Levertijd aquariumbemesting.nl?


mikkelnl

Active member
Lid geworden
19 oktober 2023
Berichten
38
Locatie
Zuidplas
Hoi! Ik heb een complete (handmatige) set besteld bij aquariumbemesting.nl, gisteren in de ochtend (ruim voor 13:00u).

Op de site staat dat ze doorgaans dan dezelfde dag versturen, maar heb niks gehoord sindsdien.

Wat is jullie ervaring qua levertijden?
 
Ik heb eergister sporen besteld en die zijn gister verstuurd als het goed is en in de regel is de levertijd netjes daar.
 
Kreeg ook netjes bericht, vandaag verzonden (iets later ivm afwezigheid/ziekte). Prima, zie het morgen wel verschijnen...!
 
Te vroeg gejuicht... het weegschaaltje wat bij de order zat is niet gekalibreerd en kan volgens mij alleen gekalibreerd worden met speciale gewichtjes... Zucht...
 
Wat voor weegschaaltje is dat?

Is te kalibreren met een gewichtje wat dan exact 200gr moet wegen. Ik dacht, even een complete set bestellen en de volgende dag alles in gebruik nemen, dat valt ietsjes tegen :)
 
Misschien goed om ff contact op te nemen met de klantenservice. Of ff bij de Action een weegschaal halen.
 
Ja dat klopt hoor maar ik ken Gilles en die lost normaal alles netjes op.
Ja, denk dat wel goed komt. Hij mailde woensdag ook dat hij ziek was geweest en daarom later verzonden was. Netjes natuurlijk, alleen ziet het er nu naar uit dat ik ipv op woensdag pas na het weekend kan beginnen.

Dus, ik ga even snel zoeken of ik ergens een ander weegschaaltje op 0.01gr kan vinden.
 
Als je stockoplossingen maakt komt het niet op 1 gram aan hoor. Maar ja dat is wat ik het fijnste vindt en dat is dus persoonlijk.
 

Is te kalibreren met een gewichtje wat dan exact 200gr moet wegen. Ik dacht, even een complete set bestellen en de volgende dag alles in gebruik nemen, dat valt ietsjes tegen :)
Je gebruikt het best zo'n dingetje. Die kalibreer je telkens met een druk op de knop. En misschien is dit elders ook wel goedkoper verkrijgbaar, daar heb ik nu niet naar gekeken.

 
Zelf een weegschaaltje opgepikt, want nog geen reactie van Gilles...

Vandaag begonnen, is ook wel echt nodig, mijn planten snakken naar voeding ;-)

Weten jullie of er iets te zeggen valt over hoe snel je effect gaat zien? Denk dat dat helemaal ligt aan de situatie dus zal wel niks zinnigs te voorspellen zijn, maar ben gewoon nieuwsgierig :)
 
Elke verandering kan 4 weken duren voordat je resultaat begint te zien.
Een potje geduld kan soms nodig zijn bij het aquarium houden
 
Hierbij een potje gemiddeld geduld. Als je nog meer geduld nodig hebt, heb ik ook potjes met veel geduld. Daar zal het zeker mee lukken.😁
 

Bijlagen

  • IMG_1904.jpeg
    IMG_1904.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 17
Zelf een weegschaaltje opgepikt, want nog geen reactie van Gilles...

Vandaag begonnen, is ook wel echt nodig, mijn planten snakken naar voeding ;-)

Weten jullie of er iets te zeggen valt over hoe snel je effect gaat zien? Denk dat dat helemaal ligt aan de situatie dus zal wel niks zinnigs te voorspellen zijn, maar ben gewoon nieuwsgierig :)
Dat ligt met name aan de soort én de omstandigheden. Is het bijvoorbeeld een snel- of langzaam groeier? Zijn de omstandigheden, lichtsterkte bijvoorbeeld, dusdanig dat een in een optimale groei situatie komt? En zo kunnen we nog wel meer argumenten bedenken...
 

Terug
Bovenaan