Leuke verrassing, Sterbai's


Roadster

Well-known member
Lid geworden
28 december 2017
Berichten
49
Gisterenavond toen het licht bijna uit was zag ik opeens 2 kleine Sterbai's van ong. 1 a 1,5 cm. tussen de stenen zitten. Ik heb geen idee of er meer zijn en hoe oud ze nu ong. zijn.:cool:

Ze zitten naast de grote tussen de stenen, de oogjes lichten op door de flitser. Beter foto's heb ik helaas niet kunnen maken.
20180507_220449.jpg
20180507_220500.jpg
 
Wauw dikke proficiat Roadster en hopelijk heb je er heel wat meer dan 2 en blijven ze in leven he.
 
^^ Dit zijn denk ik de enige 2 die over zijn, meer kleintjes zie ik niet. De rest zal wel zijn opgegeten of nog erger opgezogen tijdens schoonmaken, in het vervolg zal ik het water wat ik van de bodem af hevel beter controleren voor ik het weg gooi. Hier had ik totaal geen rekening mee gehouden, de focus lag teveel op de discus vissen.
Gelukkig zijn ze nu te groot om nog opgegeten te worden.
 
Gisteren zag ik dat de discus vissen weer achter de Corydoras aanzaten net als een tijdje terug. Toen viel het me ook op dat er witte dingen tegen het glas zaten maar ik dacht dat het geplette slakje waren die van de ruit waren geplukt door de discus maar het zijn dus geplette eitjes van de Sterbai's. :'(



Apart dat ze de eitjes vast houd onder de buik. Is het normaal dat ze op heel veel verschillende plekken eitjes neerlegt of komt dat omdat ze opgejaagd wordt?
 
Blijven temperament hebben natuurlijk.

zodra ze merken dat een sterbai aan het afzetten is blijven ze volgen... zullen de eitjes wel lekker vinden :juggle:
 
Whouw, wat een actieve jagers zijn het zo....... Maar wel gaaf. Heb bij mijn Sterbai's nog geen afzet kunnen waarnemen

Je kan het wel een beetje aan zien komen(weet ik nu) als ze eieren gaan afzetten , de vrouwtjes worden behoorlijk dik.


Blijven temperament hebben natuurlijk.

zodra ze merken dat een sterbai aan het afzetten is blijven ze volgen... zullen de eitjes wel lekker vinden :juggle:

Vooral die rooie in het filmpje is wel erg gek op eitjes idd, ik heb een paar discus vissen die zo om de week eitjes afzetten maar die rooie blijft er net zolang opjagen tot ze op zijn.

Ik zie net nog een paar eitjes zitten op het glas waar de discus vissen niet bij kunnen benieuwd of die uitkomen.:)
 
Laatst bewerkt:
Net 1 kleine Sterbai vast kunnen leggen op camera, lijkt me aan de grote te zien ong 4 weken oud.
 
Mooi man en mooie avatar das eens wat anders dan een BMW Z serie.;)
 
^Dank u. Past beter bij dit forum he:)
 
Gaaf om te zien, jonge corydoras zijn altijd leuk! Je zou de eitjes ook uit de bak kunnen halen en kijken of je ze zelf op kan laten groeien. Is ook erg leuk om te doen
 

Terug
Bovenaan