Levendbarenden en andere vissen buiten: 2017


M

MauriceB

Guest
Nieuw seizoen nieuwe kansen
vragen en bevindingen , er is in de loop van de jaren al veel gedaan dus vraag hier even is vaak wel iemand die het al eens geprobeerd heeft .
of lees de voorgaande jaren eens door echt geen straf.
 
Vanochtend Chinese Danio's (8 stuks) van zolderbakkie in de vijver gedaan. Daarin zitten al broertjes/zusjes die de winter overleeft hebben met nog 10 goudelritsen. Graag wil ik daar nog toevoegen Shiners en/of Rondstaartparadijsvissen.
Wel zit er veel van (draad)alg in. Ik zal de vijver nog wel ws opnieuw in moeten opstarten. Tevens wil ik evenals vorig jaar nog met een cementkuip aan de gang.
 
Voor rondstaarten kijk eens op igl-home.de
 
Heb momenteel nog twee (golden dojo) weeralen in de bak buiten staan. Zijn de hele winter buiten geweest. Ze leven in een 600 literbak die onder een afdak heeft gestaan. Ze gaan later naar de vijver. Ze zijn ongeveer 10cm en maken het goed.
 
Zijn er dichterbij geen rondstaart paradijsvissen te koop ?

Iemand?
 
kunnen guppen ook tegen koud water dan?
of wat is de minimale temperatuur?

ik lees net dat we weer vorst krijgen, komende week...
 
weet geen winkel in nederland waar je ze akn kopen je zult het idd , bij liefhebbers moeten zoeken.
ik probeer ze ook te kweken dit jaar.
ik heb 3 volwassen dieren 2 v 1m en 9 jonge dieren van vorig jaar
 
Kunnen rondstaarten eigelijk in de winter buiten blijven?(bij temperaturen net boven het vriespunt)
(Vraag het maar even, want ik zag dat ze een rustperiode van onder de 10 graden nodig hadden).;)
 
Ja zijn winterhard tenminste als ze volwassen zijn jongen niet
 
Ja zijn winterhard tenminste als ze volwassen zijn jongen niet
Bedankt!

Welke vissen zouden nog meer in de winter in de vijver kunnen blijven?

Afgezien van deze: (hiervan weet ik al dat ze winterhard zijn, hopelijk heb ik het goed:D)
Notropis chromosus
Chrosomus Erythrogaster
Rondstaartparadijsvis

(Sorry beetje off-topic, maar ik ben er wel geïntresseerd in:daisy:);)

 
Bedankt!

Welke vissen zouden nog meer in de winter in de vijver kunnen blijven?

De afgelopen jaren zijn in de levendbarenden en anderen vissen buiten-topics meerdere lijstjes met winterharde vissen (en ook bijzondere vissen waarvan je niet verwacht dat ze in ieder geval zomers in de vijver kunnen) gemaakt, dus als ik jou was zou ik die eens doorlezen!
 
De afgelopen jaren zijn in de levendbarenden en anderen vissen buiten-topics meerdere lijstjes met winterharde vissen (en ook bijzondere vissen waarvan je niet verwacht dat ze in ieder geval zomers in de vijver kunnen) gemaakt, dus als ik jou was zou ik die eens doorlezen!
Is goed, bedankt!:thumbs:
 
Maar winterhard en makkelijk te krijgen chinese danio
 
Spot de Chinese danio weinig meer bij dier en tuincentra's hier in de buurt
 
Ja zijn winterhard tenminste als ze volwassen zijn jongen niet
Hier hebben de jongen de winter buiten in de vijver doorgebracht. De vijver wordt wel volledig ijsvrij gehouden door er een lichtslang (kerstverlichting) in te hangen.
 
Ik heb nu een tobbe buiten (70L) met Boraras merah, neefje vd briggitae. Met de briggitae zijn goede ervaringen te lezen op internet, dus ik durf dat ook wel aan met de merah. Nu is alleen het water groen en kan ik ze niet zien :p De 2 guppen die erbij zitten om de grote muggenlarven op te eten zie ik wel elke dag en aangezien deze minder hard zijn dan de Borarasjes heb ik er vertrouwen in :) Ook een paar red rili garnalen uitgezet, ben benieuwd hoeveel het er zijn aan het einde vh seizoen.
 
Wow, ik dacht dat die op minstens 20 graden moeten zitten, kunnen ze dus kouder ook?
 
Bijzondere manier van ijsvrij houden :rolleyes:
Werkt echt goed. -9 gehad deze winter en de vijver bleef volledig ijsvrij. Ik gebruik deze lichtslangen om mijn planten te beschermen en dacht laat ik het ook eens in de vijver proberen de vijver wordt ook nog afgedekt met isolatieplaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EJAY
Ik heb hier een ingegraven speciekuip sinds een aantal weken. Er zit nog niks in, maar ik heb in mijn aquarium 2 boraras maculatus. Deze zouden dis buiten kunnen? Dan haal ik er 10 bij (was ik sowieso van plan) en zet ik ze tot de herfst ofzo in de vijver. Ze zullen wel snel groeien dan zeker? Dan zijn ze groot als ze naar binnen gaan of niet?
 
Ik heb hier nu 5 chinese danios in de vijver, heb ze gekregen van iemand waarvan de bak kapot was gegaan:oops:
 
Twijfel of ik oryzias latipes ga halen , witte of rode variant
 
Maurice, als je nu besluit om de Oryzias latipes aan te schaffen en je kiest voor de witte, dan kunnen we uitwisselen. Ik heb oranjerode en ik zie al een enkel jong zwemmen.
 
Hey jan.
Ik weet het nog niet , zou graag pseudomugil gertrudae houden ook buiten.

En heb 1 bak buiten en daar zit rondstaartparadijsvis in
 
Ja je moet kiezen, Maurice. Moet je van pseudomugil de herkomstlocatie weten om te weten of je ze buiten kunt houden?
 
Kunnen temp 12-26 aan schijnbaar.
Zijn voor mijn zoon maar zie zomers aquarium bij hem niet zitten
 
Kan natuurlijk medekas in de vijver stoppen
 
Ja net als chinese danio het kan maar als je strenge winter hebt geen garantie
 
Vandaag 5 oryzias latipes gehaald, wit.
In de 80 liter bak gedaan en hopla daar kwamen alle pseudomugil gertrudea aan.
Gezond en mooi op kleur.
 

Terug
Bovenaan