Levensduur binnenfilter (Dennerle hoekfilter 25l)


A

Anniedrew

Guest
Hallo Aquarianen,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten ben ik net begonnen met de opstart van een nano garnalenbakje (1,5 week). Voor het filtersysteem heb ik een hoekfilter van Dennerle gekozen. Tot op heden bevalt deze naar volle tevredenheid.

Uiteraard heb ik, als beginneling, nog een hoop vragen over het aquarium houden zoals o.a: wat zou een gezond termijn zijn om het binnenfilter te wisselen/wassen, en hoe daarbij het vervangend filter in te draaien?

Op het moment zie ik dat het witte filter een lichtbruine verkleuring krijgt, al verwacht ik dat dit komt door de groei van de bacteriekolonie.



Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
 
Ik gebruik dat filter al een paar jaar.

Met garnalen alleen, gaat deze wel een maand of 4 mee. Na 2 maanden eens uitspoelen.
Na 4 maanden element vervangen.

Met visjes erbij, de helft korter.
 
Ik gebruik dat filter al een paar jaar.

Met garnalen alleen, gaat deze wel een maand of 4 mee. Na 2 maanden eens uitspoelen.
Na 4 maanden element vervangen.

Met visjes erbij, de helft korter.

Dank voor de heldere uitleg Biljoenblik, kort en duidelijk. Wat betreft uitwassen; even onder de kraan houden of met aquariumwater?
 
En uitknijpen. in aqua water. Ik spoel zelf onder de kraan.
Dat vangen de bakken wel op. met de bodem.
 
Dank voor de heldere uitleg Biljoenblik, kort en duidelijk. Wat betreft uitwassen; even onder de kraan houden of met aquariumwater?
En uitknijpen. in aqua water. Ik spoel zelf onder de kraan.
Dat vangen de bakken wel op. met de bodem.

Wat Bertus zegt.

Ik spoel zelf alles onder de kraan. Kan in NL ook gewoon.

Bij grote filters, niet alles tegelijk schoonmaken.
 

Terug
Bovenaan