Trofis wordt niet veel meer verkocht, ik ben net 4 zaken afgereden en kon deze ook nergens bekijken. En heb nog gebeld naar twee anderen, waarvan 1 hem niet meer verkocht en de ander hing plotseling op haha
 
Die van mij heb ik hier vandaag. moet je even googlen deze plak je in de adresbalk Trofis Caridina a-550k Zwart LED. is een zaak in EDE
 
Ik denk dat ik voor de Juwel Lido ga. Ik ben net even gaan kijken in de winkel en ik kan daar de externe filter wel in wegwerken zonder al te veel gedoe en de interne filter eruit halen.
Er zitten als LEDs in en ik kan de LED strips die ik hier nog heb eventueel nog toevoegen. Ik weet alleen niet of ik de time-controller die ik hier heb ook kan koppelen aan die LED buizen in het aquarium. Iemand die weet of dit mogelijk is?
In de Lido zit een Multilux verlichting systeem welk in elk geval niet dimbaar is. Je zou e.e.a. dan moeten vervangen voor Juwel Helialux waar een controller op aangesloten kan worden.
 
Oké, wellicht spaar ik in de tussentijd voor het Helialux systeem. Even kijken of ik misschien ook LED strips kan toevoegen naast de Multilux verlichting en dat ik dan deze strips op de controller aansluit.
 

Terug
Bovenaan