Levendbarenden en andere vissen buiten: 2016


Beetje raar misschien, maar er komen steeds vaker weer plannen voor buitenbakjes in mijn hoofd de laatste dagen haha.

Ik ga waarschijnlijk verhuizen en hoop dan een achtertuin te krijgen met ruimte voor meerdere ronde 90 liter speciekuipen.

Ik heb binnen nu guppen, zwaardragers, chinese danio's(net hun ene jong :d) Heterandria Formosa en gerardinus metallicus zwemmen die eventueel naar buiten zouden kunnen komend zomer.

Ook denk ik eraan om vuurgarnalen ook naar buiten te doen, iemand ervaring mee?
Vuurgarnaaltjes die deden het bij mij goed 2 jaar geleden
 
Vanmorgen de vijver eens goed bekeken. ondanks twee vorstperiodes hebben de chinese danio's het overleefd.. Ben er blij mee.
 
Dat is fijn dat ze het overleefd hebben.

Ik heb op dit moment nog niks buiten staan, in afwachting van een andere woning voordat ik er weer mee begin.
Heb bij een winkel in de buurt een mooie kuip van 500 liter gezien, dat beginnen er wel wat ideeën te borrelen haha.
 
Een klein lijstje met wat buiten kan.

Puntius conchonius
Puntius semifasciolatus "schuberti"
Puntius nigrofasciatus
Moenkhausia sanctaefilomenae
Hyphessobrycon flammeus
Hasemania nana
Danio rerio
Danio choprae
Macropodus opercularis
Corydoras paleatus
Xiphophorusvariatus
Xiphophorus maculatus
Xiphophorus helleri
Tanichthys albonubes

En dus WILDVORM guppen.

Hoi , ik zie corydoras paleatus staan .
Geld dit dan ook voor de albino versie?

Mvg Rene
 
Hoi , ik zie corydoras paleatus staan .
Geld dit dan ook voor de albino versie?

Mvg Rene
Albino's zijn vaak iets zwakker maar proberen kan altijd,

Weet je zeker dat je albino paleatus hebt? Vaak zijn de vissen die onder deze naam verkocht worden albino's van de aeneus.
 
Albino's zijn vaak iets zwakker maar proberen kan altijd,

Weet je zeker dat je albino paleatus hebt? Vaak zijn de vissen die onder deze naam verkocht worden albino's van de aeneus.

Een winkel in de buurt verkoopt ze als zodanig .
Aeneus , kan ook lagere temperatuur verdragen toch ?

Gr
 
Een winkel in de buurt verkoopt ze als zodanig .
Aeneus , kan ook lagere temperatuur verdragen toch ?

Gr
De aeneus kan ook wat koeler gehouden worden idd. Maar niet zo koud als de paleatus. Deze laatste kan zelfs een niet al te strenge winter in en zonnige vijver overleven.

Ik heb zelfs gewone en albino's aeneus in éen aquarium zitten. En de albino's vind ik toch wat zwakker.
 
Oke bedankt botia voor de info .
Voor buiten ga ik dan voor de gewone denk ik .
Binnen op kamertemperatuur kan ik eventueel de albino houden.
 
Vandaag gaan de chinese danio's, die nog in mijn zolderbakkie zitten, in de vijver. Misschien wat vroeg maar temperatuur op zolder heb ik de hele winter rond de 18-22 graden gehad.
Bestand in de vijver is nu:
- Chinese danio's
- Goudelritsen

Wil graag nog toevoegen:
- Aphanias Mento
- Rondstaartparadijsvissen

Wie heeft e.e.a. beschikbaar?

Gr. Jan
 
De chinese danio's zitten inmiddels in de vijver. Temperatuur van de vijver is 15 graden aan de oppervlakte. met druppelmethode in 3 uur de visjes in de vijver gedaan. Ziet er goed uit tot nu toe
 

Terug
Bovenaan